Misty @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xShanty

Misty @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 20:58

Vandaag mijn moeder de camera in de handen gedrukt, we hebben geen topcamera en mijn mama is geen topfotograaf maar heb de redelijke foto's eruit gehaald.
Misty:
Afbeelding
-bijna 9 jaar
-1.55m
-Nrps (New Forest * Arabier)
Ik heb haar nu 2 jaar en ben in die 2 jaar tegen heel wat problemen gelopen. Ik heb vorige zomer voor het eerst in de B gestart, met 2 winstpuntjes (180,182) daarna heeft ze een tijdje stil gestaan ivm een zwaar gekneusd been. Deze winter is zij plots fors aangekomen door rijk en veel voer en dat gaf nogal wat problemen. Zondag heb ik voor het eerst weer wedstrijd in de B.
Op het moment hebben we door omstandigheden even geen les, klikte allemaal niet lekker meer. Ik heb zélf het probleem dat ik veel sterker ben met mijn linkerhand dan met mijn rechterhand, ben daar héél veel op aan het oefenen en dat gaat steeds beter. Omdat ze het rond blijven in de gallop echter nog redelijk moeilijk vind stel ik haar daar vaak wat lager in en ga ik ongemerkt toch weer wat meer aan mijn linkerteugel zitten, maar we komen er wel. Ik ben haar nu langzamerhand wat meer aan het oppakken in de gallop.
Aandachtspuntje is dat zij eind vorig jaar spierbevangen is geweest en door het 'overgewicht' ook deze winter haar spieren in de achterhand nog niet heeft opgebouwt.. Vooral in de gallop mag ze meer op de achterhand gaan lopen.
Zij heeft goede en slechte dagen, en vandaag was een middelmatige dag :)
Mijn eigen commetaar:
-hakken uitdrukken
-handen rechthouden (ik neig naar piano handjes) en beter bij elkaar houden
-linkerhand meer loslaten en rechterhand er beter bij houden
-meer verzamelen in de gallop
-actiever

Foto's zijn gemaakt in onze 20*60 binnenbak, vandaar dan het licht niet zo heel mooi is.
Ik heb wel ingestapt, maar daar zijn geen foto's van..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Vind dit een fijn beeld.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hier zie je, linkerhand nog iets achter mijn rechterhand.
Afbeelding
Afbeelding
Beetje diep.
Afbeelding
Afbeelding
Moet haar hier iets meer gaan oppakken.
Afbeelding
idem.
Afbeelding
Mijn binnenhand weer.. |(
Afbeelding

Dus, wat vinden jullie, zijn we klaar voor de B? :D

Persoonlijk vind ik dat geen cap míjn keuze is :) Dus daar hoef ik ook geen reacties op eigenlijk :)
Laatst bijgewerkt door xShanty op 16-04-10 21:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Binky_Zephyr

Re: Misty @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 21:00

jou capkeuze jou keuze is ? hihi .. je draagt geen cap dus het is ook geen capkeuze :o

wel een leuk paardje ! ik zie alleen dat je je hand soms erg laag houdt soms zelfs op je been steunt .. probeer je iets meer te dragen !

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 21:03

Leer je handen meer te dragen en bijelkaar te houden. Als je dat verandert dan verandert je zithouding ook gelijk mee + dat je paard nog beter zal gaan lopen.
Vind het er verder netjes uit zien hoor :)

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 21:03

Ik vind het er netjes en vriendelijk uitzien. Het kan allemaal misschien nog wat pittiger en spectaculairder, maar ik denk dat dat een kwestie is van trainen, trainen, trainen en spieropbouw.

Hier en daar idd ongelijke handen, dat geef je zelf al aan. Let daar op en t gaat helemaal goed komen!

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 21:05

Mijn linkerhand zet ik inderdaad vast op mijn linkerbeen in de gallop, in de draf doe ik dit absoluut niet. Ik weet dat ik dat probleem heb en werk er hard aan, het is ook een wisselwerking want heb het alleen bij haar.

Ik heb een maand terug een clinic gehad van Lotje Schoots en die gaf juist de tip handen laag te houden :)

Zij is pittiger geweest (te pittig, en heb het liever zo.) maar door de tegenvallers vanaf september zijn haar spieren en conditie afgenomen waardoor ik daarin een stap terug heb moeten nemen, dit zijn we langzaam weer aan het opbouwen :)

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 21:08

Leuke pony. Ze mag nog iets meer rond. En je handen netjes bij elkaar houden maar dat geef je zelf ook aan.

Wat ik wel vind. Als jou pony oud genoeg is die van jou is nu 9 jaar dan zijn ze over hun jonge periode heen en dan zonder cap is wel verandwoord. Het is natuurlijk niet slim! maar ik deed het ook hoor bij me pony ;) vooral in de zomer of met warm weer. Meestal vind ik het nooit leuk om een cap op te zetten. Nu heb ik een jong paard dus nu doe ik het wel. Maar op het paard van me zus doe ik het de ene keer wel de andere keer niet. Is maar net hoe mijn vertrouwen is ;). En daarbij is het altijd je eigen keus. En zoals ik kan zien is je ponytje ook heel betrouwbaar! natuurlijk kan er altijd wel wat gebeuren. Maar dat kan ook als je een cap op heb ;). je kan met een cap net zo goed een hersenschudding krijgen als zonder cap. Dus eigenlijk geeft het wel/geen bescherming ligt er net aan hoe je valt! maar daar ga je niet van uit. ;)
Vind het echt een super leuk ponytje! :D