Weer Utica(Polansky)@work op wedstrijd Z1!..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tooske

Weer Utica(Polansky)@work op wedstrijd Z1!..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 12:41

Naar aanleiding van dit topic.

[RT-HAW] Utica(Polansky) en ik@wedstrijd Z1!

Een nieuw filmpje.
Ik ben erg bezig geweest met mijn houding ben 2 keer bij Leunus van Lieren wezen lessen.
(De bedoeling is nog wel vaker)
Doe zo'n 2 keer per dag oefeningen voor mijn schouderbladen buikspieroefeningen en rij soms met tape over mijn schouderbladen
Ben me ook meer bewust van mijn houding in het dagelijks leven want zoals Leunus zei en dat is waar van een uurtje paardrijden per dag leer je het niet.

Dus hier een voorlopig resultaat ikzelf vind het erg verbeterd tuurlijk moet het nog beter maar ineens kaarsrecht zitten lukt niemand.

En heb ondertussen al 7 winstpunten!

Dus brand los!...

http://www.youtube.com/watch?v=ZX4ov79FICI

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:47

Stukken beter!
Veel stiller zit je al!
En in je vorige proeven kwam ze wel eens over de loodlijn nu nauwelijks gezien!
Jammer van dat binnenkomen dat ze even wou schuren, toch?
Echt stuk beter!
Let wel op als je allemaal tape en zo gebruikt, je moet wel vanuit de ontspanning fijn gaan zitten dus niet te gefoceerd. (sorry, dyslexie)
Complimenten!
Hoeveel punten had je hier?

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:51

Ik vind je galopwissels erg netjes :D
Helaas vind ik het hele beeld erg gespannen en niet fijn over de rug. Had eerst het idee dat de video versneld afgespeeld werd, maar dat was niet zo.
Rij je het paard met losrijden ronder en lager (zou ik wel doen). Vind de hals hoofd houding netjes, maar heb het gevoel dat je paard het nog moeilijk vind om in die houding in verbinding te blijven. Je ziet ook in galop dat ze niet mooi over de rug blijft.
De keertwendingen vind ik erg afgeraffeld, vooral de 2e. Zie ze liever iets groter dan zoals hier.

denk dat het paard veel potentie heeft, maar in de proef nog net iets last heeft van spanning. Heb je al eens geprobeerd in de proef een keer je paard iets lager te laten lopen?

Vond de 2e proef uit je vorige topic meer rust uitstralen trouwens

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 12:54

apple01 schreef:
Stukken beter!
Veel stiller zit je al!
En in je vorige proeven kwam ze wel eens over de loodlijn nu nauwelijks gezien!
Jammer van dat binnenkomen dat ze even wou schuren, toch?
Echt stuk beter!
Let wel op als je allemaal tape en zo gebruikt, je moet wel vanuit de ontspanning fijn gaan zitten dus niet te gefoceerd. (sorry, dyslexie)
Complimenten!
Hoeveel punten had je hier?

Ja ik gebruik soms tape was ook vooral goed om te voelen hoe ik nu eigenlijk echt moest zitten.
Met binnenkomen was ze ff afgeleid ofzo weet niet precies.
Ik had hier 203 en de eerste proef 205 maar deze vond ik zelf beter daarom laat ik deze zien.
Bedankt voor je compliment.

Anoukie

Re: Weer Utica(Polansky)@work op wedstrijd Z1!..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 20:57

Het lijkt wel of je je rug bol maakt? Ik ben absoluut jaloers op je stille zit en benen, het lijkt soms wel alsof je boven- en onderlijf niet even ver zijn qua training, snap je wat ik bedoel? Controle over je onderlijf gaat beter/netter :).

