Sandokan Sunrise!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

denice

Sandokan Sunrise!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 20:53

Hallo!

Ik heb mijn pony Sandokan nu ruim 4 maanden en we zijn 2 maanden echt begonnen met rijden. Hij is bijna 5 jaar en nog niet zo heel lang serieus onder het zadel.

Hoe ik aan hem kom is een grappig verhaal. Ik had een arabische merrie, maar deze was niet helemaal naar mijn zin. Mijn oog viel op een advertentie van lars hier op bokt, ze had een pony en wilde deze graag verkopen of ruilen, dit omdat hij bij haar stilstond en hij niet naar haar zin was. Ze wilde alleen ruilen tegen een arabische merrie eventueel. Laat ik die nou net hebben gehad!!

Na een beetje emailen en een keer bellen was het rond, we maakten een contract en dezelfde week hebben we nog geruild. Gewaagd, ik had sandokan nog nooit gezien en zij Maheeba ook niet. Ze kwam vanuit Duitsland en hebben meteen geruild nadat we de paarden bekeken hadden.

En hoewel ik wel een beetje huiverig was voor wat ik ervoor terug zou krijgen, heb ik geen moment spijt gehad!!

We zijn nu B+4, gelijk waren we bij de eerste wedstrijd eerste! Mijn vriend heeft gefilmd, let maar niet op het commentaar aub

ik rijd bij iemand in de bak, ik stap daar altijd ruim 20 minuten heen, dan train ik zon 40 minuten in de bak en stap ik weer terug. Ideaal eigenlijk, zo is hij altijd goed in en uitgstapt.
Commentaar na het zien van de filmpjes en de fotos;

- handen meer bij elkaar,
- rechtop achterover zitten, ik zie dat ik vaak inknik
- benen wat stiller houden en oefenen aan het tempo houden zonder altijd te drijven

Ik ben superblij met mijn topper!!!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En twee filmpjes.
http://www.youtube.com/watch?v=NPzSTmsO6l8

http://www.youtube.com/watch?v=E6xQ158W ... re=channel

Ik ben superblij met hem, brand los!

CCindy

Re: Sandokan Sunrise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 21:08

Leuk paardje! Mijn commentaar: ik vind hem érg diep lopen, en daarmee ook érg op de voorhand. Hij mag best een stuk hoger in de oprichting lopen :)

Champie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 21:23

leuke combinatie maar ook ik vind hem veeeeel te diep lopen, probeer hem wat meer op te richten en wat meer op de achterhand te krijgen want hij loopt zoals CCindy ook al zegt erg op de voorhand...

_x_alina_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 21:28

Mooi paard!
Alleen je paard mag net wat activer lopen en wat opgerichter in de hals :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 21:31

probeer je benen stil te houden en recht voor je te kijken,
laat hem ook niet zo diep lopen, maar nog veeel meer met zijn neus eruit aangezien hij nog jong en nog niet zo lang onder het zadel is.
het zal waasrschijnlijk erg helpen om les te nemen in het rechtrichten aangezien het paard best heen en weer zwaait!
succes ermee ;)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 22:04

we hebben elke week priveles en zijn er erg mee bezig, maar hij mist nog kracht om het vol te houden. Ik probeer hem hoger in te stellen maar zijn hoofd hangt dan nog wat in mijn hand. Hier gaat tijd in zitten.
we hebben nog een hoop te doen!

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 22:16

Ach maakt niet uit, als er maar aan gewerkt wordt toch? :)

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 22:40

Probeer het neusje er meer uit te schuiven door de teugels cm voor cm bij te geven. Zoals eerder gezegd mag hij wat meer op de achterhand gaan lopen. Duikt nu volledig op de voorhand, nu nog geen probleem, maar straks wel.

Goed punt om aan te werken!

Gefeliciteerd met je winstpunten en eerste prijs!
Goede ruil!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:46

Ik zal zal gewoon beginnen met ontspanning erin rijden! Voorwaarts neerwaarts, dan pas oppakken. Zoals ik het nu zie rij je hem vanaf je voorkant.
Ga hem meer van achter naar voren rijden en je zal zien dat hij vanzelf de ontspanning helemaal goed te pakken krijgt en dan kan je hoger gaan in de oprichting.

Verder geef je zelf je punten al aan wat er nog meer verbeterd kan worden.
Succes!

Jokemarthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 10:55

Ik vind het wel erg lang lopen. Probeer daar aan te werken.

Jullie passen goed bij elkaar.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 11:06

Misschien vertekent het beeld wel op de fotos, ik herken sommige dingen niet zoals jullie ze zien, in ieder geval niet in die 'ergheid'

Hij is nog jong, ik rijd veel naar beneden en lang en laag. Hij mist de kracht nog om op te richten. Maar hij wordt helemaal niet lang in zijn lijf als hij opgepakt wordt?

Leuk dat je dat zegt, famkemyproud, ik ben ook erg blij met hem!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 11:12

Ik zie een pony liever zo lopen, volledig ontspannen dan 1 die bovenin wordt gereden en zijn rug wegdrukt! Ik zou proberen hem actief te houden, veel overgangen, schakelen etc.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 11:24

Ja, doen we ook zeker. Ik heb elke week priveles en daarin zijn we ook heel hard aan het oefenen. Ze zegt ook, hoger instellen en op de achterhand krijgen, maar dat is in een paar weken nog niet voor elkaar. Overgangen rijden helpt daarbij wel, maar hij is ook nog jong en als hij moe is gaat hij toch weer naar beneden hangen aan de voorkant. Oprichten lukt misschien 5-10 minuten per keer rijden, dus dat moet ik echt nog uitbreiden! :)

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 11:29

Herkenbaar hoor! Heeft mijn bijna 5 jarige ook! En dan zie ik ze liever ontspannen lopen dan 1 met de neus in de wind..vanuit hier kun je in mijn ogen veel beter toewerken na die oprichting op de juiste manier! Succes!