Tis niet zo’n hele grote fries, ik schat ongeveer zo’n 155, maar wel echt de ouderwetse bouw.
Renske heeft in haar leven niet zo heel veer geluk gehad in de periode dat ze zadelmak werd gemaakt door ons, heeft ze zich aan haar been opgehangen in de stal, diagnose: hoefbeen gebroken.
Na een half jaar kwam daar ook nog eens artrose bij. Weer een jaar later is ze geopereerd aan haar voet om een los stuk bot te verwijderen. De mazzel die daar uit voort kwam is dat de artrose min of meer verdwenen is.
Rense heeft toen een tijdje op aluminium ijzers gelopen, mja de prijskaartjes aan die dingen zijn niet om te lachen. Nu heeft ze gewone ijzers met zooltjes en dit gaat erg goed.
Op de foto’s is ze al weer enigszins wat bereden door de eigenaar. Echt goed doorgereden is ze dus op de foto’s nog niet.
Ik zelf heb een ferro merrie die nogal wat zenuwachtig is aangelegd, het was daarom wel even leuk om op zo’n relaxt en cool paard te zitten.
Op de foto’s is aan mijn houding duidelijk te zien dat ik het niet helemaal gewend ben.
Door de grote omvang van zo’n barok paard kon ik voor mijn gevoel me been er amper aan krijgen, Daar komt bij dat madam ook wat beter op been mag reageren.. Me voeten doen dan ook dingen die ze niet zouden moeten doen..
En mja dat voorover zitten moet ik op letten. Ik doe dit altijd bij paarden die ik niet ken omdat me eigen snuitje vroeger vaak omhoog kwam..
Waar met renske vooral aan gewerkt wordt is lengte in d’r lijf, ze is een fries en mag graag zich graag opkroppen van voor. Echt helemaal voorwaarts neerwaarts lukt nog niet helemaal. Al hoewel ze steeds meer de hand begint op te zoeken.
Verder moet ze ook nog sterker worden in haar balans.
Ons doel is om haar zover te krijgen dat ze op eigen benen lekker lang en laag rond kan lopen. Daarna zullen we het rechtrichten op gaan pakken.
Er zijn maar heel even foto’s gemaakt, helaas alleen maar op de rechterhand, dus daar moeten jullie het mee doen.
Naja genoeg gepraat hier de foto’s (heb toestemming van de eigenaar)
1 eerst even wennen hier zie je duidelijk mijn voeten probleem al.

Kijken of ze me hand wil volgen, helaas bij het meegeven raakte ze afgeleid.

drafje

Bij de deur is het wat spannender, je ziet hier dat ze dan gelijk korter wordt in de hals. al hoewe ik haar hier waarschijnlijk ook wat tegen hou.

Hier probeer ik haar dan weer wat meer richting vwnw te rijden. Helaas wel op de voorhand maar ze reageerd wel. al mag ze van mij nog veel meer met d'r neus naar voren

En weer even stappen, met al iets meer lengte.

Voor de liefhebbers, hier nog een filmpje van d’r toen alles nog goed was.
Niet onder het zadel maar gewoon los
http://www.youtube.com/watch?v=zFjpQW20L6M