Mijn nieuwe aanwinst Zidane (v.Hamar)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

littleroosie

Mijn nieuwe aanwinst Zidane (v.Hamar)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 09:30

Echt mijn nieuwe aanwinst is het ondertussen niet meer ik heb hem sinds afgelopen september. Ik heb eerder nog geen topic gemaakt omdat het rijden nog niet zo goed ging en ik ook nog geen mooie foto's had.

Zidane (Hamar x Akteur) is voor zijn 6 jaar nog erg weinig onder het zadel geweest en kan ook erg paniekerig onder het zadel worden. In het begin vooral veel met slof gereden voor de noodrem. Echt aan hem zitten kon ik ook niet, bij teveel been schrok hij zich al rot. Ondertussen gaat het al een stuk beter. De slof is verleden tijd en ik kan er ook steeds meer aan rijden.

De galop is nog een punt waar we heel hard aan moeten werken. Hier heb ik dan ook geen foto's van. In de draf wordt hij steeds sterker en komt ook al meer op de achterkant. Rechtsom is hij wel een stuk beter dan linksom maar daar wordt hard aan gewerkt.
Van de zomer wil ik hem B dressuur gaan starten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hier mag hij wat meer bij elkaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog even eentje van het begin, toen ik een keer de slof eraf had wat toen een minder goed plan was :P
Afbeelding

vilouma

Re: Mijn nieuwe aanwinst Zidane (v.Hamar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 09:32

wat een gaaf paard! je hebt hem heel fijn aan het lopen,let erop dat je afentoe niet teveel je binnenhand terugwerkt :)

Carlijnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 14:24

Niet teveel met je binnenhand werken, handen rechtop en misschien ietsjes hoger!

zo tezien zijn jullie klaar voor de B!
Ziet er leuk uit! :)

Daissos4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 14:40

Ziet er goed uit!
Probeer niet met "pianohandjes" te rijden

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 16:39

Mooie combi, mooi paardje, probeer er iets minder angstig op te zitten (is misschien niet meer zo, maar die gulle lach als je er naast staat, is ook leuk als je er op zit....).

janneke1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 17:34

Leuke combinatie!! Knap dat je hem zo lekker aan het lopen hebt na een paar moeilijke maandjes.. Vind inderdaad het achter been werk ook vooruit gegaan, kan ook een moment opname zijn, maar op de foto's van nu maakt hij ruime passen en dat lijkt op die foto van toen iets stijfer te zijn!

Ik zou zeggen ga lekker zo door, En alvast succes met de wedstrijden!

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 21:13

Dit ziet er fijn uit LR! :j Je zit er ook veel beter op nu. Zullen we maar samen onze startkaart aanvragen? ;)

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 22:49

Op de foto's oogt die inderdaad heel goed. Maar tussen het rijden door zitten nog net wat teveel paniek momenten. Dat moet minder worden en ik moet daar ook nog wat meer vertrouwen in krijgen. Want op concours dan is er geen omheining meer :P. En de galop moet nog veel aan gesleuteld worden. Maar des ondanks gaan we volgende week zondag wel een onderlinge wedstrijd rijden. Deze is binnen en lijkt me nog een mooie oefenening.
Hij wordt inderdaad ook een stuk ruimer omdat ik voorheen nog teveel met de rem erop reed.
Ennuh Kay ik ga zo eerst op vakantie en daarna ga ik een startkaart aanvragen ;)

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 22:55

Ik zie eigenlijk nog steeds 1 brok spanning.. Wat gebeurd er in de galop??

Probeer veel met lange teugel te werken, sluit allen medische en praktische dingen uit (lees zadel, pijn aan gewrichten oid) en vanuit daar gaan rijden. Niet anders om! Geen enkele slof kan ontspanning opleveren! Probeer eerst uit te vinden waar de spanning weg komt en daarna verder werken.

Gebruik bv de longe er eens bij. Zelf longeren, maar ook om de rust er ohz in te krijgen: teugels loslaten en lekker rijden! Puur op tempo oefenen en ontspannenheid!

