Audrey@ work 150410

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

danique1995

Audrey@ work 150410

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 20:17

Hallo,

Ik heb donderdag even lekker op audrey gereden.
Wij zijn nog bij niveau 0 , maar zijn van plan binnenkort lessen te gaan volgen en als het allemaal goed zijn gangetje gaat een keer een onderlinge wedstrijd rijden.
Ik heb haar zelf beleerd het is het eerste paard dat ik heb beleerd en ik moet eerlijk zijn dat ik het best goed heb gedaan voor de eerste keer ookal kijk je wel tegen minpuntjes aan die altijd te verbeteren zijn.
Voorheen heb k altijd paarden getrained.
Ik rijd met slof maar had hem na 20 minuten eraf gehaald maar de camera raakte daarvoor leeg:S
IK WEET WAAROM IK DE SLOF GEBRUIK DUS DAAR GELIEVE GEEN REACTIES OVER!!
Info:

Audrey
5 jaar
Gelderse merrie(geen idee wie haar vader is)
eigenwijs maar super lief!

1.Stapperdestap
Afbeelding

2.again( me hakken :O )
Afbeelding

3.(L)
Afbeelding

4.ik weet niet waarom ik lach (A)
Afbeelding

5.hier wou ze onder me weg lopen
Afbeelding

6.paar pasjes zijwaarts( te veel stelling)
Afbeelding

7.klein pasje zijwaarts
Afbeelding

8.het lijkt net of ze klein bokje maakt maar dat deed ze niet!
Afbeelding

9.pasje verruimen
Afbeelding

10.best een lekker beeld.
Afbeelding

11.ik trek gigantisch en me houding is bagger
Afbeelding

Dat was het dan!
Hou het netjes a.u.b!

Groetjes Danique & Audrey

Karlijn_xx

Re: Audrey@ work 150410

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 20:21

Ik weet niet zo heel erg goed wat ik hiervan moet zeggen. Niet alleen omdat er weinig foto's zijn die echt laten zien hoe jou paard loopt (dat is natuurlijk altijd moeilijk te beoordelen vanaf een foto, maargoed).

Eerst wil ik even zeker weten; heb je begeleiding gehad tijdens het inrijden? Want als je nu geen les hebt vraag ik me af of je dat wel tijdens het inrijden zelf hebt gehad. Als je dat niet hebt, vind ik dat echt géén slimme zet van je.

Ten tweede weet ik niet waarom je die slof uberhaupt gebruikt, maar wat ik zie is een paard wat niet ontspannen loopt. De slof staat vaak vrij strak, behalve in de stap, en je paard lijkt half omhoog te komen, als die slof er niet om had gezeten was het een sterrenkijker geweest. Denk ik dan hé. Op de laatste foto zeg je dat je onwijs zit te trekken, maar waarom doe je dat dan?

Mijn advies, haal die slof er gewoon vanaf, ga eens aan die ontspanning werken en probeer ook je hakken en bovenlichaam daarin mee te nemen. Rechtop zitten en zelf ontspanning uitstralen doet vaak al een wonder bij paarden die niet heel erg ontspannen zijn (?)

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 20:27

Ik denk dat je wat teveel bezig bent met de voorkant.
Als jullie naar eigen zeggen nog op niveau 0 zijn, zou ik eerst bezig gaan met op eigen benen lopen in plaats van je paard naar beneden trekken. Je trekt naar mijn idee echt te hard in de mond en ik zie eigenlijk op niet een foto een ontspannen paard.

Ook vind ik je zadel niet echt lekker liggen. Het ligt te ver over de schouder heen en te ver naar voren op de schoft. Lessen volgen lijkt me een heel goed idee! Waarschijnlijk kan een goede instructeur jullie een heel eind op weg helpen! Succes alvast! ;)

Wat een onwijs mooi huis trouwens, op de 3e foto! :D

danique1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 20:30

Karlijn_xx schreef:
Ik weet niet zo heel erg goed wat ik hiervan moet zeggen. Niet alleen omdat er weinig foto's zijn die echt laten zien hoe jou paard loopt (dat is natuurlijk altijd moeilijk te beoordelen vanaf een foto, maargoed).

Eerst wil ik even zeker weten; heb je begeleiding gehad tijdens het inrijden? Want als je nu geen les hebt vraag ik me af of je dat wel tijdens het inrijden zelf hebt gehad. Als je dat niet hebt, vind ik dat echt géén slimme zet van je.

Ten tweede weet ik niet waarom je die slof uberhaupt gebruikt, maar wat ik zie is een paard wat niet ontspannen loopt. De slof staat vaak vrij strak, behalve in de stap, en je paard lijkt half omhoog te komen, als die slof er niet om had gezeten was het een sterrenkijker geweest. Denk ik dan hé. Op de laatste foto zeg je dat je onwijs zit te trekken, maar waarom doe je dat dan?

Mijn advies, haal die slof er gewoon vanaf, ga eens aan die ontspanning werken en probeer ook je hakken en bovenlichaam daarin mee te nemen. Rechtop zitten en zelf ontspanning uitstralen doet vaak al een wonder bij paarden die niet heel erg ontspannen zijn (?)

Audrey schrok van een vogeltje en ging rennen waardoor ik ging trekken en heel gespannen ging zitten , dat doe ik altijd en dat is een verschikkelijk minpunt bij mijzelf wat ik echt af moet leren ik ga dan onnodig naar voren zitten inplaats van naar achteren en dat is heel fout aan mijzelf.

