Sientje, mijn fjord voor 't eerst op HAW

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Juliaa_xx

Sientje, mijn fjord voor 't eerst op HAW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 17:50

Dag allemaal!

Afbeelding

Wat leuk dat je even de tijd neemt om dit te lezen :D
Na een aantal weken meegelezen te hebben ga ik nu ook iets posten van mijn eigen pony!
Sinds 2 jaar ben ik in het bezit van een 12 jarige fjordenmerrie, Sientje.
In het begin veel problemen gehad, ze rende de bak uit en ging veeel te snel.
Toen heb ik les genomen, maar kwam erachter dat ik niet echt op een lijn met mijn instructrice zat, het enige wat ik deed was druk geven op de teugels zodat Sientje ´´ Aan de teugel ´´ ging lopen.
Nu ben ik al ruim een jaar bij mijn huidige instructrice en we zijn bezig om Sien losser te maken, en vooral om de achterhand te activeren, dit kan namelijk nog veel beter.
Ik rij niet officiele wedstrijden, wel eens onderling, afgelopen zondag nog 3e geworden!
Ik plaats hier omdat jullie misschien nog tips hebben om een paard zoals Sien goed te rijden, en misschien valt jullie nog iets bijzonders op, alles is welkom !
Ik hoop dat ik nu zo´n beetje alles heb verteld wat jullie moeten weten, en anders zijn vragen altijd welkom!!

1. Stappen, ik moet voor mij uit kijken!
Afbeelding

2.Draf, ik zit te ver naar voren, te strenge binnenhand?
Afbeelding

3.weer draf, ik vind dat zand bij der hoef zo gaaf <3
Afbeelding

4. Galop, nog steeds het moeilijkst maar er wordt aan gewerkt!
Afbeelding

5. Draf, teveel op de voorhand
Afbeelding

Bedankt voor het kijken en ik hoop op reacties!

Groetjes Marjolein

zwenneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 17:51

Ik kan je geen tips geven, maar ik moest even reageren!
Mijn kat heet ook Sientje, dus ik vind het een super leuke naam (helemaal voor een fjord)
Het zijn leuke foto's.

Juliaa_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 17:53

Hahaha, dankje :D

mijnponynero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 17:53

Wat een leuke combi zijn jullie :))
Ik vind wel dat je handen iets hoger mogen en let erop dat je je handen niet als pianohandjes gebruikt ;)

Juliaa_xx

Re: Sientje, mijn fjord voor 't eerst op HAW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 17:55

Wauw, inderdaad dat valt mij nu ook op,
ik vind het echt leuk om dit soort dingen te horen want ik zie dingen waar ik normaal nooit op let!

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 18:53

ziet er goed oud :))
let alleen ook even op je tenen,
die staan naar buiten ;)

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 19:07

ullie zijn een leuke combinatie ja :D
Ik denk dat je nog wat meer je hakken kunt uitdrukken.. Maar ik vind het niet storend. Verder ontspannen zitten, en trots zijn op het fjordenbeest onder je kont!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:55

Lekker bezig hoor!
Probeer vooral op je eigen houding te letten, dan word die van je paard ook beter. (Als je teveel naar voren zit kan je paard ook op de voorhand gaan lopen.)

Dus lekker "lui" en achterover gaan zitten voor je gevoel. Je benen meer naar voren steken. (Dus niet je hakken optrekken, als je drijft kom je namelijk veel te ver naar achteren.)
Zeker in de galop, gewoon rustig zitten en meegaan in de beweging (ook met je handen, die zet je nu een beetje vast) dan word het ook makkelijker voor je paardje. Probeer ze dus meer te dragen, en in de bocht doen alsof je richting aangeeft, zo kun je stelling vragen. Als je idd je hand enkel naar je toe trekt blokkeer je de boel.

Veel succes verder samen!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 12:00

Leuke combinatie zijn jullie! Wat betreft het rijden valt het me op dat je inknikt naar binnen met je bovenlijf, naar rechts dus in dit geval. Let erop dat je rechtop blijft zitten en ook in de wendingen en voltes niet inknikt in je heup. Verder je handen rechtop en wat hoger. Enneh, waar is je cappie?

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 14:15

Wat een mooie fjord! Jullie passen heel leuk bij elkaar (heb zelf ook een gele hier).

Ik zie dat je je linkerschouder wat optrekt. Laat die schouder lekker zakken (ook als is het maar 2 cm) en kijk eens of Sientje daar op reageert. Kan zijn dat dat net de 2 cm zijn die Sientje nodig heeft om dat extra beetje te ontspannen (die van mij doet dat wel, ik trek mijn schouder ook vaak op..laat ik 'm zakken dan krijg ik onmiddellijk reactie, paard zakt lekker en begint na te geven..ik trek hem dan niet meer scheef..) Kijk eens of je op de andere hand ook je (buiten) schouder optrekt..

Succes en jullie zijn echt een leuk setje! Ohja, heb je je al aangemeld bij Fjordenwereld? Ook leuk! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 15:16

Ik mis je cap?
Ik vind jullie een leuke combinatie, je benen mogen iets meer naar voren en je handen iets dragen.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 15:18

proberen wat rechter te blijven zitten,
voor jou gevoel wat te ver na achteren dan heb je ook je been netter aan je paard,
voor de rest ziet het er netjes uit.

Lauraa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 16:45

Je handen recht op en naast elkaar! En ik vind dat je je been een beetje erg ver naar achter gelegt heb liggen dat mag iets meer naar voren.

xTralala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 21:46

Hihi, jij bent toch de halfzus van Rosan? :)
Ziet er netjes uit hoor! Je houd je tenen netjes naar binnen. :D
Let idd op je pianohandjes en je mag ze ook wat meer dragen, en probeer 'lekker lui' te gaan zitten in galop.
Probeer anders eens (als ze braaf is) om lekker zonder beugels te rijden, dat is erg goed voor je zit. :)
Ook is het handig om tijdens het rijden te controleren of je met je schouders kunt draaien, ze op kan trekken en weer kunt laten zakken.
Zo zet je je schouders niet vast (heb ik zelf snel last van) :P

Verder, ga zo door. Vind het er erg vriendelijk uit zien!

Ps. is ze drachtig (geweest)? Er mag van mij nog wel een paar kilo van af :o