Ik heb geen idee meer wat ik er mee aanmoet. Thuis springt ze zonder problemen alles wat je voor dr neus zet op 70-80cm.
Voor het stamboek moeten we een NPC B-parcourtje (50cm) springen om dr model te krijgen maar om de een of andere reden wil dat maar niet lukken.
De eerste keer reed mn vriendin fout parcours (einde oefening, ze sprong wel netjes alles).
De keren daarna kwam ze niet verder dan hindernis 1 of 4 (van de 6).
Een maand geleden probeerde Denies het, ging opzich redelijk ware het niet dat Tjo op endurance-snelheid door de ring ging en dus niet meer te sturen was in de bochten en zo langs de hindernis vloog (dus ook weer niet gehaald).
Vandaag mn andere vriendin weer een poging gedaan (Denies mag pas over 2mnd weer ivm 3mnd regeling ofzo), maar ook nu meteen bij hindernis 1+2+3 weigering, BEL!
Zucht.....
We hebben het idee dat het een soort examenstress is want thuis en in de springles springt ze alles. Wedstrijdstress qua omgeving heeft ze niet (rijdt ook dressuur en shows op grote beurzen zonder problemen). Het begint echt op het moment dat ze de ring in moet, met losrijden springt ze ook zonder problemen....
Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Meer parcoursen springen gaat helaas niet bij gebrek aan startkaart denies (en ik spring niet) en de zeldzame mogelijkheden om NPC te springen voor het stamboek. Daarbij staan de officiele parcoursen veel hoger en wil dr ivm dr schieffels zo min mogelijkbelasten qua springen (maarja dat gaat een beetje rot als ze telkens dr proefjes verknalt, als ze nou dat ene B-proefje haalt hoeft ze nooit meer te springen van mij).
Zucht...... wie helpt mijn kleine pubertje het parcours door....
Viv
Beide ruiters hebben overigens genoeg ervaring.
Maar op wedstrijd... Ze wéét het gewoon, maar doet het niet
.
Dat klopt. Bedankt! Ik heb vanavond geinformeerd,