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 20:30

Je geeft zelf AL je punten aan op de foto's.... wat wil je dan nog horen van andere bokkers behalve over je slof.( waaroven je niets zegt als onderschrift van je foto´s). Je hebt het inrijden NIET goed gedaan als je nu een slof nodig hebt die veeeeeels te strak staat. Je paard drukt enorm de rug weg... Sorry maar kan er niet meer van maken...

danique1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 20:35

Sok schreef:
Ik denk dat je wat teveel bezig bent met de voorkant.
Als jullie naar eigen zeggen nog op niveau 0 zijn, zou ik eerst bezig gaan met op eigen benen lopen in plaats van je paard naar beneden trekken. Je trekt naar mijn idee echt te hard in de mond en ik zie eigenlijk op niet een foto een ontspannen paard.

Ook vind ik je zadel niet echt lekker liggen. Het ligt te ver over de schouder heen en te ver naar voren op de schoft. Lessen volgen lijkt me een heel goed idee! Waarschijnlijk kan een goede instructeur jullie een heel eind op weg helpen! Succes alvast! ;)

Wat een onwijs mooi huis trouwens, op de 3e foto! :D

Audrey kan al goed op haar eigen benen lopen ookal zijn er af en toe natuurlijk wat puntjes waar het minder mee gaat we komen stukje bij beetje verder , maar ze liep ook super gespannen die dag en was ook wel aardig chagerijnig en schrok van de domste dingen en ik moest haar telkens goed inhouden en daardoor lijkt het ook alsof ik haar naar beneden trek wat ook een verschrikkelijk beeld geeft.
Wat het zadel betreft , het zadel ligt ook niet bepaald lekker.
We hebben nog wel 2 zadels maar de 1 is veel te groot en de ander te klein dus zijn we al op zoek naar een ander zadel die haar lekker ligt want we hadden eerst een ander zadel en die lag super fijn en liep ze ook lekker ontspannen maar dat zadel is helaas gestolen bij ons uit de stal dus nu hebben we een slot op de schuur gezet waar de stallen en alle benodigdheden liggen om diefstal te voorkomen , het was natuurlijk wel heel erg jammer van dat zadel want dat zadel heeft veel gekost.

En dat huis op die foto , is echt een super mooi huis mooi bospad erachter echt een super plek daar ik zou daar ook willen wonen dan staan de paardjes mooi dichtbij!

Bedankt voor de reactie.

Karlijn_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 20:38

Waaraan merk jíj dan dat ze goed op haar eigen benen loopt? En als de foto's een verschrikkelijk beeld geven, is het misschien handig om dat er in de toekomst gewoon even bij te zetten, of de foto's niet te plaatsen en te wachten tot ze wel lekker loopt om ze dáárna te plaatsen?

En als je zadel niet bepaald lekker ligt, waarom in 's hemelsnaam ligt het dan nog op je paard? Als je weet dat je zadel niet goed ligt, wáárom rijd je er dan mee? Geef je paard even pauze van het rijden tot je een nieuw zadel hebt en stap er daarna ZONDER SLOF op, ga lekker oefenen en vooral LES NEMEN, dat is het enige wat ik je kan aanraden.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 20:43

sorry lies21 er is nog genoeg te zeggen wat de ts zelf misschien nog niet had gezien en beter nog er een mogelijke opossing voor geven.

Ik zou zeggen na jou.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 20:51

Weer zo'n janktopic... Waarom denken al die meisjes tegenwoordig dat ze geen les meer nodig hebben?
Allereerst mag je wel wat meer interpunctie gebruiken als je een berichtje typt.

Over de slof kan ik me alleen maar aansluiten bij de rest. Je weet waarom je hem gebruikt maar hebt geen les en bent 15? (als ik het goed heb begrepen uit je naam) Verder zal ik maar niks zeggen, denk dat iedereen wel snapt waar ik heen wil.

Verder vind ik dat je erop moet letten dat je kijkt naar waar je heen wilt, en probeer je handen meer te drágen.
Beugels mogen ook wel een gaatje langer.

Succes!

Edit: en ga niet rijden tot je een fatsoenlijk passend zadel hebt...

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 20:53

Wat had je eigenlijk precies verwacht als reactie op de foto's die je hebt geplaatst (?)

SweetCalypso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 21:04

Over de slof ga ik mee heb er zulke nare dingen van gezien bij mensen die super goed konden rijden maar hun paard er letterlijk vond konden laten inslapen. Als je weet dat je hard trekt waarom dan die slof?.

Over dat handen dragen ik heb het zelf ook gehad hoor ;) Bij mij heeft er toen iemand bij de les ingegrepen omdat ik zelf het niet meer kon aanzien en er echt bar sago van werd. Er werd een zweepje tussen me ellebogen gedaan achter me rug.
Met mijn zit was niks mis allen me handen. Ik moet zeggen dat het erg wennen is maar eenmaal gedaan verleer je het niet meer;)

En nu iets positiefs dat is natuurlijk wat leuker als al dat negatieve gedoe:P

Ik vind je paardje leuk en vind jullie ene leuk stel! Een paar lessen en weet zeker dat jullie het samen goed doen.!
Succes

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 23:18

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.

Verder is het niet de bedoeling om op voorhand aan te geven dat je ergens geen commentaar op wenst. Je kunt wel aangeven waarom je bijvoorbeeld de slof gebruikt.