Je paard heeft zeker potentie, wat een mooi dier met fijne beweging :). Ontspanning is zeker wel een aandachtspunt, net als het goed over de rug rijden. Succes :)!

belbellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 22:39

Ziet er een stuk beter uit. Je ziet wel nog veel spanning, maar er zit verbetering in.
Je keertwendingen vind ik wel een groot aandachtspunt, rijdt ze eerder iets groter dan dat ze te klein zijn en dat ze d'r been laat staan of iets. Doe uit vanuit een volte en gewoon groot rijden.
Ook vind ik haar iets stijf van achter in de galop, richting het viertakt. Probeer ondanks dat het een heethoofd is daar toch aan te werken, veel schakelen en alsmaar naar die ontspanning rijden.

Succes!

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 11:47

werd beetje zenuwachtig van de proef.

Is zeker een stuk beter dan het vorige topic, dus vooruitgang geboekt ;)

Ik vind alleen die galop van haar toch niet fijn uitzien, totaal niet van achteren :( een puntje waar je tijdens de training aan kan werken :)

verder ziet het er al beter uit :)

suc6

annelies_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:00

Je zit ziet er echt veel beter ui het enige waar ik me aan stoor is dat je geen knik in je ellebogen hebt net alsof je armen te kort zijn als je daar meer aan gaat werken ziet het er ook al mooier uit en rustiger.. succes verder bij Leunus van Lieren

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 13:16

Toch jammer dat er dan nu zo weinig reacties zijn :P

Ziet er fijn uit hoor :) Je zit echt al veel netter, dat jij kunt rijden met je benen zo prachtig lang, hij zou misschien nog heel iets een fractie naar achteren kunnen :)

Petje af hoor, het lijkt me geenmakkelijke merrie :)

Looks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 15:02

Ik vind het er erg goed uitzien! Schouders nog wat meer naar achteren waardoor je rug ook rechter is en het zou perfect zijn! Ik heb ook even naar je vorige topic gekeken, zie enorm veel verbeterin, maar toch, iedereen kan zeuren bij het vorige topic wat hij wil, maar zelfs daar zie ik toch een paard die erg goed zijn lichaam kan gebruiken, zich nergens echt vast houdt, dus toen deed je toch ook echt al iets heel goed. Ken veel Z ruiters die voor het oog een mooie zit hebben, maar waar het paard zich toch op heel veel plekken vast houdt.

Ik vind het in je topic overkomen alsof je jezelf niet echt hoog hebt staan, dat vind ik erg jammer, er zouden veel mensen jaloers op je moeten zijn, ik ken echt weinig mensen die hun paard zo fijn kunnen laten bewegen, meer vertrouwen in jezelf, en even hard werken aan dat kleine stukje zit.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 16:44

Looks schreef:
Ik vind het er erg goed uitzien! Schouders nog wat meer naar achteren waardoor je rug ook rechter is en het zou perfect zijn! Ik heb ook even naar je vorige topic gekeken, zie enorm veel verbeterin, maar toch, iedereen kan zeuren bij het vorige topic wat hij wil, maar zelfs daar zie ik toch een paard die erg goed zijn lichaam kan gebruiken, zich nergens echt vast houdt, dus toen deed je toch ook echt al iets heel goed. Ken veel Z ruiters die voor het oog een mooie zit hebben, maar waar het paard zich toch op heel veel plekken vast houdt.

Ik vind het in je topic overkomen alsof je jezelf niet echt hoog hebt staan, dat vind ik erg jammer, er zouden veel mensen jaloers op je moeten zijn, ik ken echt weinig mensen die hun paard zo fijn kunnen laten bewegen, meer vertrouwen in jezelf, en even hard werken aan dat kleine stukje zit.

Bedankt voor je leuke reactie.
Als ik Utica op de video vind ik ook dat ze fijn loopt vind juist ook niet dat ze haar rug vasthoud ofzo de aanleuning voelt ook heel fijn en los.
We zijn nog aan het werk met mijn zit nog idd iets strakker in de schouders en dan is het af!

