Dressuur foto's + SGW Westerbork met mijn topper.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nieeenkeee

Dressuur foto's + SGW Westerbork met mijn topper.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 19:27

Hallo bokkers!
ik dacht, laat ik even een paar foto's van shadow en mij plaatsten.
Shadow is 15 jaar, wat voor ras ze is weten we niet, er zit wel draversbloed in, maar verder weten we het niet.
Shadow is niet officieel van mij, ze staat 2 huizen verderop.. maar ik mag er alles mee doen dus eigenlijk ook wel een beetje van mij :9
eerst even wat van de dressuur, en daarna nog een foto van de cross.
Dressuur gaat de laatste tijd veel beter! ze is wat ontspannender en losser.
We rijden nu precies een jaar wedstrijd, vorig jaar april ben ik begonnen met wedstrijden.
we hebben in de winter niet heel veel wedstrijden gereden, en a.s zaterdag hebben we onze eerste kring wedstrijd weer.
Vorig jaar ging heel goed! Ik reed toen ongeveer een half jaartje op shadow.
Zelf rijd ik nu pas ongeveer 2,5 / 3 jaar. en ik vind het geweldig <3
We begonnen in de B dressuur en BB springen.
Na een paar wedstrijd ging ik B springen.
't ging super goed dus ging door naar het L springen.
Dressuur ging wat minder hard met de winstpunten maar we gingen gewoon door.
Uiteindelijk ging het ook steeds beter met dressuur en haalden ook genoeg winstpunten binnen.
Ik ga dit seizoen M starten met springen, heb al een onderlinge M gesprongen en dat ging super goed!
dressuur ga ik dit seizoen L1 starten, we hebben in de winter 1 binnenwedstrijd L1 gereden, ging niet heel goed en toen had ik 177. Het gaat laatste tijd dus wel veel beter dus ik ben benieuwd hoe dat zal gaan.
Ik heb vorig jaar oktober SGW nijeberkoop mee gedaan, Onze eerste cross en werd toen gelijk nooderlijk SGW kampioen :D
Laatst heb ik mee gedaan in Westerbork en werd daar tweede.
Nu wel genoeg gekletst :+
Tips zijn altijd welkom! :D

even haar mooie koppie <3 :
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. met middendraf druk ik mijn handen naar beneden wat ik niet moet doen :+
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9. <3
Afbeelding

Kimberly1990

Re: Dressuur foto's + SGW Westerbork met mijn topper.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 20:02

Leuke pony..!
Probeer tijdens de dressuur op je handen te letten en ze niet vast te zetten richting je bovenbenen..
Crossfoto's zien er erg leuk uit, duidelijk aan het genieten met z'n tweeen..
Ik vind alleen je bandages niet correct zitten.. Misschien kun je iemand die weet hoe je ze goed om moet doen eens vragen om het voor te doen en ze anders gewoon achterwege laten.. Op de manier dat jij bandageert zitten ze (vooral achter) te laag en is het puur voor de sier en niet voor de steun en bescherming..

Proficiat met je prestaties en succes in het M..!

PonyPower_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 21:42

-Ik volg Kimberly wat betreft je handen. Houd je handen een fractie hoger, en het beeld ziet er al een stuk meer ontspannen uit. Laat je schouders ook niet hangen. Hou ze ook iets dichter bij elkaar. Ik weet dat je een machtsgevoel krijgt door je handen iets wijder te houden, maar het contact is voor de mond veel fijner als je je handen dichter bij elkaar houdt. Alleen als het nodig is (voor het gebruik van de rug) kan je je buitenteugel eraan houden en je binnenteugel iets openen.
-Steek die borst vooruit en die schouders naar achter, een trotse houding is best op zijn plaats voor zo'n mooie pony. ;) Ik kan alleen maar zeggen dat je er best fier op mag zijn.
-Een pluspuntje: het valt me op dat je je voeten heel netjes met je tenen vooruit houdt. +:)+
-De crossfoto's zien er wat mij betreft pure ontspanning en amusement uit. Een prima uitlaatklep voor jou en je lieve meid als afwisseling van al die dressuur :j Op de laatste foto is het wel het duidelijkst om tips te geven. Vergeet niet: uit de rug en uit de mond. Uit de rug doe je prima, maar uit de mond lijkt op die foto niet zo prima. Kan natuurlijk zijn dat ik me vergis, maar moest je je paardje toch vasthouden onder het springen, kan dat nare gevolgen hebben ;) Een paard moet kunnen zien waar het springt, zorg dus dat ze altijd duidelijk de hindernis kan zien, en laat haar maar naar beneden kijken tijdens de sprong :)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt :j

lindake

Re: Dressuur foto's + SGW Westerbork met mijn topper.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 23:48

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.