. Nou wil de pony niet in galop. Als ik hem vanuit draf aanspoor begint ze te steigeren en te bokken. Blijkbaar heeft ze dit dus nog niet geleerd. Hoe moet ik haar dat leren? Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Nou wil de pony niet in galop. Als ik hem vanuit draf aanspoor begint ze te steigeren en te bokken. Blijkbaar heeft ze dit dus nog niet geleerd. Hoe moet ik haar dat leren?
) cgenee schreef:Ik heb iedere week les. En ga ook met deze pony lessen. En als ik rij met haar is mijn moeder er bij die ook veel van paarden af weet. En ja, ik ben nog jong, ik ben bijna 15.
. Goed dat je les hebt, als ik jou was zou ik zonder instructie de galop even laten. Richt je meer op overgangen en figuren. In de les kun je de instructeur/trice vragen wat extra aandacht aan de galop te geven. Komt vast wel goed gewoon blijven oefenen
Thats_Me schreef:Als jij dit ook nog nooit gedaan hebt zou ik zeggen alleen aan beginnen als je goede begeleiding hebt die weet wat er gedaan moet worden.
Daarbij stijgeren en bokken ik weet niet of het iets is van niet snappen/niet willen snappen of ergens pijn aan hebben. Zou dus inderdaad eens uitzoeken hoe ze in gereden is.