Foto's zijn overigens gemaakt door www.fototoppaarden.nl
Hillie heb ik ooit op een L1 niveau gereden. Daarna is hij verkocht omdat hij te oud zou zijn en heeft een jaar manegewerk gedaan. Daar heb ik hem weer vandaan kunnen kopen en sindsdien zijn we samen aan het werk gegaan.
Echt een niveau hebben we niet meer, denk dat het L1 wedstrijdniveau wel weer bereikt is, maar ondertussen rijden we ook wat moeilijkere oefeningen, zoals travers, schouderbinnenwaarts, contragalop en galopwissels. Hilie heeft ooit Z2 gelopen dus kent het allemaal, maar omdat dit al jaren geleden is (en ook door het manegewerk) zit het allemaal erg diep weggestopt en kost het de nodige moeite om het er uit te kunnen rijden!
Grootste probleem op dit moment is eigenlijk het bit. Hij wil links heel erg vasthouden en daardoor heb ik linksom geen goed contact op de buitenteugel. Tel daarbij op dat ik zelf ook links sterker ben als rechts, maakt het moeilijk het probleem op te lossen. Toen deze foto's gemaakt werden hadden we ook nog behoorlijk wat moeite met de rechtergalop. Ondertussen is die stukken beter geworden, alleen het aanspringen naar beide kanten is nog moeilijk, dan valt hij helemaal stil.
Dan nu, de foto's!

.