Kaliber @ work dressuur en weer een keer springen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Moorke

Kaliber @ work dressuur en weer een keer springen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 17:12

Hallo! :)

Eerst even wat over ons:

mijn paard heet Kaliber, hij is 18 jaar oud en ik heb hem nu ongeveer 3 jaar. Met zn vorige eigenaresse is hij Z2 geweest en wij zijn nu M1+2 (na 1 wedstrijd!). In het begin vond ik het rijden best wel moeilijk, ik had toen nog niet zo veel ervaring en mn paard weet hoe hij overal onderuit moet komen. Nu gaat dit wel veel beter. Alleen is het soms nog wel wat moeilijk impuls te houden vooral omdat ik zo ben gewend steeds been te geven. We trainen nu voor het M1 en M2.

Nu nog even over het springen: tot ik hem kreeg (2007?) had hij nog nooit gesprongen. Toen ben ik een beetje begonnen en langzaam leert hij het een beetje. We vinden het allebei heel erg leuk, maar de laatste tijd ging hij ineens steeds weigeren wanneer we met manegeles gingen springen. Daar heb ik dus eigenlijk niets geleerd. Gelukkig wilde hij nu ineens wel weer springen, en het ging best wel goed vond ik! Hebben jullie tips? En misschien leuke oefeningen om het springen wat te verbeteren..?

Nu eerst de foto's van de dressuur. De filmpjes en foto's zijn allemaal niet tegelijk gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Middendraf:
Afbeelding

Afbeelding

Schouderbinnenwaarts:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog een paar foto's van het springen. (printscreens van het filmpje anders lukte niet..)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu de filmpjes

Als eerste een filmpje van het oefenen van het proefje dat ik moest rijden. Het was de eerste keer dat ik die proef oefende.:

Dit is het filmpje van het springen. Ik was alleen dus ik had het fototoestel ergens opgezet.

Hier nog een paar linken van andere filmpjes:
Trainen (maar een beetje ver af): Klik hier!
En zo ging het in het begin (dressuur)....: Klik hier!
Nog een filmpje van hoe het springen eerst ging met een beetje dressuur: Klik hier!

Bedankt voor het kijken en een reactie zou leuk zijn! ;)

jackie1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:29

Misschien kun je proberen je benen stiller te houden?
in het eerste filmpje geef je namelijk elke keer been :o
verder leuk beestje! :D

noorah89

Re: Kaliber @ work dressuur en weer een keer springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:54

Ziet er volgens mij best netjes uit, inderdaad misschien een beetje letten op de flapperende benen, maar daar ik van mee spreken! ;)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 19:08

Volgens mij ziet het er netjes uit, kan het niet zo heel goed zien!
Inderdaad je benen stiller houden en ze mogen ietsje meer naar achteren liggen :j

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:08

De foto's zijn niet heel duidelijk, en dus is het moeilijk oordelen vanaf de foto's. Je benen kunnen inderdaad veel stiller liggen, wat ook voor je pony/paard? ontspannener is. Ik vind het wel een leuk type, en ook de springmanieren zijn niet slecht. Ga zo door (Y)!

cykie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 10:25

Tja ik kan ook meepraten over benen stiller houden. Ik vind het er ook netjes uitzien. Hij springt er nog best ruim overheen.

jadeb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 16:49

Ziet er leuk uit! Mooi paardje, echt mijn ding! Mooie drafgang ook!

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 22:10

Je handen moeten wat meer naast elkaar. Vooral na de SBW zie je dat je ze erg ongelijk houdt. Je paard heeft erg veel staart actie. Doet hij dit altijd? Bij het aanspringen in de galop kan hij wat nageeflijker nog. Daarna, in de galop, kun je proberen om hem wat meer op het achterbeen te krijgen. Lijkt nu alsof hij daar nog erg op de voorhand valt.

Veel succes met je wedstrijden, hoop dat je de aankomende tijd elke wedstrijd 2 winstpunten rijd!

Moorke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-10 22:49

Bedankt voor de reacties!

Handen meer naast elkaar zal ik op letten.
Dat zwiepen met zn staart hoort bij hem, hij doet het al zn hele leven voor zover ik het gehoord heb.

Van de galop klopt. In het filmpje is het best wel erg trouwens.. Ik vond het best wel moeilijk om hem eerst te laten afwenden, dan stelling naar de andere kant en dan op x al aan te springen (wat meestal niet meteen lukte). Dat ging allemaal wat te snel. Ben nu veel met omstellen bezig geweest en hij gaat nu ook eerder in galop.

Hij mag idd wat meer op het achterbeen. Met galop moet ik er met les altijd om denken dat ik de teugels niet te los laat. Zo moet ik de energie er eigenlijk in houden. En valt hij niet zo snel op de voorhand. Vooral op volte 10 m. Maar dit vind ik nog wel moeilijk.