4 jarige kwpn @ work (+filmpje)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Silence_

4 jarige kwpn @ work (+filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 20:41

Hier weer een filmpje van mij en mijn pony amareno.

We zijn al een heel eind op weg, waar ik zelf nartuurlijk heel trots op ben. :o
we zjn nu erg aan het trainen op de aanleuning wat nu super gaat soms is het echt super
maar af en toe ook bar en boos.. ;( (je ziet dat hij soms duikt maar soms doet hij het helemaal niet maar zo als nu zie je dat hij het
vaaker doet..)
Morgen komt er iemand hem meten en word er een startkaart aangevraagd en gaan we eens kijken of we een proefje
kunnen rijden :D

amareno is 4 jaar en moet nartuurlijk ook nog heel veel leren maar dat komt goed!

veder vind ik zelf dat ik op:
mijn handen moet letten: mag soms wat vriendelijker en recht op houden en mijn handen sluiten
mijn ellebogen: Mogen soms wat meer langs mijn lichaam.

Reactie's/commentaar is welkom maar houd het netjes.. ben geen Z amazone :+

op de lange zijde zie je dat ik hem heel erg aan spoor.. ik wou hem meer vlotter rijden want meneertje was lekker lui
erg lui... :+

OO, jaa ik heb nartuurlijk wel ingestapt/gedraaft/gegalopeerd maar helaas daar geen beelden van.

je ziet ook als je veder in het filmpje kijkt dat hij fijner loopt dan op het begin.
ben ik nog iets vergeten?

Nou hier is de video, veel kijk plezier!

en af en toe lol tussen door mag er ook zijn!!
flemen op comando!
HAHA!

Bedankt voor het kijken! :wave:

xsharonaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 17:06

Leukleuk die filmpjes:D

hoe heb je dat flemen geleerd? met beloningen ofzo.

groetjes !

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 17:39

xsharonaaaa schreef:
Leukleuk die filmpjes:D

hoe heb je dat flemen geleerd? met beloningen ofzo.

groetjes !

Dankje! *D

ik heb samen met iemand anders geleerd ik stak mijn vinger omhoog en zij een comado. bijv. FLEEEM! (heel duidelijk en hard)
de ander tikte met drie vingers als een piano op zijn neus en hij vond dat maar raar en trok een beetje zijn lip omhoog.
toen begon ik te belonen en te belonen en toen snapte hij het een beetje. Je kunt ook wat lekkers pakken en voor zijn neus houden als hij zijn
lip omhoog doet beloon je. ;)

chicooscar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:09

leuke filmpjes zeg!! vind dat hij al heel mooi loopt voor een paardje van pas 4 jaar oud!!
alleen beetje diep, maar daar kan aan gewerkt worden!!
super mooi jij alleen idd je handen, maar verder zit je er supernetjes op hoor!!

:D :D

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 18:19

chicooscar schreef:
leuke filmpjes zeg!! vind dat hij al heel mooi loopt voor een paardje van pas 4 jaar oud!!
alleen beetje diep, maar daar kan aan gewerkt worden!!
super mooi jij alleen idd je handen, maar verder zit je er supernetjes op hoor!!

:D :D

ja het lijkt al gauw dat hij diep loopt maar dat komt omdat hij duikt. (hij zoekt aanleuning)
maar daar word aan gewerkt! :D

Tessa_Nolita

Re: 4 jarige kwpn @ work (+filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:41

Leuk filmpje& Leuk paaard!

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 08:50

Tessa_Nolita schreef:
Leuk filmpje& Leuk paaard!

dankje! :D

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 09:00

Leuk dier! Wat je zelf al aangeeft, is dat je veel drijft op de lange zijde om hem actief te krijgen. Ik vind dat niet zo verstandig. Hij stompt af op je been, en gaat alleen maar minder reageren op je kuit. Ik zou er dan liever een zweepje bij pakken, en hem een keer aantikken als hij niet reageert op je kuit.

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 11:51

kleinvosje schreef:
Leuk dier! Wat je zelf al aangeeft, is dat je veel drijft op de lange zijde om hem actief te krijgen. Ik vind dat niet zo verstandig. Hij stompt af op je been, en gaat alleen maar minder reageren op je kuit. Ik zou er dan liever een zweepje bij pakken, en hem een keer aantikken als hij niet reageert op je kuit.

dat klopt maar hij is als de doods voor een zweepje ;( maar ik ga er mee oefenen *D

Boschher1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:45

Ik zou een zadelmaker naar je zadel laten kijken, hij klappert namelijk. Dit kan ook de oorzaak zijn van de onrustige aanleuning. Verder vind ik het een leuk paard!

goldylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:52

Ziet er goed uit, commentaar geef je zelf al aan;).

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 15:55

herbosch1987 schreef:
Ik zou een zadelmaker naar je zadel laten kijken, hij klappert namelijk. Dit kan ook de oorzaak zijn van de onrustige aanleuning. Verder vind ik het een leuk paard!

hij klappert niet hoor :?

