Hij werd zelf al overijverig dus stopte we al vrij snel onder het rijden omdat hij dan té veel ging doen. Vandaag heb ik voorzichtig uitgeprobeerd hoe hij het weer oppakt als ik meer vraag van hem.En dat was heel positief. Té positief eigenlijk, hij werd er zo heet van dat het losrijden vooral hard rennen was met zijn oren naar voren en na het losrijden vlogen we soms nog door de baan

Mijn ouders en vriend waren er en die hebben stukjes gefilmd van ons. Ik ben niet ontevreden met het beeld. Hij loopt soms iets teveel achter de loodlijn en heeft soms veel spanning in zijn lijf, dat kwam vooral omdat ik hem vaak tegen moest houden om hem onder me te houden. Ook heb ik op het laatst een schoudersbinnenwaarts meegepakt. Voor zijn blessure zijn we hier ooit aan begonnen 1 les, dus hij kende het een beetje. Dus ik ben zeer tevreden hoe hij het oppikte vandaag
Het is zéér zeker niet perfect, maar ik vind het een mooi uitgangspunt.We zijn op het moment vooral bezig met ontspanning, rechtrichten en neusje voor de loodlijn houden. Als hij gespannen raakt, komt hij erachter en zwaaien we alle kanten op. Maar ik mag niet klagen

1. Simpel drafje, iets teveel achter de loodlijn, maar wel fijn over de benen
2. Beetje schakelen, goed te zien dat hij graag verruimt, maar minder graag terug komt. Daarom ga ik 2e keer ook lichtrijden.
3. Stukje galop met middengalop. Mag meer neusje eruit, maar verruimt mooi en komt ook redelijk terug, was voor hem altijd super moeilijk, dus ik ben er blij mee

4. Stukje lichtrijden om weer de ontspanning op te zoeken, zonder dat hij meteen met hoofd naar beneden duikt
5. Stukje SB, deze kant heeft die teveel stelling. Moeilijk te zien, maar hij mag iets minder stelling en misschien iets meer lengtebuiging. Maar goed begin
6. Hier mag hij juist meer stelling en buiging en opletten dat hij niet kantelt. Kan er moeilijk aankomen met rechterbeen/teugel dus is weer kwestie van oefenen.
Eigen commentaar:
Neusje er meer uit
Handen iets lager
Goed opletten dat hij recht blijft