Weer wedstrijd met Royal!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Channiiiej

Weer wedstrijd met Royal!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 21:50

Vandaag heb ik weer een FNRS wedstrijd gehad met Royal. De laatste keer F7b, volgende keer mag ik starten in F8a. Royal liep naar mijn gevoel niet super, niet zoals hij kan! Toen we net alleen in de wedstrijdring waren, sprong Royal al 1 keer weg. Toen mijn proefje net begonnen was, sprong hij weer weg bij het eerste figuur. Royal heeft vaker dit soort "kuren", dat hij in 1x uit het niets wegspringt. Omdat ik al een aantal keer van Royal ben afgevallen, wordt ik meteen onbewust strenger als Royal weer een keer wegspringt.

Info over mij:
- Ik ben 18 jaar
- Heb deze wedstrijd F7b gereden
- Rijd nu ongeveer 9 jaar paard

Info over Royal:
- Manege paard
- Stokhoogte ongeveer 1.75
- Ontzettend lief knuffelbeest
- Tikkende tijdbom :P

Mijn probleempunten:
- Handen |o Ik ben mij van mijn handen bewust. Ik heb altijd ontzettend moeite met mijn handen. Omdat Royal er vandaag al 2x vandoor was gegaan, ben ik onbewust strenger met mijn handen! :(
- Hakken
- Royal minder achter de LL laten lopen, meer op de achterhand!

1. Drafje
Afbeelding

2. Halthouden en groeten
Afbeelding

3. Dit is dus wat Royal opeens uit het niets doet! Het begint met van voren omhoog gaan, waarna een bok volgt. En dit dan een aantal keer achter elkaar! Als je hierbij Royals hoofd niet goed omhoog houdt, doet hij zijn hoofd tussen zijn benen en dan wordt je gelanceerd!
Afbeelding
Afbeelding

4. Volte 10 meter
Afbeelding

5. Halsstrekken
Afbeelding

6. Drafje
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. Galop links
Afbeelding

9. Hier bijv. mijn te strenge binnenhand
Afbeelding

10. Middendraf
Afbeelding

11. Galop rechts
Afbeelding

12.
Afbeelding

13. Uiteindelijk zijn we 1e geworden (van de 22 volwassenen) :D Met 240 punten!! :D
Afbeelding

Commentaar en tips natuurlijk welkom, want wij willen zoveel mogelijk leren :D :j

Ilja000

Re: Weer wedstrijd met Royal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 22:02

Gefeliciteerd! Ik blijf het knap vinden hoe je telkens weer een behoorlijke rust weet op te zoeken na zo'n ontploffing.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 06:03

hee wat leuk,alweer een wedstrijd topic van je!

dat zijn sneaky uitbarstingen van hem,knap dat je bent blijven zitten,en gefeliciteerd met je prijs

omdat het haw is; probeer je handen niet plat te houden,zo kan je minder makkelijk met zijn bewegingen meegaan,en wellicht dat dat ook iets is wat hem irriteerd.

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 11:05

Bedankt voor alle reacties! :D

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 14:21

@Snoevie: die uitbarstingen zijn idd best sneaky! Ze komen echt opeens uit het niets! Ik ben ook blij als ik ze uitzit, hihi :j Ben er ook al paar keer afgevallen!

EAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 17:14

Knap van je, met een manege pony, en dan ook na zulke uitbarstingen weer zo goed de rust opzoeken!
En je handen, tja, dar ben je jezelf ook al goed bewust van.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 18:00

Snoevie schreef:
omdat het haw is; probeer je handen niet plat te houden,zo kan je minder makkelijk met zijn bewegingen meegaan,en wellicht dat dat ook iets is wat hem irriteerd.

Handen mogen inderdaad wat meer rechtop, maar is absoluut niet de reden van irritatie. Ik heb het paard voor mijn neus zien 'ontploffen' en dat is meer een ding, misschien zelfs wel een 'gewoonte' van het paard dan dat het met de ruiter te maken heeft.

melanie_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:35

ziet er nejes uit :P . alleen als je de middendraf inrijd. hand iets hoger zetten. 2 cm maar ofzo.. dan komt ie er beter uit. maar je had hem wel behoorlijk goed voormakaar :) je geeft de pony geen kanbsen om te schudden met de kop :D je doet het erg netjes. soms zou ik ook fuistjes maken van je handen. want af en toe zie je Piano handjes ;) maar over je paard: NIKS TE KLAGEN :* super voormekaar..

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:44

Je galop foto`s zijn precies andersom.. Waar jij linkergalop hebt bij gezet is rechter galop en andersom.. Verder ziet het er netjes uit hoor.. Jammer van de ontploffing..

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 07:41

odenxia schreef:
Je galop foto`s zijn precies andersom.. Waar jij linkergalop hebt bij gezet is rechter galop en andersom.. Verder ziet het er netjes uit hoor.. Jammer van de ontploffing..

