Iban lekker aan het werk in het zonnetje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lovejouuuIB

Iban lekker aan het werk in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 15:53

Ahooy ! :D

Hier weer een topic over Iban en my

Afbeelding
:list:
~ Meet Iban
~ 14 jaartjes jong
~ Is een kladruber. of heeft in iedergeval kladruberbloed :+
~ We ryden geen wedstryden maar misschien gaan we het straks wel proberen wie weet *D

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Waar we nu aan werken.
* De nageveelykheid. = Hy is niet altyd heel fijn en los
* stelling. = hy is heuuuul sterk op links. maar het begint al wat beter te worden :) hy was moeilyk omdat het zadel niet zo goed lag maar sins 2 weken heb ik myn dressuur zadel weer terug ! :D
* myn houding! = ik vind het moeilyk om mooi recht optezitten & myn hakken zyn ook niet altyd waar ze moeten zyn.

We gaan vooruit en daar ben ik bly om
kyk en vergelyk !
[RT-HAW] Stoer Kladruber ruin Iban! @ Bokt

----------------------------------------------------------------------------------------------------

1).
Afbeelding

2).
Afbeelding

3).
Afbeelding

4).
Afbeelding

5).
Afbeelding

6).
Afbeelding

7).
Afbeelding

8).
Afbeelding

9).
Afbeelding

10).
Afbeelding

En nog een foto van 2 weken gelden !
toen ging het superr. !
Afbeelding

Byeeee! :evaw:

Afbeelding

sharonalover

Re: Iban lekker aan het werk in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 16:25

Eigenlijk zou je je teugels iets korter moeten doen en dan je handen iets meer naar voren.
Het lijkt nu namelijk alsof je hem heel erg naar beneden trekt terwijl dat volgens mij best wel meevalt :) .
Dit verpest het beeld eigenlijk een beetje ;)

Als je dus je hand iets meer naar voren zou doen en je teugels dan dus ietsje korter, wordt dat beeld al héél anders denk ik :)

(en ohja, zou je de ij alsjeblieft niet als y willen typen? dit leest nogal vervelend :o )

Impidivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 16:36

allereerst wil ik even zeggen dat je een mooi paardje hebt.
probeer je handen netjes rechtop te houden en iets meer je schouders naar achter. dus blijf netjes rechtop zitten!
verder ziet het er leuk uit!

succes.
:D :D

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 22:43

Teugels inderdaad korter nemen! Ik vind dat je ook niet zo ''ontspannen'' zit, relax ;)

lovejouuuIB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 05:53

Bedankt voor jullie cometaar :)
Jaa dat van de teugels klopt en nu je het zegt is het ook echt wel zo !
En ik zit zo niet ontspannen omdat ik probeer recht opte zitten maar dat niet echt wil ;/
En er was een treker aan het werk dus het was allemaal iets anders dan anders ;$
Maar dat mag geen excus zijn.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 05:58

Sommige foto's vind ik een heel fijn en ontspannen beeld geven.
Hij loopt wel eens iets te diep, maar voor een paard wat moeite heeft met nageeflijk, vind ik dit netjes.
Let idd wel op je pianohandjes :D Hoe moeilijk dat ook is...
Succes

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 19:11

Ik vind het er op sommige foto's wel netjes uitzien.
Op foto 7 & 8 vind ik je te streng in je hand, hij loopt daar ook wat opgekropt in zijn hals. Foto 3 &4 vind ik een fijner beeld geven.
let verder op je handhouding!
Veel succes!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 19:18

omg wat leest die y vervelend zeg :o

Ik vind zijn hoofdhouding que lengte het mooiste op foto 3, bij de anderen vind ik het er wat opgekropt/met knik uitzien (met name foto 7&8). Misschien wat meer het neusje eruit proberen te rijden?

0kki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 19:25

ik denk dat zonder beugels rijden een goede oefening voor je is, dan ga je tenminste echt zitten, op sommige foto´s val je namelijk een beetje naar voren. leuk paardje! en jullie gaan de goede kant op;)

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 19:33

Ik heb het idee dat je niet helemaal recht boven je paard zit??
Bv laatste foto heb jij jouw buitenschouder naar achter.
Probeer zoveel mogelijk tussen de oren van je paard te kijken;
en kijk naar de kant waar je heen wilt dan draait jouw lichaam automatisch de goede kant op .

