Sinds een jaar hebben wij een superleuk paard, hij had alleen 1 klein "probleem" hij gooide zijn tong eruit tijdens het rijden. Wij zijn toen vrij snel bitloos gaan rijden en dat ging vanaf dag 1 heel goed en hebben ook zijn tong sindsdien niet meer gezien. Tot vandaag echt heel vreemd en misschien dat 1 van jullie hier een verklaring voor kan geven. Afgelopen maandag is de chiropraktor geweest want hij heeft wel eens last van zijn rug en iedere 3 maanden laten we hem behandelen en dat helpt heel goed. Ook heb ik deze week het zadel na laten kijken en opnieuw laten vullen, vanmorgen gingen we voor het eerst weer rijden en mijn dochter voelde al meteen dat het zadel beter lag en hij liep als een zonnetje. Tot mijn stomme verbazing kwam zijn tong weer tevoorschijn en die bungelde heerlijk uit zijn mond, hij liep met oortjes naar voren super voorwaarts en heerlijk los in zijn lijf en dan toch die tong!!!!! Is het dan toch een vorm van ontspanning? Ik was er echt van overtuigd dat het van het bit kwam, nou niet dus. Maar waarom doe hij dat dan? De vorige keren dat hij behandeld was deed hij het niet, het is dus echt combinatie chiropraktor en zadel.
har166
Geplaatst: 24-04-10 18:50
Ja bij sommige paarden kan het een vorm van ontspanning zijn maar het kan ook een een verlammingsverschijnsel zijn, is hij/zij daar wel eens op getest?
Dit is waarschijnlijk (net als centenbakkie) gewoon pure ontspanning als ik jou verhaal zo hoor. (Wij noemen het altijd centenbakkie als een paard zijn onderlip laat hangen:p) Wel weet ik dat als mijn paard haar tong er uit gooit dat ze dorst heeft. Klikt heel gek maar als ze dat doet liggen er 9/10 keer drollen in haar drinkbak. Dus kan ze dan niet drinken en doet ze haar tong er uit. Dit doet ze echter niet tijdens het rijden. Maar misschien kun je daar eens naar kijken;)