Wedstrijd met Babel's Athene

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Iriscope

Wedstrijd met Babel's Athene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 14:29

Ja, normaal gesproken heet hij gewoon Babel, of Draakje, of Gekkie en ga zo maar door, maar op wedstrijd transformeert hij in Babel's Athene }>

Vandaag heb ik dus mijn tweede wedstrijd gehad met Babel. Uiteraard zijn we dus nog B ;)
Babel is 4 jaar, en ik heb hem vorig jaar in mei zelf zadelmak gemaakt. Sindsdien erg veel ups, maar ook veel downs gehad. Al met al ben ik nu erg trots op hoe het gaat. Ik heb niet alleen een geweldige band met dit paard, maar hij doet ook nog eens zo zijn best voor mij.
Heb al ontzettend veel dingen met hem gedaan, hij is gewoon echt mijn alles :)

Maar goed, genoeg geslijmd!
We zijn hard bezig met overgangen, Babel zijn achterhand sterker maken, vooral de overgang van galop naar draf is nog moeilijk, qua evenwicht en qua kracht. Daarnaast is de aanleuning nog niet 100%, er zijn wat kleine storinkjes, maar vergeleken met de gigantische ruis die er eerst was is het al een wereld van verschil.
Verder moest ik leren om rechtop te zitten, en ik vind dat ik nu behoorlijk goed op weg ben daarnaar :)
Op het moment gaat het rijden iedere keer super, er zijn altijd kleine dingetjes waar je tegen aan loopt, maar samen met mijn instructrice zijn die de laatste tijd zo overwonnen.

Zelf was ik behoorlijk tevreden over mijn proef. Ik had 180 punten, dus net aan winst. En goed voor een 2e plaats :)
Dit is onze proef:

Commentaar is altijd welkom natuurlijk!

lonnie

Re: Wedstrijd met Babel's Athene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 16:05

ik vind het er netjes uitzien, idd nog wel wat onrustig met het hoofd. stond daar iets over op je protocol?
heb jij nou een witte polopad? die staat erg stoer!

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 17:28

Niet gek hoor voor in de B. Wat me opvalt is dat het paard beweeglijk wordt met het hoofd na een wending of er net voor of in elk geval wanneer er gestuurd moet worden. Misschien ben je hier toch wat te veel bezig met je handen, te streng dus. Probeer meer te werken vanuit je been ipv de teugel. Leg daarbij de teugel tegen de hand (buiten teugels als je naar binnen wilt) en de binnenteugel van de hals af en laat buigen om je binnenbeen. Misschien kun je ook eens naar het bit kijken, misschien is hij wel gewoon erg gevoelig in de mond, bv de tong/lagen/wolfs/hengstekiesjes/wisselen etc.

Verder ziet het er mooi uit. Wees consequent voor reactie op je been zoals in de middendraf.

Succes met je wedstrijden!

annelies_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:24

mooie proef hoor alleen het hoofdje wat je zelf al zegt ;)

mag ik vragen wie je hier als jury had en op welke dag dit was ben er zelf ook geweest in houten bij jennifer ;)

je bent verder lekker op weg en misschien je teugels iets korter en je handen hoger. is mooier voor het oog ;)

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 18:23

Ziet er op zich netjes uit Iris, maar ik vind dat Babel nog steeds te ver achter de ll loopt.
En ik vind dat je je handen vrij breed houdt.
Halsstrekken zag er fijn uit, hij zakt mooi.
Maar vergeleken met een halfjaar geleden, zijn jullie zeker enorm vooruit gegaan.

betssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:08

ziet er goed uit! Alleen is het hoofd soms wat onrustig, maar goed het is een jong paard...

Zenna_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 22:10

Ziet er super uit voor zo'n jong beessie! Hij is idd wat onrustig in het hoofd. Let op je handen, houd ze wat dichter bij elkaar, ;) Probeer in de galop wat stabieler te zitten. Is beter voor het evenwicht van je paard.
Op naar je 3de winstpunt! :D

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 22:11

De derde WP heb ik gisteren gereden :)
Bedankt allemaal, voor de reactie's en tips!

