Promise, van boscrosspony tot dressuur pony!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lauura

Promise, van boscrosspony tot dressuur pony!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 22:10

Vandaag weer lekker met Promise in het zonnetje gereden. Na de onderlinge wedstrijd had ik niet meer gereden, dat is nu zo'n 1.5 week terug.

Het ging vandaag weer harstikke goed. Hij wil zo graag voor mij werken. Ik merk ook echt verbetering met vroeger. Toen ik er voor de eerste keren op reed liep hij erg achter de teugel en opgekropt. Nu gaat hij steeds horizontaler lopen!
Promise is erg scheef op de linkerhand waardoor het erg moeilijk is om hem dan op mijn buitenteugel te rijden. Ik wil erg graag mijn binnenteugel loslaten maar het gaat bijna niet.
Ook is de galop een struikelpunt. Hij kropt zich nog erg op. Eerst sprong hij alleen maar over van achter en kon ik niet gaan zitten. Nu kan ik al op mn kont zitten en is het overspringen zo goed als over. Het is nog wel erg moeilijk voor hem om zich los laten en langer te worden. Hier zijn we erg hard mee bezig!
Middendraf gaat ook al wat beter. Hij wou er steeds uitkomen met zijn neus en nu blijft hij al wat lager. Hij gooit dan nog niet echt zijn benen eruit maar dat is niet erg.

Promise is niet van mij. Ik rijd hem nu bijna een jaar aardig intensief. Ik ben erg trots op hem, hij doet het super goed!

En dan nu de foto's:

Afbeelding

Inzet middendraf
Afbeelding

Middendraf
Afbeelding

De linkerhand waar ik dus niet mijn binnenhand los kan laten
Afbeelding

Afbeelding

Lekker laten zakken
Afbeelding

Achter de loodlijn..
Afbeelding

halsstrekken op de volte
Afbeelding

De galop
Afbeelding

Stappen
Afbeelding

Stukje schouderbinnen
Afbeelding

Net uit de volte
Afbeelding

Lekker actief van achter
Afbeelding

Uitdraven
Afbeelding

Brave pony <3

Jodieee

Re: Promise, van boscrosspony tot dressuur pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 22:13

Ik vind het er echt netjes uitzien joh laura,, heb je foto's hoe die eerder liep?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 22:13

Daar is 'ie weer, sexy Prommie! :+:
Het enige dat ik aan te merken heb is dat je je schouders sons een beetje naar voren laat hangen (of dat lijkt zo), verder vind ik het er al netter uit zien dan de vorige keer bij HAW! :)
Leuk dekje en hoofdstelletje heb je trouwens :)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 22:16

mag ik je vragen hoe groot je bent en hoe groot de pony is? (gewoon uit interesse..)

Verders iets actiever van achter. Wel netjes dat je met losse teugel eindigt..
binnenbeen in de volte langer en niet zoveel naar achter. :o

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 22:19

toppie, zoveel beter dan de vorige keer.
je kunt echt zien dat jullie vooruit gaan :D .
probeer niet te streng te worden met je handen :)

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 22:22

Zo, da's wel duidelijk een verschil met de foto's van je wedstrijdje! Wat loopt Promise hier lekker ontspannen zeg! +:)+ Goed dooroefenen en dan loopt hij over een poosje ook zo in je proef! :D

Ik vind het er super uit zien, af en toe mag Promise nog wat actiever en je moet wat meer op je voeten letten (tenen naar binnen, hak uitdrukken), maar da's best lastig als je wat onder je pony uitsteekt. :)

Ik kan niet anders zeggen dan ga zo door, komt helemaal goed met jullie! :j

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 22:24

Bedankt voor de reacties.

Jodie, ik laat je zo wel even foto's zien.

Mel en Nathalie, Ja ik moet echt aan mijn houding denken. Ik probeerde er vandaag wel aan te denken maar als ik me zo concentreer op hem vergeet ik dat weer. Paardrijden is moeilijk haha.

Klopt Geeske. Op links ben ik strenger ja.. Ga eraan denken!

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 22:25

S__L schreef:
Bedankt voor de reacties.

Jodie, ik laat je zo wel even foto's zien.

Mel en Nathalie, Ja ik moet echt aan mijn houding denken. Ik probeerde er vandaag wel aan te denken maar als ik me zo concentreer op hem vergeet ik dat weer. Paardrijden is moeilijk haha.

Klopt Geeske. Op links ben ik strenger ja.. Ga eraan denken!

herkenning van het probleem is al de halve oplossing :)
ben heel benieuwd naar de volgende foto's :D

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 22:27

Phoe, je bent behoorlijk streng met je handen zeg.. Op foto 4 en 9 trek je het bit door de mond, steekt een heel deel uit, terwijl dat op de andere foto's niet zo is...

[RT-D] De juiste nageeflijkheid....

Vind het een erg leuke pony en dat uitdraven ziet er erg goed uit, zeg!

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 22:33

Oeh, je linkerhand, daar komt t bit soms erg ver uit de mond (foto 4, 5 en 10). Probeer hem veel meer van achter naar voor te rijden en niet op je hand terug te werken, als jij zo trekt kan je pony niet ontspannen. Dan meer even met zn kop in de wolken, als jij eraan blijft rijden zakt die vanzelf wel weer...

In de sb lijkt het alsof die zijn hoofd kantelt, ook vaak een gevolg van teveel druk aan de voorkant.

Verder zijn je benen vrij onrustig, soms je tenen heel erg naar buiten, probeer erop te letten, maar dat kan ook door t zadel komen, lijkt me geen zadel wat steun geeft qua beenligging.

