Zara@work L1 met 3

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elientje_89

Zara@work L1 met 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 12:56

Na 1,5 hard trainen met onze Zara gaat het eindelijk heel goed we hebben in de klasse B een flink aantal prijzen zien te halen de laatste paar maanden dus uiteindelijk ben ik maar overgestapt naar de L1. De l1 heb ik 2 wedstrijden gestart en nu alweer 3 winstpunten.
Met Zara (rousseau x lys rouge) heb ik al eerdere topics gehad,maar deze werken volgens mij niet meer voor wie wil kan op mijn profiel kijken voor ouderen foto's van ons.
Even wat korts over Zara ze is een 5 1/2 jarige merrie word 6 in Juni. Ik doe voornamelijk dressuren met haar, maar op dinsdag hebben we ook elke week spring les dit doet ze ook super goed. Verder gaan we op zijn tijd eens lekker een bosrit maken.
Op het moment klikt het heel goed tussen ons. De verbeterpunten volgens mij zijn:
- het rechtrichten van het paard kan nog beter
- zelf handen rechter houden
- armen langs mijn lichaam houden (vooral moeilijk bij doorzitten)
- niet voorover hangen (vooral in galop)
- tenen naar binnen
Nou ik hoor graag van jullie wat nog verbeterpunten kunnen zijn aan onze samenwerking om nog beter te worden :).

Uitgestrekte draf:)
Afbeelding
En nog een :)
Afbeelding
Doorzitten en verruimen is nog moeilijk haha :)
Afbeelding
Van hand veranderen en verruimen maar hier duikt die te veel op de voorhand.
Afbeelding
halsstrekken inzet
Afbeelding
En nog een
Afbeelding
Inzet van het wijken voor het linkerbeen
Afbeelding
Galop op de middenlijn hier moet ik meer op mijn kont zitten
Afbeelding
Galopje
Afbeelding
Galop met een beetje contrastelling om haar wat los te maken
Afbeelding
Verzamelde galop moeilijk uit te zitten haha
Afbeelding
Galop op de volte
Afbeelding
En nog een met halthouden
Afbeelding

De paar stapfoto's die ik had waren mislukt en wazit dus vandaar dat ze niet zijn toegevoegd :)
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden en of jullie advies hebben.

Talitha15

Re: Zara@work L1 met 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:14

Het ziet er erg netjes en vriendelijk uit. Ik zou alleen iets meer contact gaan zoeken, zodat ze iets korter wordt in haar lijf en zo meer tot dragen komt op de achterhand. Nu valt ze, vooral zichtbaar bij het verruimen, wat uit elkaar. Dan krijg je haar net wat mooier bij elkaar en wordt ze gelijk sterker in de achterhand, zodat ze straks de volgende klassen ook makkelijk aankan. Maar ziet er super uit verder. Doorzitten went vanzelf!!!

Gabriellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:20

Erg leuk paard en mooie combinatie! Je paard loopt idd wat uit elkaar door veel te schakelen en overgangen te rijden komt ze vanzelf meer bij elkaar en laat je paard je uiteindelijk ook meer zitten dan word het doorzitten ook gemakkelijker! Verder erg mooi beeld! Succes

Anna15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 14:12

ziet er wel goed uit, maar hou je onderarmen recht, handen rechtop en ellebogen aangesloten, en je handen niet naar beneden drukken, dus op 1 hoogte houden.

Ziet er verder goeed uit, veel sucses :)

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 14:14

Ziet er lekker uit hoor!! Al lijkt het wel alsof ze haar hoofd een beetje kantelt.

elientje_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 16:08

Nou bedankt allemaal voor het advies het advies over het schakelen en haar meer aan elkaar rijden komt me bekent voor daar zijn ik en mijn instructrice hard aan het werk, maar valt nog niet helemaal mee want zara is best een heethoofd dus kan dat niet te veel doen want dan krijgt ze te veel stres. Maar inderdaad ben ik daar hard mee aant werk.
Ook mijn armen is een zeer bekent verhaal ze zeggen altijd je bent net een kip op het paard. Hiermee ben ik ook hard aan het oefenen alleen kan hier niet echt speciale oefeningen op vinden behalve om het te proberen. Iemand iedeen?
Het kantelen komt me ook al bekent voor haha, want voorheen deed ze altijd kantelen met alle gangen enz. Nu doet ze het alleen als ik het haar heel moeilijk maak en ze te veel stress krijgt vandaar dat je dat soms kan zien.

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 16:17

hey eline!
Ziet er lekker uit, mooie bak ook :P
Wat idd al is gezegt, ze mag meer aan elkaar komen.
En je armen, misschien een keer iemand meenemen die het echt elke keer zegt, daar wordt je harstikke gek van maar schijnt wel te helpen. ;)

sassie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 06:48

wat hebbie toch een stoer beest *D

haha ja en mooie bak!!!!!!! :P :P :P

Ltjba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 07:05

Wat een stoer paardje! :))
Ik vind der eigenlijk wel iets van mijn paardje weghebben! :)
Maar goed (schijn)overgangen blijven rijden, ze loopt nog wat uit elkaar. Maar dat is al gezegd ;)
Let idd op je handen, niet naar beneden drukken, en probeer goed rechtop te blijven zitten!
Succes in het L

Sharondkr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 07:11

probeer je armen aan je lichaam te houden en wanneer je uitdraaft niet te ver voorover hangen. En probeer knikken in je ellebogen te houden.

Verder erg mooi paard

angelique19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 07:14

Leuk paard.
Ziet er op zich netjes uit. *D
Ga iets minder grof schakelen, niet in 1 keer BAM alles weggooien.
Hij wordt dan veelste lang in zijn lijf en duikt op de voorhand.
Zie het schakelen als een tandwiel steeds een tandje erbij, en weer een tandje terug. Keer 2 tandjes erbij.. ect. ect.

Succes :Y)

elientje_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 12:37

Dankjewel allemaal voor het advies en de complimenten ben ook super trots op haar dat we dit zo samen al bereikt hebben want ze zag er zo uit toen ik haar net kreeg. Dus we zijn beide super veel verbeterd
Afbeelding

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:46

tov van de eerste foto zijn jullie zeker een heel stuk verbeterd :j leuk paard en je rijd haar netjes! Ze mag van mij alleen wel iets ronder!

elientje_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 21:01

Het ronde oefen ik vaak maar ben nu iets meer bezig om haar neus eruit te krijgen want ze wil anders graag te diep en te rond lopen vandaar.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 10:56

Wat leuk een Rousseau... ik heb er ook eentje, maar werkelijk een heel ander typetje om te zien. Wat je vertelt over het karakter herken ik wel.

Let goed op dat je je armen gelijk houdt en werk ook aan het terugschakelen, op de foto's zie je nl wat veel opschakelingen, maar dat kan natuurlijk vertekenen.

Dorindaikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 14:25

Op somige foto's steek je je tenen naar buiten probeer je voeten recht te houden. En je mag je benen soms nog wat meer buigen. Zodat je schouders, heupen, en hakken op één lijn zitten. Op foto 6 is dat ook goed te zien.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 10:07

ten eerste wat een prachtig paard heb je onder je <3
echt om jaloers op te zijn :$

Ik vind haar wel nog heel lang lopen. maar het kom zeker helemaal goed