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 15:55

Je mag wat mij betreft iets meer verbinding hebben met je teugels, dan kun je hem beter van achter in de aanleuning drijven. Als je zo weinig verbinding hebt, kan het ook zijn dat het bit klappert in de mond, en dat hij daardoor onrustig is in de aanleuning. Je ziet wel dat hij zelf de aanleuning opzoekt, dus het lijkt me een fijn paard om mee te werken.

En inderdaad: je kunt beter een keer iets grover drijven dan bij elke pas een klein beetje. Of probeer een spoortje of iets dergelijks.

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 16:05

Polaris schreef:
Je mag wat mij betreft iets meer verbinding hebben met je teugels, dan kun je hem beter van achter in de aanleuning drijven. Als je zo weinig verbinding hebt, kan het ook zijn dat het bit klappert in de mond, en dat hij daardoor onrustig is in de aanleuning. Je ziet wel dat hij zelf de aanleuning opzoekt, dus het lijkt me een fijn paard om mee te werken.

En inderdaad: je kunt beter een keer iets grover drijven dan bij elke pas een klein beetje. Of probeer een spoortje of iets dergelijks.

Bedankt voor je reactie!

ja ik gebruik al een spoortje maar hij is af en toe heel lui.. :o

asselinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 16:11

je zit er mooi op! leuk paardje ook! loopt al netjes hoor! maar gaat ze niet eerder aan de teugel als je je hand er wat meer aanhoudt, omdat je zelf ook zegt; ze zoekt aanleuning...

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 18:55

asselinlover schreef:
je zit er mooi op! leuk paardje ook! loopt al netjes hoor! maar gaat ze niet eerder aan de teugel als je je hand er wat meer aanhoudt, omdat je zelf ook zegt; ze zoekt aanleuning...

ja als ik mijn teugels goed vast houd, dan weet hij dat hij niet kan gaan duikelen maar zo dra hij
de kans krijgt wilt hij dat gaan doen..

Moorke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 19:54

Ziet er goed uit! Vooral voor zo'n jong paard! Wel jammer dat hij steeds zn hoofd zo omlaag doet, maar dat komt straks vast wel goed!
Zoals je al zei misschien je hand er wat meer aan houden, dan kan hij niet zo laag met zn hoofd en gaat hij vast mooi aan de teugel lopen.
Verder goed oefenen om je benen stil te houden, of in elk geval niet te veel te drijven. Bij mij is het heeeel erg en ik krijg mn paard soms amper meer vooruit.. Nu kun je er nog wat aan doen!

BelleA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 20:01

Vind het er heel rommelig uitzien... Je drijft idd veeeeel ste veel.. Zorg echt dat het duidelijk is.. 1 keer been bij geen reactie iets hander en dan nog geen reactie een tik geven anders krijg jij meer beweging dan je paard.. Verder klapperd je zadel wel degelijk! En niet zon klein beetje ook! Op het filmpje komt op een gegeven moment een foto of rustiger moment en daar zie je dat de achterkant hoger staat dan de voorkant.. niet best! Het is een vierjarige dus doe aub voorzichtig met zn rug! Verder ben je wel heel ontspannen dus das heel goed :D Laat aub naar je zadel kijken misschien krijg je dan ook wat minder problemen in je aanleuning! Heel leuk paard! ga zo door!

Boschher1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 14:46

lovesFIRE schreef:
herbosch1987 schreef:

Je moet het filmpje maar eens goed bekijken

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 15:58

Citaat:

Je moet het filmpje maar eens goed bekijken

het klappert niet.. ;) het lijkt misschien zo omdat hij van achter een klein beeitje
omhoog staat, en daarom heb ik er een bondtje onder.
maar ik geeft toe dat het zaden niet 100% goed ligt maar me moeder zegt
dat het wel goed ligt.. :Z

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 16:06

Het zadel klappert inderdaad niet. Maar kiept wel een beetje.
Soms zie je ook als de beelden even stil staan zeg maar dat je zadel aan de achterkant omhoog wipt. Dus niet goed contact houdt met de rug.

Wellicht als het paard stil staat ligt het zadel goed echter niet tijdens het rijden. Dit is overigens geen aanval maar misschien leg ik zo iets beter uit wat de ander bedoeld.

Ik vind het er overigens best heel aardig uit zien. Leuk paardje heb je onder je kont! Wees er zuinig op :D.

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 19:07

Caroline1985 schreef:
Het zadel klappert inderdaad niet. Maar kiept wel een beetje.
Soms zie je ook als de beelden even stil staan zeg maar dat je zadel aan de achterkant omhoog wipt. Dus niet goed contact houdt met de rug.

Wellicht als het paard stil staat ligt het zadel goed echter niet tijdens het rijden. Dit is overigens geen aanval maar misschien leg ik zo iets beter uit wat de ander bedoeld.

Ik vind het er overigens best heel aardig uit zien. Leuk paardje heb je onder je kont! Wees er zuinig op :D.

helemaal mee eens *D