uitgestrekte draf?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_KellyAV

uitgestrekte draf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 08:49

heeey bokkers!

ik wil graag de uitgetrekte draf aan mijn paard aanleren maar kan iemand mij uitleggen hoe dit moet?

alvast bedankt!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 09:03

Dit is wel erg kort door de bocht..... geen vermelding waar je tegenaan loopt, op welk niveau je rijdt, hoe vaak je dit paard rijdt etc.

Antwoord van mij ook, vraag dit aan je instructeur of lees het proevenboekej waarin beschreven staat wat uitgestrekte( of in het begin gewoon middendraf/ verruimen) eigenlijk inhoudt.

Zegt het je niks dan ben je er nog niet klaar voor, ondanks dat je al 10 jaar les hebt....

Stravero

Re: uitgestrekte draf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 11:34

Ik ga volledig mee met Amondi. ;)

Ik denk namelijk dat je nog niet hoger rijdt als B, en dan uitgestrekte draf nog niet eens belangrijk is. Probeer het eerst aan je instructie te vragen (als je die hebt).

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 11:38

inderdaad instructie vragen aan je instructeur en anders les nemen. :Y)

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 09:36

Welke klasse rijd je? Waar loop je tegenaan?
Weet je uberhaupt wel wat een uitgestrekte draf inhoudt?

aurora12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 21:37

een midden- of een uitgestrekte draf gaat een paard laten zien als ie vrijheid in de schouder voor krijgt ofwel als hij in in horizontale balans (middendraf) of 'op achter' loopt (uitgestrekte draf) hier is krachttraining voor nodig (voor het paard dan he) en tevens dient het paard 'van achter uit door te geven over de rug" ofwel dat hij zijn rug en'/ of hals er niet uitduwt. dit verkrijg je door oa tempowisselingen te rijden en daarbij te controleren of het paard 'door blijft geven', een goede instructeur kan je hier vast goed bij helpen.
succes!!!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 18:18

ben ook wel niewsgierig er naar. wordt nooit goed uitgelegd op les. Welke hulpen moet je oor uitgestrekte draf gewen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 18:23

Er bestaat geen hulp, uitgestrekte draf is een oefening die je pas kunt beheersen als jou paard zich kan dragen op de achterhand. Uitgestrekte draf is geen 'oefening' op zich, het is een stap hoger dan middendraf. Het gaat ook niet om versnellen van het tempo, maar zoals al gezegd worden het strekken van het voorbeen door ruimte die je in de schouder krijgt omdat het paard zich draagt op de achterhand.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 20:04

Ja, maar hoe moet je dat 'voor elkaar krijgen'. door gewoon aan te drijven of alleen met een been?? (misschien een domme vraag, maar het lukt me niet en me vriendin zegt gewoon schoppen, maar ik zie Anky niet schoppend op Salinero)

aurora12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 10:16

ik zou even tijdelijk bloemkolen in je oren stoppen vwb die vriendin, en dit met een goede instructeur oefenen. het verruimen is een balansspel en geen kunstje, dus niet even uit te leggen in knopjes die ingedrukt moeten worden.