Jasper fries @ work + filmpje.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jokemarthe

Jasper fries @ work + filmpje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 13:56

Hallo,

Omdat het vorige topic niet voldeed aan de eisen heb ik hem wat aan gepast en nog een keer geplaatst omdat ik toch wel graag wat tips van jullie wil.
Dit is mijn paardje Jasper. Ik heb Jasper nu ongeveer 4 maanden. En we zijn met sprongen voor uit gegaan.
Toen ik hem net had vloog ie er alleen maar van door, vond alles eng en kon geen rechte lijnen rijden.
We zijn nu bezig met het oefenen voor de B, We gaan volgend jaar starten.
Nou have fun.

Even wat info.

Jasper,
Fries,
05-04-2006
Vader: Andries 415
Hij is super lief en geniet van aandacht, ook heeft hij een witte vlecht op z'n hals. hij heeft als veulen een ongelukje
gehad met een paaltje.

Afbeelding
1.Knappe kop.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding\
7.

Bedankt voor het kijken.

Ook nog een link van het filmpje.

http://www.youtube.com/watch?v=_PMzepr33JA

Tips zijn welkom.

Mienky_23

Re: Jasper fries @ work + filmpje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 13:57

hakken uitdrukken. ziet er verder netjes uit

jessica_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 14:29

Probeer voor het aanspringen in galop wat meer tijd te nemen.
Juiste stelling, ontspanning en dan aanspringen. Gaat nu wat rommelig en gehaast allemaal.
Verder lijkt hij op het filmpje naar binnen te vallen op de volte.

Vind het er veder netjes uitzien hoor, ga zo door! :)

Jokemarthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 14:30

jessica_ schreef:
Probeer voor het aanspringen in galop wat meer tijd te nemen.
Juiste stelling, ontspanning en dan aanspringen. Gaat nu wat rommelig en gehaast allemaal.
Verder lijkt hij op het filmpje naar binnen te vallen op de volte.

Vind het er veder netjes uitzien hoor, ga zo door! :)

Dankjewel voor de tip.

Hij valt ook erg naar binnen, daar zijn we met de les erg mee bezig.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:41

Hee Joke!

Jij ook op bokt! En niet eens op de ludema forum??

Wat een leuke foto's! :D

Even ontopic; Denk om je holle rug en probeer je hakken wat meer uit te drukken. En reactie op je been willen, ook op je binnenbeen!

Succes en tot morgen ofzo :P

_ViolaineHW_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 16:13

hey meid, wat een mooi paardje heb je toch... en het zijn prachtige foto's... kan nog heel goed zien dat jasper zijn balans aan het zoeken is... maar dat gaat al heel goed he.. ;)

verder probeer je hakken meer uit te drukken en jasper loopt soms nog net wat te diep... maar je zit is heeeeel netjes :D

veel succes... +:)+

Jokemarthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 11:47

Niemand meer ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:48

Ik vind dat je 'm de eerste foto's erg mooi op lengte rijdt. De laatste foto's loopt 'ie naar mijn smaak veel te ver achter de loodlijn, daar zie ik het nut niet van in. Eerste plaatjes zijn veel lekkerder :)

Jokemarthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 11:54

Sonja schreef:
Ik vind dat je 'm de eerste foto's erg mooi op lengte rijdt. De laatste foto's loopt 'ie naar mijn smaak veel te ver achter de loodlijn, daar zie ik het nut niet van in. Eerste plaatjes zijn veel lekkerder :)

Hij is ook nog heel jong en nog maar net onder het zadel, maar bedankt voor je reactie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:55

JUIST daarom zo mooi dat je 'm zo fijn op lengte kunt rijden :j Je ziet ze zo vaak van begin af aan al zo opkrullen en dat is zó zonde. Volhouden zo!

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 14:58

Hey Joke!
Ik wist niet eens dat je bokt had!
Je hebt Jasper super aan het lopen, zo nu en dan wat achter de loodlijn maar voor de rest heel knap!
Nou, zie je op school.
:+:

Jokemarthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 18:43

Dankjewel ! Ja die loodlijn maakt me nu nog niet zoveel uit, als ie maar een beetje voorwaarts is. Het aan de teugel rijden komt later wel,,

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 10:02

Van mij mag je best wat meer op je kont gaan zitten. Het aanspringen vond ik er ook een beetje gehaast uit zien. Ik denk dat je veel met hem moet schakelen(overgangen naar voren en terug enz), want hij is niet erg goed aan het been en voor zijn evenwicht is dat ook erg goed. En het zou ook zonde zijn als je hem in een proef constant met je zweep zou moeten aantikken en helemaal als je dan je teugels in 1 hand doe. Wel een mooie fries en je moet je nog niet zo druk maken om de voorkant(dat te diep), dat word van zelf beter als hij meer balans heeft hij is ook nog jong.

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 11:50

abukir schreef:
Van mij mag je best wat meer op je kont gaan zitten. Het aanspringen vond ik er ook een beetje gehaast uit zien. Ik denk dat je veel met hem moet schakelen(overgangen naar voren en terug enz), want hij is niet erg goed aan het been en voor zijn evenwicht is dat ook erg goed. En het zou ook zonde zijn als je hem in een proef constant met je zweep zou moeten aantikken en helemaal als je dan je teugels in 1 hand doe. Wel een mooie fries en je moet je nog niet zo druk maken om de voorkant(dat te diep), dat word van zelf beter als hij meer balans heeft hij is ook nog jong.