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:48

Toevallig heb ik je vorige topics ook gezien en ik vind het echt een wereld van verschil!
Je houding is veeeeel beter. Echt een wereld van verschil.
Ik vind je paardje ook veel beter. In dat 1e filmpje van je vorige topic liep ze zo hectisch. Beetje ongecontroleerd en duidelijk gespannen.
Ik zie duidelijk een stijgende lijn. Keep up the good work! +:)+
De keertwendigen zijn ietswat slordig. Vooral de laatste dat is jammer. Maarja het is ook een moeilijk onderdeel.

Wat ik ook een complimentje waard vind is dat je zo aan jezelf werkt! Zo je best doet.
Hoeveel ruiters schuiven het niet af op hun paard? Jij zoekt het eerst in jezelf, toppie!

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:54

Jeetje, echt duidelijk verschil zeg!
Ik vind dat je de galopwissels erg netjes doet, klein beetje spanning nog in het stukje stap, maar goed. Ik kom soms op wedstrijden en dan zie je mensen in het Z rijden :S, nou dan hoef jij je geen zorgen te maken hoor :D Gewoon lekker zo doortrainen dan komt het helemaal goed! Toppie!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:57

Als ik naar jullie kijk krijg ik een heel dubbel gevoel. Aan de ene kant vind ik jullie een best nette combinatie en heb ik respect voor hoe je een enorm heet paard goed de baan rond kunt sturen. Aan de andere kant krijg ik enorm een iebelig gevoel van je houding, die ik nog het beste kan omschrijven als "alsof je een hark doorgeslikt hebt".
Je onderbenen mogen nét even meer naar achteren, die armen losser, schouders naar achteren en tijdens het kijken naar de proef krijg ik het bijna benauwd omdat ik het idee krijg dat je geen adem haalt :D Het lijkt alsof je jasje uit de stijfsel gekomen is, of je de hanger er nog in hebt zitten, noem maar op ;)

Ik vind het zo jammer, want het verstoort voor mij het beeld zo. Je werkt er hard aan en in vergelijk met het andere topic is het al heel verbetert, dus ben ook benieuwd wat de lessen met Leunus gaan brengen.

Voor de rest niets dan respect voor dit rittige, hete paard dat je netjes stuurt. Verbeterpunten zat, afwerkpunten genoeg, genoeg stof tot nadenken, maar vooralsnog een vriendelijk beeld waar je voor nu iig trots op mag zijn.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 17:14

Ja de keertwendingen zijn en blijven erg lastig het nadeel is dat ze als ik ze corrigeer ze erg heet word.
Thuis gaat het al veel beter maar op wedstrijd nog erg moeilijk.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 17:18

Shari, jullie gaan echt hard vooruit +:)+ !
Nu nog meer rust zien te bewaren, vooral in je wissels, maarreuhh, die keertwendingen kunnen zo echt niet hoor :o :+ ! Het stapstuk blijft duidelijk het moeilijkste onderdeel :j

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 17:22

Tooske echt heel hard gewerkt!!
Maar het is HAW dus ik moet wat te zeuren hebben.

De lengtebuiging blijft een groot aandachtspunt.

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:35

Wauw Tooske, wat ik in t Z topic al had gezegd ben je enorm vooruit gegaan met je zit!! Echt heel goed gewerkt! Vind dat echt knap van je dat je 't kunt volhouden. Maar je doet het natuurlijk voor je super knappe merrie!!

Ga er alleen veeeel meer aan rijden Tooske!! Dat zou het zo veel mooier maken hè. Durf eraan te komen, haar te begleiden in de oefeningen (zoals appuyementen enz.) en controle uit te oefenen! Want ook dan kun jij je veel beter concentreren op de stappassen in de keertwendingen en de lb! Zoals ik al zei, je zit veel en veel zekerder, maar probeer niet alleen zekerder te zitten maar ook echt zeker te zijn. Dus niet alleen de draf inzetten en maar gaan zitten, zo ziet het er namelijk uit.
Super veel succes :D

