ik zit met een probleempje,niet echt een probleem, het zijn meer allemaal problemen met elkaar.
ik zal het kort houden, en ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Ik heb mijn eigen ponymerrie nu 3,5 jaar, en rijd met haar ook wedstrijden sinds een jaar.
Hoe dan ook is er in dat jaar wel een lange break geweest wegens een peesblessure,maar goed,..
we hebben de punten van de B en mogen dus naar de L1.
Het punt is alleen, voorheen ging het best lekker, we reden bijna elke proef een wp, ze is alleen niet echt een dressuurpaard.
Na de peesblessure hebben we alles weer rustig opgepakt en gaat alles wel vooruit, alleen vreselijk langzaam tot bijna niet.
Ik kan namelijk niet op haar doorzitten, ze heeft een moeilijke zit in draf,wat erg lastig is.
Ook heeft ze een moeilijke aanleining, ze is echt heel moeilijk in de manier waarop je haar kan en mag rijden. Wanneer je dus een
strakkere contact hebt met de mond, pakt ze vast en kan je niks meer. Met een hele zachte aanleuning, wil ze er al snel onderuit
schieten. Het is heel lastig en ik kan de knopjes nogsteeds niet bij haar vinden, L1én word dus nog helemaal niks ben ik bang.
Maar nu de andere kant van het verhaal, Sinds een jaar rijd ik dus ook een inmiddels 4 jarige haflinger ruin,
die ik zelf heb ingereden en die ik ook van de eigenaar (juist, het is mijn verzorgpaard) mag uitbrengen tot de sport.
En dit gaat erg lekker! Inmiddels kan ik met hem meer dan met mijn eigen, hij pakt alles sneller op en we hebben ben ik bang
een gewoon betere klik, het is zo oneerlijk tegenover mijn pony. Maar ik kan het niet helpen. Met mijn verzorghaf, die
ik als eigen mag beschouwen, zit er rust en ontspanning in het rijden, elke pas die hij zet kan ik zelf bepalen.
Maar bij mijn eigen is er dus bijna alleen maar spanning, Kan ik lang niet alle passen zelf bepalen en is de sweer tussen ons ook
een stuk minder, ik wil wel, maar weet niet hoe..
Hoe kan ik de band en de klik, het rijden en de knopjes vinden,...net zo sterk maken als die van mij en mijn haf?
Ik hoop dat jullie mijn probleem snappen en misschien een antwoord weten te geven op mijn vraag,
als het nog niet duidelijk is wil ik evt. het nog wel anders uitleggen

Groetjes Lotte