Misty:

-bijna 9 jaar
-1.55m
-Nrps (New Forest * Arabier)
Ik heb haar nu 2 jaar en ben in die 2 jaar tegen heel wat problemen gelopen. Ik heb vorige zomer voor het eerst in de B gestart, met 2 winstpuntjes (180,182) daarna heeft ze een tijdje stil gestaan ivm een zwaar gekneusd been. Deze winter is zij plots fors aangekomen door rijk en veel voer en dat gaf nogal wat problemen. Zondag heb ik voor het eerst weer wedstrijd in de B.
Op het moment hebben we door omstandigheden even geen les, klikte allemaal niet lekker meer. Ik heb zélf het probleem dat ik veel sterker ben met mijn linkerhand dan met mijn rechterhand, ben daar héél veel op aan het oefenen en dat gaat steeds beter. Omdat ze het rond blijven in de gallop echter nog redelijk moeilijk vind stel ik haar daar vaak wat lager in en ga ik ongemerkt toch weer wat meer aan mijn linkerteugel zitten, maar we komen er wel. Ik ben haar nu langzamerhand wat meer aan het oppakken in de gallop.
Aandachtspuntje is dat zij eind vorig jaar spierbevangen is geweest en door het 'overgewicht' ook deze winter haar spieren in de achterhand nog niet heeft opgebouwt.. Vooral in de gallop mag ze meer op de achterhand gaan lopen.
Zij heeft goede en slechte dagen, en vandaag was een middelmatige dag
Mijn eigen commetaar:
-hakken uitdrukken
-handen rechthouden (ik neig naar piano handjes) en beter bij elkaar houden
-linkerhand meer loslaten en rechterhand er beter bij houden
-meer verzamelen in de gallop
-actiever
Foto's zijn gemaakt in onze 20*60 binnenbak, vandaar dan het licht niet zo heel mooi is.
Ik heb wel ingestapt, maar daar zijn geen foto's van..

Vind dit een fijn beeld.

Hier zie je, linkerhand nog iets achter mijn rechterhand.

Beetje diep.

Moet haar hier iets meer gaan oppakken.

idem.

Mijn binnenhand weer..

Dus, wat vinden jullie, zijn we klaar voor de B?
Persoonlijk vind ik dat geen cap míjn keuze is
Dus daar hoef ik ook geen reacties op eigenlijk

vooral in de zomer of met warm weer. Meestal vind ik het nooit leuk om een cap op te zetten. Nu heb ik een jong paard dus nu doe ik het wel. Maar op het paard van me zus doe ik het de ene keer wel de andere keer niet. Is maar net hoe mijn vertrouwen is