Daar zou ik juist wel aan gaan werken, Liever iets ervoor dan erachter. Maargoed daar zijn de meningen verschillend over. Het is fries eigen om te ver door te krullen, en mocht je ooit wedstrijden gaan rijden, word je daar heel streng op afgerekend (maar daar moet je het natuurlijk niet voor doen, maar voor het welzijn van je paard). Ik heb zelf ook een 4-jarige fries, en ik weet hoe moeilijk het is, maar straks heb je er profijt van. Verder zou ik je beugels wat korter maken, ik heb een beetje het idee dat je niet zo stevig zit doordat je beugels aan de lange kant zijn. Maar het beeld kan ook vertekenen, omdat je je benen op geen een foto recht naar beneden hebt liggen, maar naar achteren.

Verder vind ik de 1e 3 foto's heel netjes, ga zo door!

Jokemarthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 17:59

Farfalla_ schreef:
abukir schreef:

Daar zou ik juist wel aan gaan werken, Liever iets ervoor dan erachter. Maargoed daar zijn de meningen verschillend over. Het is fries eigen om te ver door te krullen, en mocht je ooit wedstrijden gaan rijden, word je daar heel streng op afgerekend (maar daar moet je het natuurlijk niet voor doen, maar voor het welzijn van je paard). Ik heb zelf ook een 4-jarige fries, en ik weet hoe moeilijk het is, maar straks heb je er profijt van. Verder zou ik je beugels wat korter maken, ik heb een beetje het idee dat je niet zo stevig zit doordat je beugels aan de lange kant zijn. Maar het beeld kan ook vertekenen, omdat je je benen op geen een foto recht naar beneden hebt liggen, maar naar achteren.

Verder vind ik de 1e 3 foto's heel netjes, ga zo door!

Bedankt, zal er aan werken!
Ik denk dat de beugels nog op mijn moeders maat zitten! Die stapt em welles uit !

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 12:56

Ik bedoelde er ook niet mee dat ze hem te diep moet laten lopen, maar meer dat ze er niet te veel aan moet rommelen en als ze hem goed voorwaarts heeft en teugels gewoon goed op maat heeft gaat komt hij vanzelf uit die te diepe houding.Misschien niet goed uitgelegd. Vind zelf ervoor ook altijd beter als te diep hoor.

Michelle24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 20:20

Je handen moet je iets meer dragen. Je benen kan je ook wat meer naar voren toe brengen, zo ga je minder naar voren leunen.;)

Jokemarthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-10 20:56

Michelle24 schreef:
Je handen moet je iets meer dragen. Je benen kan je ook wat meer naar voren toe brengen, zo ga je minder naar voren leunen.;)

Bedankt voor de tip, het is heel vreemd bij mij vorige paard stak ik mijn benen naar voren.

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 21:17

Wat een leuk paard! Vind dat je hem netjes rijd voor zijn jonge leeftijd en de tijd dat je hem hebt. Probeer alleen zelf je hakken wat meer uit te drukken. De rest wat ik wou zeggen was al voor mij aan gezegd dus daar hou ik me stil over ;) . Vind jullie een erg leuk stel :D

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 21:57

Prbeer je hakken beter uit te drukken en je tenen daarbij naar binnen te draaien. Dan krijg je ze gelijk op een betere lijn onder je. Nu heb je ze nog te veel naar achter. Ook kun je je bekken wat meer proberen te kantelen, zodat je wat minder met een holle rug rijd.

Mooi actief houden, en niet teveel met de voorkant doen. Zeker niet in de krul trekken, want op de laatste foto's loopt hij echt te diep. Jammer want hij kan het wel, aan de eerste foto's te zien. Lengte houden, maar wel contact met de mond. Werk daar aan. Te diep lopen is toch echt een te vaak voorkomende fout, die duidelijk wordt afgestraft. En terecht.

Succes, je hebt een mooie fries. Voordat het een jong beestje is ziet het er goed uit. Wanneer ben je van plan om te starten denk je?

cgenee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 15:33

Wat een mooie fries!

Het ziet er netjes uit alleen loopt hij idd te ver achter de loodlijn.
Misschien helpt het als je merkt dat hij te diep gaat je buitenbeen te gebruiken.
Daar moet je eerst wel wat gevoel voor krijgen.

Voor de rest ziet het er goed uit.

Jokemarthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 17:19

Het lijkt allemaal makkelijker dan het is. haha Maar bedankt allemaal zal er aan werken. Plaats binnenkort nog wel een keer foto´s dan zullen jullie verschil zien.

Jokemarthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 17:55

Niemand meer?

SanneR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:35

Ziet er erg goed uit!
Geeft wat mijbetreft een fijn beeld!
En wat een beauty!
Ik heb sinds een week een Fries, en hij is ook heel erg schrikkerig. Hoe heb je dit eruit gekregen?

Jokemarthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 17:14

SanneR schreef:
Ziet er erg goed uit!
Geeft wat mijbetreft een fijn beeld!
En wat een beauty!
Ik heb sinds een week een Fries, en hij is ook heel erg schrikkerig. Hoe heb je dit eruit gekregen?

Ik heb het eerst genegeerd. En toen gewoon er langs rijden. en dan steeds dichterbij.

Dankje.