Upgrade1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:42

Neem Salsa les om de onder en bovenkant van je lichaam onafhankelijk te kunnen bewegen ;-)
Ik had je vorige filmpjes gezien en dit lijkt me wat minder gespannen. In de eenvoudige galopwissels wordt ze ijlerig/dribbelstapperig naar de galop toe. De eenvoudige wissel naar links was te ruim en naar rechts liet ze haar binnenachterbeen wat teveel staan. Waarschijnlijk had je die ietsje meer naar voren kunnen rijden. De uitgestrekte stap lijkt ze te weinig teugel te nemen/krijgen om echt te kunnen verlengen in haar lichaam. Het paard lijkt in het algemeen erg loperig en makkelijk spanning op te bouwen, aan jou de taak dat af te laten vloeien. Allemaal makkelijker gezegd dan gedaan sprak 1 van de beste stuurlui. :D
Heel goed dat je nadenkt over je rijden. Je neemt ook serieuze instructie dus het gaat vast steeds beter.

Vido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 22:04

Upgrade1 schreef:
Neem Salsa les om de onder en bovenkant van je lichaam onafhankelijk te kunnen bewegen ;-)

GOED IDEEEE!! Ook goed voor je sociale leventje, wieweet kom je daar dan nog een leuke vent tegen!
Hard aan t werk en t begint zn vruchten af te werpen. In je training zit je alweer een tandje rechter. En nu we mijn drill-instructor Leunus erbij hebben gehaald, MOET je wel }:)
Keertwending links. Tja. Werkpirouette in stap en denk maar zo: na de Lichte Tour ben je dr vanaf joh...

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 22:26

Haha Lian zie je het voor je ik op Salsa les? nou ik niet!
Ja ik vind mezelf op de video al aardig recht zitten maar we zijn er natuurlijk nog niet!!... Op naar 't ZZ-licht!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 22:52

Ik vind het er al netter uitzien dan de vorige filmpjes!
Toch vind ik het er best gespannen uitzien.
Je benen lijken wat naar voren te steken, en het lijkt op die manier alsof je je armen/schouders wat vastzet?

Je galopwissels vind ik er ook heel netjes uitzien! De galop zelf mag wel wat meer vanuit achteren.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 08:44

Ik vind het echt een gaaf paard om te zien, elke keer meer. Net als Ullaatje aangeeft, mis ik nog steeds wat meer lengtebuiging in de SB, travers en keertwendingen. Oefen daar thuis goed op. Als je er meer lengtebuiging in kan rijden, zal je zien dat je keertwendingen ook beter zullen gaan. Hoe zet jij je keertwending in? Probeer het eens vanuit de travers in te zetten. Dan van voren opvangen en insturen door de schouder dan weer voor te zetten.
Wat me ook opviel is voor de inzet van de uitgestrekte draf, is dat ze het zelf wil overnemen. Je ziet haar al versnellen, wetende wat er gaat komen. Probeer voor de inzet, voor de hoek bijvoorbeeld, even wat meer terug te zitten, maak jezelf wat zwaarder, kleine ophouding om haar aandacht bij jou te houden, de diagonaal opsturen en dan pas uitstrekken. Strekken kan ze wel, alleen moet die versnelling wat meer teruggenomen worden en moet de beweging meer vanuit achter komen.
Succes verder!

petradek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 08:57

Heel verhaal getypt, is het weg! :(

Ik vind het allereerst een erg leuk paard en je zit veel netter dan voorheen!

Ze lijkt alleen wat spanning te hebben in haar rug, die laat ze dan ook niet lekker los en lijkt het allemaal een beetje gehaast.

In de training lekker laag, rond en over de rug trainen en met de proef lekker ontspannen rondrijden, dan moet het helemaal goedkomen! Succes :)

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 08:58

ziet er goed uit joh, wou dat ik het kon.
af en toe lijkt ze wat gespannen en sneller te willen dan jij.

maar even een efftopic vraag wat is dat met die tape? waarvoor dient het?

groetjes kim