Ik heb sinds een maand of twee een vierjarige Indoctro x Nimmerdor x Marco Polo. Op 2 juni wordt hij vijf! Hij is nu ongeveer zes maand onder het zadel en in die twee maanden dat ik hem nu heb is hij gecastreerd. Hij heeft dus zeker twee weken rust gehad.
Amulet kent nog niet heel veel, stap en draf gaan erg goed, de galop vind hij nog moeilijk. Hij valt steeds uit de galop, omdat hij, naar mijn idee, hier nog niet zo sterk voor is. Ik wil hem klaar gaan maken om te springen, maar ben wel van plan om dit rustig aan te doen.
Ik wil eerst mijn dressuur goed op orde hebben, voor ik echt met officiële wedstrijden mee ga doen. Hij heeft nog erg de neiging om te diep te gaan lopen en als ik dan been bij geef om hem minder diep te laten lopen, begint hij te draven. Hij loopt ook nog teveel op de voorhand, ik probeer dit te voorkomen door veel overgangen te maken.
Ik reed hem met spoortjes omdat hij dan net wat beter reageert. Er liepen andere paarden bij in, dus anders zou hij daaraan gaan kleven. Normaal rijd ik zonder sporen.
Voor mij waren de foto's best confronterend. Ik wist dat ik voorover zat, maar zo veel niet. Dus dat probeer ik nu te veranderen. Daarnaast zag ik dat ik mijn handen ongelijk houd, of het door de foto komt of niet, ik probeer er wel op te letten!
Het zijn foto's van in de bak thuis(17-04) en foto's van bij de vereniging voor het eerst op gras met kalkoenen(18-04).
1. Dit vond ik persoonlijk een erg fijn beeld, uitgezonderd mijn houding dan.
2. Hier zijn mijn handen bijvoorbeeld ongelijk

3. Ik vind dit echt een geweldige actie foto! Lekker naar voren galopperen!

4. Balkjes draven. Gaat normaal soepel, hij was nu wat te enthousiast!

5. ik houd van dat hoofd!

6. Even vrij laten galopperen
7. Met langer teugeltje laten zakken(leerpunt)

8. Op het gras! En tadaaa ook nog vierkant(stom toeval)

9. til net mijn handen op omdat hij te diep loopt

Dit waren de foto's. Van het gras waren er niet veel gelukt maar heb nog wel filmpjes:
Hij liep hier erg braaf en vooral erg ontspannen
Ik duik teveel met springen en probeer hier ook aante werken. Iemand tips?
Moet onthouden om rechtdoor te rijden na de sprong(lekker hoog gesprongen)
Hij krijgt door dat zo hoog springen niet nodig is.
Alle tips zijn welkom!

heel veel plezier met hem iig! 
Kan je dan niet gewoon wegrijden? Duidelijke been hulpen geven of iets dergelijks?