Veel succes met jouw mooie paardje.

lovejouuuIB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-10 14:50

Dank jullie voor jullie cometaar :)
Ik moet indd rechter opgaan zitten daar werk ik ook wel aan ik rijd namelijk ook wel zonderzadel en zonder beugels maar ik heb het me zelf aan geleerd en het is gewoon moeilijk af te leren;/

Jaa op die laatste foto zit ik wel wat raar maar het gappigge was dat hij niet echt luisterde en er vandoor ging :p (er was een trekker) en toevallig is ook nog wel een grappig plaatje geworden
dus misschien verklaart dat mijn houdig !

En zijn halshouding ik weet dat ie wat te diep loopt maar ik ben al lang blij dat hij niet meer zo trekt of zich er heeel erg onder uit probeert te werken
En die foto's waar hy een beetje opgekropt loopt het is meer een moment opname maar ik heb ze er bij gedaan omdat hij daar wel ruim loopt voor zijn doen.

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 14:55

Ziet er prima uit. Zijn idd een paar kleine puntjes aan je houding op te merken, schouders losser en meer ontspannen zitten, maar zeker niet dramatisch. Vind dat je over het algemeen heel netjes voor je kijkt ipv naar beneden!

lovejouuuIB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-10 14:59

Jaa dat voor me kijken daar is vroeger heel erg op getraind dus dat zit er goed in ;)

Michelle24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 20:23

Ziet er Best goed uit, alleen je moet je schouders naar achteren houden en je hakken uitdrukken verder heel mooi;)

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 21:19

Wat een leuk paard :D !
Probeer je teugels wat meer op maat te houden, je hebt ze nu soms op 'schoot'.. En je hebt kapstokjes :D . Verder vind ik het er netjes uit zien ;) .

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 21:44

Recht op gaan zitten. Dat is het eerste wat mij opvalt. Je zit met een kromme rug, erg slecht ook voor jezelf. Kan èèn misstap zijn en dan heb je een geblesseerde rug.

Paard loopt beslist niet ontspannen. Op de foto's waar hij dan wel naar beneden laat hij niks los vanuit de kaak. De bekende valse knik, alweer. Niet 1 foto fijn over de rug. Zelf beter letten op je hand gebruik. Rijd je paard van achteren naar je hand toe, met een licht weerstandbiedende hand.

En zoals eerder gezegd, ik ergerde me inderdaad ook erg aan je Y ipv ij.

lovejouuuIB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 10:27

Rocksyboy; Ik weet dat hij er nogniet helemaal doorheen is dat hij nu een valse knik heeft maar ik ben nu gewoon al blij als hij niet heel erg trekt en een beetje daar beneden blijft. Hij word nu een beetje constanter in zijn aanleuning en sommige dagen dan is hij wel los en sommige dagen minder los.
(waarscheinlijk komt het door de tiedeman geschiedenis maar daar wil ik het niet op afschuiven)

En mijn rugprobleem ik weet het |( Maar ik probeer nu ook in het dagelijkse leven er op te letten zodat het meer een gewoonte word.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 10:31

Je handen mogen nog iets verder mee naar voren, het lijkt alsof je hem nu een beetje naar beneden trekt ^^.

lovejouuuIB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 10:34

Jaa klopt nu ik het zo zie lijkt het inderdaad ook wel zo! Maar het valt best mee hoor alleen hij is soms wat sterk Maar dat valt hier wel mee.

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 13:08

Gaat het ondertussen al wat beter met je ruggebruik??

Zou echt beter zijn ook voor jezelf. En de ontspanning? Goed mee bezig geweest? Succes, ben benieuwd naar foto's binnenkort??

En, als hij trekt, mag je best de teugels eens onverwacht 'los' laten. Vaak schrikken ze daar een beetje van en leren ze daardoor hun eigen hoofd/hals dragen. Natuurlijk niet hup, de teugels losgooien, maar een even snel 20 cm bijgeven en weer oppakken.

Succes, komt vast goed!

xIsmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 15:26

:wave: je mag inderdaad wel meer rechtop zitten, schouders naar achter.. De aanleuning is niet verkeerd, soms je handen boven de schoft. Het is niet slecht hoor! :)