hobbelen op orinoco

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

paf

hobbelen op orinoco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 09:05

Na aanleiding van het vorige toppic [RT-HAW] appaloosa orinoco waar mijn hakken een verschrikkelijk drama waren. Heb ik het weer geprobeerd :P het was inmiddels een week geleden dat ik voor het laats gereden had omdat ik ziek ben geweest de hele week ;( Maar volgens mij is het wel een verbetering met de vorige x. ook zag ik op deze foto's dat ik veelste veel naar beneden keek. moet ik ook op gaan letten. Ik heb ook geprobeerd een stukje te wijken, daar ben ik maar heel eventjes mee bezig geweest. dus verwacht er niet te veel van. Ik heb trouwens ook ech wel op de linker hand gereden hoor, maar mijn broertje wou maar heel eventjes foto's maken. dus vandaar haast alleen op de rechterhand.
hij is nu 2 weken van mij, en ik ben nog steeds super blij met hem :Y)

naam: orinoco
leeftijd: 3 jaar
geslacht: ruin
niveau: B

ps. ik ben helemaal scheef, maar daar werk ik aan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

probeerselen van wijken
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

amo_equum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 09:11

Ik zie zeker wel verbetering tov je vorige toppic. Je hakken mogen nog steeds wel iets meer uitgedrukt, gewoon blijven oefenen, net als met het niet-naar-beneden-kijken ;).
Leuk paardje, veel plezier ermee!

__PSM__

Re: hobbelen op orinoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 09:37

Wijken, mooi je buitenteugel eraan houden ontspan je binnenteugel... Nu vraag je stelling en dat wil je niet vragen...

Wat een leuk paard zeg :) Ziet er toch al wel aardig uit??!!

paf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 09:40

buitenteugel & binnen teugel friemelen. door het friemelen draaid hij zijn hoofd naar binnen. maar ik heb vooral mijn buiten teugel er aan hoor ;) mijn fout is idd wel, dat ik soms de binnenteugel te veel vast pak. Maar daar werk ik egt heel hard aan :Y) naar mijn weten, deed ik het deze x namelijk ook lang niet zo erg als normaal.

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 17:39

Wat een leuk paardje zeg!!! Leuk koppie zit erop. Vind het erg netjes hoor.. aangezien je hem ook nog maar 2 weekjes hebt en zijn jonge leeftijd. Wat mij opvalt is dat je steeds naar beneden kijkt en hierdoor wat 'gebogen' gaat zitten. Kijk voor je uit en het plaatje lijkt gelijk een stuk netter! Denk ook om je pianohandjes :D . Vind het echt een knap paard!

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 17:49

Ik krijg het idee dat je nogal klemmend rijdt met je knieën ipv dat je lekker ontspannen op je kont zit en met je zit rijdt.
Maar t blijft een mooi dier en t ziet er verder goed uit voor zo'n korte tijd :)

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 18:06

Probeer duidelijk voor je uit te kijken! Rechtop zitten, en niet achteruit of vooruit gaan hangen. Probeer jezelf meer in balans te houden, daardoor krijg je ook dat je paard netter gaat lopen.

Ik moet eerlijk zeggen; ik ben niet zo van de appaloosas maar deze vind ik toch wel heel leuk! Ook omdat je er mooi op past.

Hakken mogen nog wel iets dieper maar lijkt me hier niet echt een groot probleem. Succes!

paf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 20:13

je kan veel zeggen over mijn houding :P maar piano handjes heb ik volgens mij niet :P ik heb ze licht naar binnengekanteld, maar volgens mij zeker niet te ver. Dat zie je dan ook als je foto's hebt van dichter bij :P als je deze foto's bekijkt kan ik me idd wel voorstellen dat je dat denkt.