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 12:08

Netjes hoor :j
Die aanleuning komt vanzelf wel goed :)

Wat had je voor je middendraf? Middenstap is mooi :j

Kraaiennest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 12:09

de middenstap is idd erg mooi.... en geef t paardje de tijd

Flor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:27

ziet er goed uit! alleen als je voelt dat hij zijn hoofd omhoog gooit, geef dan wat been! Zo hoort hij naar beneden te gaan.
Succes ermee!

M_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:25

superleuk paard!!!! ook een nete proef, ik denk dat als je iets meer been blijft geven dat hij dan wat stiller in zn hoofd gaat worden, maar neem de tijd!!

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 16:27

Ik vind het jammer dat mensen zeggen dat ik alleen maar been moet geven. Hij moet gewoon in een constant tempo blijven lopen, ik ga hem niet continu aansporen want dan kan ik straks geen normale draf meer rijden zonder iedere pas been te geven. Hij is nog onrustiger in bochten en overgangen omdat hij zijn evenwicht zoekt. Daarom ga ik hem ook niet dwingen zijn hoofd naar beneden te houden.
Is een kwestie van oefenen, dan word dat evenwicht beter en word hij ook stiller.
Ben totaal niet van gepluk om een paard nagevelijk te krijgen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:32

Er wordt bedoeld dat je je paard van achteren naar je hand toe moet drijven. Als je je handen stil houdt en je paard naar voren drijft, heb je al vanzelf een ophouding, dan hoef je je handen niet nog eens te gebruiken. Dat is het hele verhaal over het van achteren naar voren rijden. Je handen staan ook te breed, zet ze bij elkaar boven de schoft.De neus mag er ook meer uit, iets meer lengte in de hals proberen te krijgen!

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 16:36

Uiteraard kleinvosje, als ik niks van rijden zou weten zou ik geen jong paard rijden...
Maar de keren dat hij nu met zijn hoofd schudt, dat komt echt nog door zijn evenwicht. Overigens, als hij echt erg schudt rijd ik hem er ook wel naartoe, maar Babel is fijn aan het been en ik hoef dus maar een kleine, minimale hulp te geven.
Overigens zou ik het sowieso met deze kwaliteit knap vinden als jullie zouden kunnen zien of ik wel of geen beenhulp geef.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:38

Ik zeg ook niet dat je niks van rijden af zou weten. Je zegt alleen zelf dat je het jammer vindt dat men allemaal zegt dat je alleen maar been moet geven. Ik probeer en verklaring te geven waarom dat gezegd wordt. Jammer dat je je aangevallen voelt...

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:40

Vind het er al heel erg netjes uitzien en eerlijk gezegd de punten wat aan de lage kant..
De aanleuning is een kwestie van zoeken en dat komt vanzelf goed. Vind ook niet dat er meer been aanmoet voor het tempo, maar wel voor de buiging op de voltes in de hoeken. Hij valt nu inderdaad nog wat naar binnen. Vraag lichtjes stelling en ondersteun dit met je binnenbeen. Kan inderdaad niet zien of jij hier wel been geeft :Y) Zoja, probeer dan nog iets meer door te komen. Was dit trouwens je eerste of tweede proef? Mijn jonkie wordt ook nog wel eens wat onrustig in de aanleuning als hij moe wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 18:23

Mij valt op dat je je handen laag houdt, wellicht heeft dit ook te maken met de lengte van je teugels? Verder vind ik het er voor een jong paard al keurig uit zien.

Overigens vind ik ook dat je vriendelijk rijdt. Ik kan inderdaad geen beenhulpen ontdekken -dat ligt natuurlijk aan het kleine filmpje maar mijn ogen zijn nou ook weer niet zo slecht hoor ;) - en ik vind het wel vriendelijk dat je met lange teugels rijdt en hem duidelijk de kans geeft om terug te komen als hij zijn evenwicht kwijt raakt.