Violaine @ Work in de buitenbak ( + filmpje)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_ViolaineHW_

Violaine @ Work in de buitenbak ( + filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 16:04

(Hallo allemaal,

leuk dat jullie een kijkje komen nemen in dit topic
zal eerst mijn paardje even aan jullie voorstellen

Violaine

Afbeelding

1.68 m
Zirkoon x TCN Partout
B dressuur.

Violaine heb ik sinds juli 2009 en we zijn sindsdien hard bezig een team te worden.
en dat gaat steeds een stukje beter. wij zijn sinds januari gestart en hebben nu 7 winstpunten. de ene keer scoren we echt heel hoog de andere keer is er teveel spanning en dan is het t' toch niet.

ik ben heel erg met mijn houding bezig ik zit vaak te veel voor over... mijn (inval "nieuwe) instuctrice is daar heel fel op en dat is voor mij de komende tijd het belangrijkste trainingspunt.

violaine vind het soms moeilijk om haar aandacht erbij te houden, daarom probeer ik zo vaak als het kan in de buitenbak te rijden omdat ze hier heel veel te zien heeft, en het dus moeilijker voor haar is om op te letten.
maar dit gaat al steeds beter.. we zijn nog erg bezig balans te vinden, de ene keer gaat het heeeel goed de andere keer is het wel heel moeilijk ook loopt violaine nog net te diep ben heel hard bezig om haar neusje eruit te rijden. die vinden we beide erg moeilijk

in de training nemen we het wijken, middendraf, afwenden, en halthouden, 15, en 10 mtr voltes mee om ons voor te bereiden op de L1.

de foto's zijn aan het begin gemaakt van de training.

Afbeelding

Afbeelding
even naar de buurman kijken

Afbeelding
op de volte

Afbeelding

Afbeelding
hier ga ik dus voorover zitten... :Y)

Afbeelding
mooi sta moment maar wel rechtop :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en het filmpje
http://www.youtube.com/watch?v=1XgVGikMv54

bedankt voor het kijken, en ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterliet
tips en trucs zijn altijd welkom graag onderbouwt

groetjes hinke en violaine
Laatst bijgewerkt door _ViolaineHW_ op 16-04-10 16:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Amaretto27

Re: Violaine @ Work in de buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:06

Mooi paard.. jij zegt dat deze foto's gemaakt zijn aan het begin van de training.. persoonlijk zie ik haar dan liever veel lager en langer in de hals en het neusje mag er ook wel meer uit. Zo komt ze veel beter over de rug en kun je vanuit daar lekker los gaan werken met buigen enz. Verder commentaar geef je zelf al.

_ViolaineHW_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 16:11

Amaretto27 schreef:
Mooi paard.. jij zegt dat deze foto's gemaakt zijn aan het begin van de training.. persoonlijk zie ik haar dan liever veel lager en langer in de hals en het neusje mag er ook wel meer uit. Zo komt ze veel beter over de rug en kun je vanuit daar lekker los gaan werken met buigen enz. Verder commentaar geef je zelf al.

bedankt :D
klopt heb hiervoor wel lang en laag ingestapt, maar kan iig wel proberen ook lang en laag in te draven.

Moorke

Re: Violaine @ Work in de buitenbak ( + filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 19:08

Ziet er goed uit!
Ik ben niet zo van lang en laag rijden, maar om een paard mooi los te krijgen kan dit wel handig zijn. Alleen vind ik het zo ook wel goed. Er zijn niet veel paarden in de b die zo constant aan de teugel lopen.
Verder heb ik eigenlijk geen commentaar

_ViolaineHW_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 06:49

hey dank je wel... stond er eerslijk gezegt een beetje versteld van het filmpje dat ze zo mooi rustig loopt en nageefelijk blijft. kan zelf dus nog wel meer los laten :D

de ene keer kan ik langer lang en laag rijden dan de andere keer. dan blijft ze rustiger als ze al wat is opgepakt.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 07:08

Filmpje geeft inderdaad een fijn beeld .

Paardje mag nog wel wat sterker worden van achteren. Ze loopt op zich goed in tact, maar buigt te weinig in het achterbeen.
Door veel te schakelen en overgangen te rijden kun je het achterbeen beter krijgen.

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 09:54

Je kan zeker al wat met het commentaar wat gegeven is.
Persoonlijk zou ik haar liever in een iets hoger tempo zien lopen, net een tikkie harder. Ik zie nergens staan hoe oud ze is, maar vooral als ze nog jong is zou ik haar lekker door laten lopen, hier heb je later in je training alleen maar profijt van. :)

_ViolaineHW_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 10:46

CM_ schreef:
Filmpje geeft inderdaad een fijn beeld .

