Schitterende Flemmingh x Beajolais @ work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

topsylover

Schitterende Flemmingh x Beajolais @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 18:46

Note: Dit paard is niet van mij. Ik heb foto's gemaakt voor dit meisje en ze heeft zelf geen bokt-account. ;)

Dit is Tres Bien mijn ruin van Flemmingh.
Tres Bien en ik starten niet op wedstrijden maar trainen inmiddels voor het zwaardere werk, we zijn net begonnen met pirouettes wissels om de 3 enz.
Dit is allemaal nog lang niet bevestigd maar we zijn er mee bezig.
Misschien dat ik hem over een tijdje ga uitbrengen op wedstrijden maar ik ben hier nog niet over uit ivm studie.
Tres Bien is inmiddels 10 jaar oud en 1.75 groot.
Hier de foto’s:

Afbeelding Lekker drafje.

Afbeelding Hand veranderen.

Afbeelding Pirouette, beetje raar moment maar heb geen betere.
Afbeelding Hand veranderen met wissels.

Suus___

Re: Schitterende Flemmingh x Beajolais @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 18:52

Knappe Flemmingh heb je daar! :D
Welke klasse moet je starten als je zou beginnen?

Weetje zeker dat die 3e foto een piroutte is, het lijkt me op afwenden want je rijd over de hoefslag.
Filmpjes zijn beter beoordeelbaar dan foto's met dit soort oefeningen dus kan verder geen feedback of tips geven hierop.

Probeer je tenen wat naar binnen te houden.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 18:55

@ Suzam_Kalim: Het is een halve pirouette. :)

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 19:21

Vanaf de hoefslag gereden dan?
Want die is normaal ook op een diagonaal toch?

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 19:23

Ziet er niet verkeerd uit, alleen dat verhaal van die wissels en piroutte geloof ik eerlijk gezegt niet, sorry ;)

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 19:30

Van de amazone zelf: Ja vanuit de hoefslag, ik verzamel hem eerst en doe dan een halve of kwart pirouette dit doe ik zo omdat dit voor dit paard gewoon even makkelijker is. Het is voor hem geheel nieuw dus ik verwacht ook absoluut niet dat het gelijk helemaal goed gaat.
Ik weet dat het allemaal nog lang niet perfect is maar daar is de training voor! Hij is ook nog niet op alle momenten even fijn en er is veel te zien. Alle paardjes staan weer op het land en dat is voor hem ook erg interessant dus dan wil hij nog wel eens 'loeren'. Tips zijn van harte welkom, ik hoop ook dat ik tips van jullie krijg!
Laatst bijgewerkt door topsylover op 19-04-10 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 19:34

Het kan aan de foto kwaliteit liggen en de momenten waarop de foto's genomen zijn maar ik zie hier geen pirouette en wissel niveau. Op de eerste foto lijkt het of het binnen achterbeen naar buiten treedt, dit is alleen niet super goed te zien dus correct me if i'm wrong.
Op de foto bij het van hand veranderen vind ik het paard er niet helemaal lekker doorheen lopen.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 20:04

topsylover schreef:
Van de amazone zelf: Ja vanuit de hoefslag, ik verzamel hem eerst en doe dan een halve of kwart pirouette dit doe ik zo omdat dit voor dit paard gewoon even makkelijker is. Het is voor hem geheel nieuw dus ik verwacht ook absoluut niet dat het gelijk helemaal goed gaat.
Ik weet dat het allemaal nog lang niet perfect is maar daar is de training voor! Hij is ook nog niet op alle momenten even fijn en er is veel te zien. Alle paardjes staan weer op het land en dat is voor hem ook erg interessant dus dan wil hij nog wel eens 'loeren'. Tips zijn van harte welkom, ik hoop ook dat ik tips van jullie krijg!

Kun je geen filmpjes maken van de oefeningen dan kunnen we veel beter beoordelen.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 20:08

Ik twijfel ook nog al aan het verhaal,het paard loopt duidelijk niet gesloten genoeg.
Als het paard nog in het begin stadium is van het leren pirouetteren dan is het beter om te beginnen met een werkpirouette en zeker niet vanuit de hoek?!
Ik zie hem ook niet echt gaan 'zitten' en bij alle draf foto's wordt lichtgereden.
Leuke foto's hoor,maar liever niet liegen over het niveau.

ecco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 20:12

ben het met je eens ambre..dit lijkt mij vanaf de foto`s niet op een basisniveau dat goed genoeg is om aan pirouettes en series te werken...maak eerst je basis beter, meer aan elkaar, meer erdoorheen..amazone mag ook wat meer terug blijven zitten zo te zien...
Maar het kunnen ook foute momenten van de foto`s zijn...dan idd graag kort filmpje zodat we duidelijker tips kunnen geven!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:05

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op.
Je mag op RT-HAW enkel foto's plaatsen als je zelf de ruiter/amazone bent. Degene die rijdt kan zelf een account aanmaken en hier een topic openen.