Ik heb haar nu 2 jaar en alles gaat met ups en downs maar ze is erg braaf al loopt ze niet de perfecte dressuurproef.
We rijden bitloos en ook geregeld met een sweet iron bitje.
Op deze foto's rijden we bitloos met een kaakgekruisd hoofdstel.
De laatste tijd heb ik hard gewerkt aan mijn zit.
Ik ging namelijk veel voorover zitten en had af en toe een stoelzit.
Jos mag wat nageeflijker en ze loopt wat op de voorhand, hoewel haar achterbeengebruik prima is.
Het is voor haar fysiek erg moeilijk om zich wat meer op te richten.
Maar ik vond het zitten belangrijker dan het lopen van het paard zelf..
Nu vind ik de hak-heup-schouderlijn een stuk beter geworden, ik ben mn handen wat meer gaan dragen en de kapstokjes zijn ook minder (kun je nagaan hoe erg die waren
).Ik moet erbij zeggen dat ik veel last heb van mn schouders, hier word ik binnenkort aan geholpen door middel van een bvk.
Jos is verder goed voorwaarts en geeft goed stelling maar in de galop valt ze wel uitelkaar, de draf is haar
makkelijkste gang. Ze is wel ontspannen en reageert goed op alle hulpen.
Ik zou het liefst tips willen om haar in de galop wat meer bij elkaar te krijgen. Het is een periode een stuk geweest maar kan t even niet meer vinden. Die oprichting werk ik aan dmv drafbalkjes, sprongetjes, achterwaarts maar ik zie nog geen verbetering wat dat betreft.
Wel staat ze te koop omdat ik op zoek wil naar een meer ervaren dressuurpaard, was een moeilijke beslissing en ik geniet nu nog volop met haar maar ik wil kijken wat ik kan. Ik kan er helaas geen 2 houden....
Instappen

Halsstrekken, neusje mag meer naar loodlijn maar gaat vaak ook wel goed.

Galopje, zit rechterop dan eerst, wel kapstokje, wel ontspannen.

Draven, word blij van mn zit, weet niet wat jullie vinden maar ik vind t flink verbeterd op wat kleine puntjes na, maar ik heet dan ook geen Anky

Ik en mn meissie.
... ik bedoel de onderkant van je bekken naar voor en de boven kant van je bekken naar achter... snap je?) te kantelen en ontspannen te gaan zitten. Op de laatste paar foto's toont je zit al een stuk meer ontspannen.
! Als ik geld genoeg had wist ik het wel
!