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 02:42

Spanning? Sorry maar dat ben ik echt niet met je eens. Hier laat hij hele fijne stukken van ontspanning zien.

Aan een lange teugel werken is nog geen optie. Als hij geen contact meer heeft aan de voorkant raakt hij in paniek. Het is zeker een belangrijk punt om naar toe te werken maar zover is hij nog niet. Medisch is hij in orde. Ik zeg nergens dat ik een slof voor de ontspanning heb gebruikt maar als noodrem.

Longeren doe ik vaak genoeg en daar loopt hij heel fijn op. Maar onder zadel bouwt hij nog teveel spanning op. Hij is voor zijn leeftijd nog erg groen en moet nog vele kilometers maken.

Kwa lange teugel werken ben ik het met je eens hoor en dat is ook het doel wat ik voor ogen heb maar ik moet Zidane wel blijven gerust stellen en dat kan niet door hem voor zomaar los te gooien.

Ltjba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 11:40

Ik vind jullie hartstikke leuk samen :D
leuk paardje, en ik vind hem al hartstikke netjes lopen!
Let idd wat op je binnenhand, maar ik zie er weinig spanning aan hoor ;)

succes samen!

Gerianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 13:17

Niet teveel met je binnenhand werken, handen rechtop en misschien ietsjes hoger!

verder ziet het er wel kei leuk uit!:D

super mooi paard & combinatie

Tessa_Nolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 20:29

Leuk paard ziet er leuk uit! en idd op je binnenhand letten.

Karlijn_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 20:32

Ik vind het een onwijs gaaf dier wat jij daar te rijden hebt! Ik ga mee met de rest, iets minder druk op je binnenhand zou geen kwaad kunnen, en af en toe wordt hij wat lang en gaat hij ietwat op de voorhand lopen voor zover ik kan zien.

Als je nu in het B zou starten zou je het denk ik zelfs wel al redden, dus ik wens je veel succes over een tijdje en ik denk dat, dat wel gaat werken!

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 22:34

Nou misschien ben ik dan de enigste en ach ja, wie ben ik...

Maar ik vind het er echt gespannen uitzien. En, wanneer je niet met een lange teugel kan werken, bevestigd dat het alleen maar.

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 22:40

Zoals ik al eerder zei, als ik geen contact hou aan de voorkant raakt hij in paniek. Het is een paard waar nog veel werk aan zit en nog veel moet leren. Maar ik weet wat ik voel als ik erop zit en hij is hier toch echt ontspannen.

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 22:41

Waar komt dan die paniek vandaan??? Uit de ontspanning?

Salka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 22:44

Hele mooie combinatie! :)
Prachtig paard, veel succes met hem verder trainen.

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 10:15

Ze zullen hem wel niet zo fijn zadelmak hebben gemaakt. Als het rustig is op stal is die super fijn. Wanneer er veel wind staat of er is veel drukte dan wordt die paniekerig. Je moet er ook heel rustig opzitten. Ik kan bijvoorbeeld als ik erop zit niet mijn hand op zn kont leggen.
Maar wat vind jij er dan uitzien dat hij met spanning loopt?

MarLottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 08:39

He roos, erg leuk paardje heb je hieraan! Het ziet er ook erg keurig uit. Sucses met de wedstrijden we komen elkaar misschien wel eens tegen hih! groetjes!

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 09:53

Heee, roos!
Wat grappig dat ik jou hier tegen kom! Weet niet
of je het nog weet, maar we hebben samen toen bij kim gereden. Haha,
voor ons allebei een misser volgens mij!
Wat heb je een leuk paard! Ziet er allemaal goed uit! Ga zo door :D

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 10:10

Hey Roos!!

hoe issie???
Goed zo te zien, wat heb je weer een leuk beestje onder je kont!! :D
Ik vind dat je goed op weg bent hoor.. Die lengte erin die komt wel. Ik denk inderdaad dat het nu zaak is dat je verbinding constand gaat worden/blijft en van daaruit straks gaat uitschuiven (inderdaad zonder los te gooien van voor) ..

komt goed!!

gr's jytte