Eerst even wat over ons:
mijn paard heet Kaliber, hij is 18 jaar oud en ik heb hem nu ongeveer 3 jaar. Met zn vorige eigenaresse is hij Z2 geweest en wij zijn nu M1+2 (na 1 wedstrijd!). In het begin vond ik het rijden best wel moeilijk, ik had toen nog niet zo veel ervaring en mn paard weet hoe hij overal onderuit moet komen. Nu gaat dit wel veel beter. Alleen is het soms nog wel wat moeilijk impuls te houden vooral omdat ik zo ben gewend steeds been te geven. We trainen nu voor het M1 en M2.
Nu nog even over het springen: tot ik hem kreeg (2007?) had hij nog nooit gesprongen. Toen ben ik een beetje begonnen en langzaam leert hij het een beetje. We vinden het allebei heel erg leuk, maar de laatste tijd ging hij ineens steeds weigeren wanneer we met manegeles gingen springen. Daar heb ik dus eigenlijk niets geleerd. Gelukkig wilde hij nu ineens wel weer springen, en het ging best wel goed vond ik! Hebben jullie tips? En misschien leuke oefeningen om het springen wat te verbeteren..?
Nu eerst de foto's van de dressuur. De filmpjes en foto's zijn allemaal niet tegelijk gemaakt.

Middendraf:

Schouderbinnenwaarts:

Nog een paar foto's van het springen. (printscreens van het filmpje anders lukte niet..)

Nu de filmpjes
Als eerste een filmpje van het oefenen van het proefje dat ik moest rijden. Het was de eerste keer dat ik die proef oefende.:
Dit is het filmpje van het springen. Ik was alleen dus ik had het fototoestel ergens opgezet.
Hier nog een paar linken van andere filmpjes:
Trainen (maar een beetje ver af): Klik hier!
En zo ging het in het begin (dressuur)....: Klik hier!
Nog een filmpje van hoe het springen eerst ging met een beetje dressuur: Klik hier!
Bedankt voor het kijken en een reactie zou leuk zijn!