Selando weer aan het werk.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kimmert

Selando weer aan het werk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 20:54

Vandaag heeft een vriendin weer eens een paar fotos gemaakt van het rijden. Ik heb zelf behoorlijk moeite met doorzitten en oefen de laatste tijd veel zonder beugels. Ik merk dat ik daardoor steeds beter kan gaan zitten. Selando is soms wat makkelijk van zichzelf en als ik dan been geef reageerd hij net iets later. ik probeer dan ook vooral consequent zijn met overgangen rijden en scherp te houden wat nu heel wat beter gaat. Het gaat afgelopen week behoorlijk lekker en ben zelf ook heel trots op de vooruit gang die we maken. Als het komende tijd nog zo lekker gaat ga ik dan eindelijk een startkaart aanvragen en me aan onze eerste wedstijden wagen.:)

Hier nog wat verbeter punten van mijzelf
- Schouders naar achter en ontspannen daardoor kan ik mn ellebogen meer buigen
- been op zn plek houden, hakken meer uitdrukken
- vooruit kijken

Ik weet dat mijn beugels 1 a 2 gaten langer mogen maar ivm balans en de grote bewegingen van Selando zit liever wat kort. Als dat straks beter is gaat ze wat langer.

Tips and tricks are welcom :+

Hier zijn dan de fotos, ze staan niet in chronologische volgorde.

1.Afbeelding

2.Afbeelding

3.Afbeelding

4.Afbeelding

5.Afbeelding

6.Afbeelding

7.Afbeelding

8.Afbeelding

En dan tot slot nog even met beugels, dit was in iedergeval aan het einde van het rijden

9.Afbeelding

10.Afbeelding
Laatst bijgewerkt door kimmert op 25-04-10 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Marisje76

Re: Selando weer aan het werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:59

leuk paard,
denk dat je zowieso met rijden je beugels zeker 1 of 2 gaatjes langer mag hebben voor dressuur. verder vind ik dat je erg met je bovenlichaam in elkaar zakt, je schouders mogen echt meer naar achteren dus rechterop zitten. ook je rmen lekker ontspannen je zet ze bijna (vast zie foto 3).
hoop dat je er iets an hebt, succes nog

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:00

Ziet er goed uit kim! Die wedstrijden moeten volgens mij echt wel gaan lukken :j

Let alleen op je handen. Recht op en iets hoger.
En schouders naar achteren en vooruit kijken.

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 21:03

zoekend76 schreef:
leuk paard,
denk dat je zowieso met rijden je beugels zeker 1 of 2 gaatjes langer mag hebben voor dressuur. verder vind ik dat je erg met je bovenlichaam in elkaar zakt, je schouders mogen echt meer naar achteren dus rechterop zitten. ook je rmen lekker ontspannen je zet ze bijna (vast zie foto 3).
hoop dat je er iets an hebt, succes nog

Klopt, mijn beugels mogen zeker langer. Ik heb ze wat korter omdat ik dan zelf meer balans heb in zijn ruime gangen. Als mijn balans in orde is gaan ze 1a 2 langer.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:18

Ojee nu moet ik wel commentaar geven :'). In je houding zitten zeker nog verbeter punten, maar dat komt wel goed. Gewoon zelf goed opletten en des noods iemand mee nemen die het de hele tijd roept (werkt erg goed!)

Verder vind ik het op sommige foto's lijken of Selando iets kantelt met zijn hoofd, probeer ook daar op te letten! Want dat kost punten.

Vind jullie wel een erg leuke combinatie.

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 21:24

Dankje voor je reactie, ja die houding pff ik weet het daar word hard aan gewerkt! :x Ik zag idd zelf ook dat hij hem op foto 8 iets lijkt te kantelen.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:29

Ik ken Selando uit de tijd dat ik bij zijn vorige eigenaar op stal stond en herinner mij hem als niet makkelijk. Dus petje af voor wat je al met hem hebt bereikt. Hij heeft ook een draf die niet makkelijk uit zit. Enige wat ik bij mijn eigen paard heb ervaren is dat een paard lekker ontspannen over zijn rug makkelijker te uit te zitten is al wanneer hij ook maar wat er tegen dreigt te komen.
Tip? Je lijkt wat gespannen in je schouders en armen. Probeer wat meer daarin te ontspannen. Ik denk dat dat de nageeflijkheid ook ten goede komt en dus ook indirect het doorzitten makkelijker gaat maken.