Haha idd, wat dom :=
Het valt me nu pas op :P

Maar bedankt ;)

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 08:54

Ziet er weer goed uit, jij heb al wat bekers gereden met Royal, jeetje! :P

Het is goed dat je bewust bent van je handen want die zijn op sommige foto's toch wel streng.
Buiten dat vind ik het erg knap dat je zo netjes op een manege paard rontstuurd!

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 11:11

Dankjewel :D
Ja, ik heb inderdaad al behoorlijk wat bekers gehaald met Royal, hihi :D Wat een top paardje is het toch <3

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 14:09

@Chesley; haha :P Jij had ook nog goed gereden, tog nog 5e met dat racemonstertje :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 14:16

Aaaah was je weer eerste!! Haha. :D Gefeliciteerd! Hij loopt weer lekker. :j Ik moest zondagochtend nog op 't laatste moment afzeggen helaas. Volgende keer ben ik dr ook weer bij om van je te verliezen. :))

Edit: Omdat 't HAW is: Commentaar geef je eigenlijk zelf al, maar iets meer op de ontspanning letten misschien (handen losser, misschien íets hoger, en rechtop zodat 'ie gewoon je hand ontspannen volgt).

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 14:22

Dankjeee :D Jij zou voor mij moeten rijden toch? :P Ik was wel blij dat je er niet was, want nu kon ik na het inrijden direct in de bak blijven hihi (A)
Waarom moest je afzeggen? :( Jammer joh!

Commentaar ben ik het helemaal mee eens :j Handen zijn altijd wel een probleem bij mij :P Ontspanning was niet echt mogelijk, nie die 2 ontploffingen haha :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 14:27

Haha! Ja ik moest voor jou. M'n zus was ziek dus ik had geen voorlezer, en als het uitliep moest ik anders alleen door 't donker naar huis fietsen over eenzame weggetjes. :+

Ja Royal kan dr wat van hoor. :') 't Is ook 1 bonk spanning af en toe, dat straalt 'ie ook vaak wel uit. Echt zo'n stoer mannenpaard haha! Maar dan vind ik nog dat je 'm heel netjes aan het lopen hebt.

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 14:29

Aahh jammer joh! Een lezer vind je altijd wel hoor :j Ik heb bijna nooit een lezer tot de dag van de wedstrijd haha :P Door het donker naar huis fietsen kan ik me wel voorstellen ;) Het uitlopen viel wel mee, het was zelfs ingelopen :P 7 uur was de prijsuitreiking al :D

Jaa this heel raar met Royal! Hij is bijna altijd heel relaxt, ook tijdens wedstrijden. En dan soms zit er een keer tussen (dan heeft ie gwn z'n dag niet ofzo :P) en dan loopt ie echt niet lekker :P Maar ik heb gewoon een klik met hem, this sown toppertje <3

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:23

Ilja000 schreef:
Snoevie schreef:

Handen mogen inderdaad wat meer rechtop, maar is absoluut niet de reden van irritatie. Ik heb het paard voor mijn neus zien 'ontploffen' en dat is meer een ding, misschien zelfs wel een 'gewoonte' van het paard dan dat het met de ruiter te maken heeft.

nou dat weet ik toch niet?ik zeg alleen wat me opvalt op de foto,want ik ken de ts en het paard niet persoonlijk

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:26

Zucht... juist omdat je het niet weet vertel ik het je. Niet meteen zo aangevallen voelen. Ik vertel het juist omdat ik ze meerdere malen wel 'live' heb mogen aanschouwen en heb kunnen concluderen dat ontploffen niet in directe relatie met de handhouding staat.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:30

nou TS het was niet naar bedoeld,ik vind het knap van je dat je zo goed blijft zitten tijdens die uitbarstingen!

en dapper dat je altijd dit paard kiest om te rijden

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 17:13

Bedankt voor de reacties weer hoor :j
Ik begrijp dat je kan denken dat het door mijn handen komt hoor Snoevie, omdat je het paard natuurlijk niet kent =]
Ilja en ik natuurlijk kennen het paard wel en daarom weten wij dat het niet door mijn handhouding komt ;)

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 16:44

Ziet er goed uit hoor, ik rij donderdagavond meestal op Royal en bij mij flikte hij het ook een keer om te ontploffen :P knap dat je bleef zitten (was mij toen niet gelukt, haha)

adoratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:27

Goed gereden en mooi blijven zitten!

enige commentaar: Ik zie dat je hem soms net wat achter de loodlijn rijd, zeker met het halsstrekken zie ik niet genoeg lengte en weer zit die neus achter de loodlijn.. daar zou je hem toch wel meer ruimte mogen geven.. (naar mijn gevoel of nuja, zicht)
In het algemeen zie ik nog wel wat spanning in het plaatje meer wel héél goed gereden en zeker voor een manegeknol ;)

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 11:39

hahaha wat een spookje
toch weer goed opgepakt!
gefeliciteerd!