Halsstrekken met zijn neus over de grond doet heel makkelijk en hij volgt mijn hand ook makkelijk naar beneden. Dieper instellen is geen probleem. Maar niet diep instellen wel. Ik krijg hem wel zo dat hij niet achter de loodlijn loopt maar hij loopt heel snel te eng. Echt met zijn neusje lekker achter de teugel. Als ik dan wat meer geef gaat het neusje wel weer naar voren maar als hij erg opgefokt is schuift hij zo weer er achter.
Wat ik doe met rijden is sowieso constant overgangen rijden en tempowisselingen. ervoor zorgen dat het vanaf achter komt. Van mijn instructeur moet ik als hij er achter komt even oprijden en als zijn neus dan naar boven komt die heel voorzichtig terug nemen zodat hij ervoor blijft.
Met springen is het ook moeilijker. want hij springt echt heel onhandig. Hij steekt zijn hals naar voren en laat zijn voorbenen hangen en op het laatst trekt hij ze wat in. Hij heeft een slechte voorbeen techniek en volgens mijn instructeur komt dat ook weer door die lage hals. Als hij groot springt komt hij wel uit maar als hij kort opde hindernis komt weet hij echt niet wat hij met zijn benen moet doen. Hij probeert ze alle kanten op te gooien en gooit zichzelf echt over de sprong heen ipv dat hij gewoon zijn voorbenen netjes optrekt. Het zal nooit een goed springpaard worden maar dat hoeft ook niet. Hij vind springen wel heel leuk dus we doen dat gewoon voor de lol maar ik zou wel nog tips willen omdat te verbetern. Ik moetnu vooral 2 sprongennemen met een afstand van bijvoorbeeld 6 ,7 of 8 galopsprongen en dan proberen netjes uit te komen.
Ik heb even gezocht naar foto's van zijn bouw maar deze is de meest duidelijke. Wel van 5 jaar geleden.

Dan even een hele foute halthoud foto van ook 5 jaar geleden.Ik zit nu wel anders (ander zadel en bennen naar achter) maar hij kan nog steeds zo halthouden met dat gekke nekkie.

Zo loopt hij heel Pablotypisch: nek vooruit

Ook echt een Pablo houding (naast zijn ponymoeder):

En dit is een springfoto. Hij trekt zijn voorbenen wel wat op maar hij gooit vooral zichzelf omhoog.

:D
Leuk filmpje!