Paardje mag nog wel wat sterker worden van achteren. Ze loopt op zich goed in tact, maar buigt te weinig in het achterbeen.
Door veel te schakelen en overgangen te rijden kun je het achterbeen beter krijgen.

klopt, en schakelen moet ik indd meer doen das iets wat ik vaak onbewust wat achterwege laat.

Roweentje89 schreef:
Je kan zeker al wat met het commentaar wat gegeven is.
Persoonlijk zou ik haar liever in een iets hoger tempo zien lopen, net een tikkie harder. Ik zie nergens staan hoe oud ze is, maar vooral als ze nog jong is zou ik haar lekker door laten lopen, hier heb je later in je training alleen maar profijt van. :)

ja zeker... ben er ook erg blij mee.. vind ook wel dat ze iets sneller kan maar ze is soms wat drammerig dan rij ik haar net wat teveel terug... ze is 8 jaar maar heeft nog niet zoveel gedaan.

gelukzoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 10:55

Hey,

Meis zo als jij dit paard rijd is al een dikke pluim waard!! Ik ken hem heb voor dat jij hem had en herken haar niet.. Ongelovelijk..

Ga zo door, en denk dat dit paard wat echt moeilijk is/was, nu mogelijkheden laat zien.. Ik geloof met jou rust en geduld, jullie een top combinatie zijn.
Dit is niet een paard waar iedereen een b proefje mee kan rijden!
Go Hinke, Go hinke.. *\o/* *\o/*

Hihihihi... :P

_ViolaineHW_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 11:14

thanx :o lief hoor. ben ook zoooo blij met m'n meissie.... :D

Jokemarthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 11:27

Ziet er echt netjes uit hoor Hinke.

Ga zo door.

_ViolaineHW_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 12:41

hey joke jij ook op bokt... thanx voor je reactie

off topic... : kijk je ook even bij de luddema bokt topic??

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 22:39

Als eerste, probeer je been er veel meer aan te houden. En kijk recht voor je uit. Handen mogen dichter bij elkaar. Je zegt het zelf al, maar probeer toch echt het neusje er meer uit te schuiven. In de B is dit niet zo'n probleem maar erboven wordt dat erger.

Ik vind vooral in het filmpje opvallen dat het achterbeen gebruik niet optimaal is. Hij tilt de achterbenen totaal niet op. Je ziet ook echt het zand omhoog komen erdoor. Daar zou ik eerst eens naar gaan kijken.

Van voren lijkt het leuk, maar van achter twijfel ik.

Succes!!

_ViolaineHW_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 09:45

@ Rocksyboy, bedankt voor je reactie en klopt allemaal, in het begin was ze heel gevoelig voor het been en ik stak het daardoor af maar dat gaat steeds al wat beter. maar kan m er nog beter aan houden,

dat van het achterbeen is ook waar maar dat is iets wat steeds beter gaat. dus iets waar ik niet zoveel over in zit. zal wel even een poostje wat balkjes draven en meer overgangen rijden dan weer eens een filmpje maken.

maar ik kan er echt wat mee dus bedankt :)

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 11:00

Super hoor Hinke! :D
Jullie gaan iedere keer weer vooruit! En zo te zien zijn jullie al aardig klaar voor de L.
Hopelijk wordt de spanning ook steeds minder en dan komt het helemaal goed! *D

_ViolaineHW_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 17:37

thanx berdien hoop jou ook snel weer te treffen op wedstrijd.

om nog even op het achterbeen gebeuren terug te komen. ze stond net 2 dagen in een weiland op een dijk. dijkje op dijkje afvliegen eerst nartuurlijk. dus het zal ook wel veel spierpijn zijn dat ze zo loopt... worden ze wel weer sterker van :D

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 22:37

Staat ze nu net 2 dagen op het land? Of toen? Want je hebt het topic 3 dagen geleden gemaakt.

Hoop dat je het op kunt lossen met wat grondwerk zoals balkjes lopen. Heel veel succes! Je hebt wel een heel mooi paard in elk geval.

_ViolaineHW_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 11:08

ze stond er toen net 2 dagen. ga er altijd heel erg over na denken als ik zo'n reactie krijg omdat mijn instructie daar nooit echt iets over heeft gezegt, wat dan de reden kan zijn.. let er nu dus extra op hoe ze loop.. daarom zijn deze topics ook wel handig dat en ander er eens een keer naar kijkt.

en bedankt voor je compliment :o