Veel succes en hopelijk nog regelmatig topics van hem!

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 21:35

Dankje voor je tip BrankaZ, Selando is wel super braaf maar is soms wat makkelijk over zichzelf. Hij is ten opzichten van toen ik hem net had een stuk actiever en veel beter aan het been. Dat opgooien klopt ook inderdaad een tijd geleden liep hij veel opgepropter en toen was het opgooien veel erger was ook zo lastig om dat uit te zitten. Hij is nu al stuk langer geworden wat goed merkbaar is in zijn gangen.
Laatst bijgewerkt door kimmert op 25-04-10 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:39

Jullie zijn goed vooruit gegaan :D je zit is al een stuk beter geworden nu nog jezelf langmaken en ontspannen :D

Ik zeg startkaart aan vragen :D

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 12:37

Bedankt voor de reactie. Ik merk zelf ook dat het veel beter gaat. idd lang maken en ontspannen daar ga ik goed mee bezig!!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:38

Probeer niet aan je teugels steun te zoeken als je zonder beugels rijd, laat je teugels eerst maar eens lang en hou als je ze al op maat houdt, iig je handen bij elkaar, anders ga je ze zeer waarschijnlijk vast zetten...

Leuk paard zeg :)

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:42

Probeer om veel meer ontspannen op je paard te gaan zitten. Ze armen zijn strak (kunnen zo niet meegaan met de beweging van het paard) en daardoor zijn je schouders ook aangespannen.
Misschien helpt het om je in te beelden 'fier' op je paard te gaan zitten. Je rug wordt dan rechter, je benen langer, je schouders gaan naar achteren en je handen komen wat hoger waardoor je een 'knik' in je ellebogen krijgt wat ervoor zorgt dat je de beweging van je paard beter kunt volgen en opvangen.
Wss gaat je paard jou dan ook een fijner gevoel geven!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:56

Daar hebben we Selando weer eens. Hij ziet er super uit, het blijft een heel leuk paard.
Fijn dat je dat fegmatieke al beter onder controle hebt, het enige wat daartegen helpt is consequent zijn. Daar staat tegenover dat hij voor jou super betrouwbaar is, dat is natuurlijk ook wel wat waard.

Over je houding is al een en ander gezegd. Je zet je schouders en armen vast. Probeer dat wat meer te ontspannen. Dat moet denk ik veel tegen je gezegd worden, want dat vastzetten doe je ongemerkt.

Verder vind ik jullie een hele leuke combinatie.

Gabriellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:30

Ziet er erg leuk uit! Probeer zelf wat rechterop te gaan zitten en je schouders iets meer naar achter. Probeer ook je benen langer te maken en je hakken wat meer uit te drukken. En op sommige momenten meer een knik ik je armen te maken anders lijkt het soms of je een beetje aan de teugels hangt. Verder erg leuk en een leuk paard!

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 11:58

voor mijn gevoel zet je je handen nogal vast.
verder ziet het er netjes uit hoor!

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 19:56

ik vind het er steeds fijner uitzien!!
Hij werd eerder nog wat lang, maar nu wordt hij mooi rond! en is hij al een stuk actiever!!
Vind jou ook een stuk beter zitten! ga zo door! :D
In de galop mag je jezelf nog wat langer maken, verder zou ik ook proberen je tenen meer naar binnen te houden. Probeer ook je handen rechtop te houden, dan ben je meteen minder stram in de hand, tenminste zo lijkt het ;) . Verder ziet het er stukken beter uit als je vorige topic dat ik gezien heb!
super! +:)+

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 10:58

Bedankt heel leuk om te horen :D Klopt wel wat je zegt zo ervaar ik het zelf ook

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 18:33

Slotje voor overleg.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 20:47

En het slotje voor overleg wordt een definitief slotje.
Kimmert, namens het moderatorteam heel veel sterkte. :(:)