Je hebt wel een hele leuke pony, denk dat je er nog ver mee kan komen!

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 23:13

Ik ben absoluut bewust van mijn binnenhand. Zoals ik al in de begin post zei, Promise is erg scheef op de linkerhand waardoor ik mijn binnenteugel erbij pak. Ik wil die absoluut loslaten maar dat lukt nog niet altijd. We zijn erg bezig met rechtrichten en het is al een stuk verbeterd.
Op de rechterhand is mijn hand ook een stuk zachter doordat ik hem op mijn buitenteugel kan rijden en hij op die hand er los is.

Ja die benen.. Ik heb iig iets om aan te werken haha. En nee idd, het zadel helpt mij er ook niet bij :P

Bedankt voor de reacties!

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 01:05

laura leuke foto's zeg :D
ik zie alleen dat het zadel echt niet past :n
hij kiept naar voor waardoor jij mee gaat naar voor dat is jammer.

verder mag je van mij inderdaad de mond wel wat losser laten ( ik herken het probleem ook hoor en weet ok hoe prom eest liep :D )

ik denk dat het elemaal goed komt, veel succes nog :D

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 02:43

Mwhaaa het zadel kiept absoluut op geen 1 foto. Het geeft je alleen niet genoeg steun qua beenligging.
Ik vind met name de rechterhand er super uitzien en ik vind ook dat je hem
Op sommige foto's heerlijk je hand laat volgen. Top!
Ja die strenge linkerhand moet je natuurlijk nog even aan werken. Ik adviseer je ook om
Je rug iets holler te trekken waardoor je iets rechter op zit en je schouders ook een stukje
Mee terug neemt. Druk je billen wat beter in het zadel, dan ziet het er ook al wat "mooier" uit.
Ik denk ook dat je al een stuk vooruit bent gegaan! Ga zo door je komt vast nog stukken verder..

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 08:00

Probeer niet te streng met je handen te zien, want hoe strenger jij bent in je handen voelt hij het in zijn mond. Probeer daar op te letten misschien een keer een lesje ontspanning ertussen door van ongeveer 3kwartier, voor de rest goed op je eigen houding blijven letten gewoon blijven oefenen het gaat naar een jaar vrij goed. Veel plezier en succes met Promise

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 10:06

Het ziet er goed uit, hoor!

Maar als Promise op de linkerhand niet los wil laten, moet jij dat wel doen. Hoe scheef hij dan ook gaat lopen. Die van mij deed het eerst ook heel erg en dat is nu over. Ik pakte wel links erbij, maar dan zette ik haar op de volte en deed ik hele stukken m'n binnenhand naar voren. Ze ging dan soms bijna om, zo leunde ze op die teugel maar het heeft wonderen gedaan. Denk er ook om dat je de binnenhand goed van de hals doet en dat je gelijke druk houdt op beide teugels.

Succes ermee, ik denk dat het helemaal goed komt!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 10:11

Ziet er leuk uit probeer er wel op te letten dat je recht blijft zitten :)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 10:23

je rijd nu niet bewust met je linker hand en houd deze vast
ga hier bewust mee aan de slag en laat je pony zijn probleem zelf oplossen
als jij merkt dat jij je linkerhand te strak hebt dan doe deze naar voren maar vergeet dan niet bij te drijven met je binnenbeen
al loopt die dan maar even met buiten stelling maar zo gaat die zichzelf wel recht maken.

Probeer hiermee bewust mee aan de slag te gaan je weet het zelf al maar doe er ook iets mee.
jullie zijn een leuke combi

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 15:25

Bedankt voor de reacties!

Het zadel ligt idd niet helemaal super. Ik zou ook graag een dressuur onder mn kont willen maar daar heb ik niks over te zeggen jammer genoeg. Het zou me wel een stuk helpen.

Wat ik al heb gezegt, ook in de beginpost, ik ben bewust van mijn binnenhand. Hier wordt absoluut aan gewerkt.

Ik probeer wel vaker om links helemaal los te laten en dus alleen op mijn buitenhand, binnenbeen geven om rechter te maken maar dat is zo zwaar. Ik ga dat toch is consuquent volhouden, hoop dat het werkt!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 18:55

misschien een tipje wat bij jou ook werkt

ik was voorheen ook heel streng op de linkerhand, maar ik moest van mijn instructrice telkens mijn linkerhand los laten en zo los dus echt even naar voren, desnoods in aai over de hals en dan weer lichtjes aannemen
daardoor ben ik veel bewuster geworden op die hand
misschien werkt het bij jou ook ;)

leuk paardje, lekker stevig ook

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 19:02

Dag lief vriendinnetje!

Je mag zeker trots zijn op het feit dat jij en Promise al zoveel verder zijn gekomen..
Als ik terugdenk aan hoe hij vorig jaar liep..

Het is goed dat je je bewust bent van je binnenhand, dan heb je iig een aandachtspuntje waar je tijdens het rijden op moet letten.
Promise kan fijn lopen zolang je maar blijft werken, als je niks doet gooit hij zijn kop omhoog en is t einde oefening.
Daarom kan ik heel goed begrijpen dat je blij bent met de plaatjes, er zit erg veel vooruitgang in!!

Op de galop foto lijk je beide handen wat terug te trekken. Probeer ze hoe dan ook altijd voor je te houden en je ellebogen gelijk aan je lichaam.

Op naar jullie volgende wedstrijd, die gaat vast en zeker helemaal goedkomen!

Ohja.. Die laatste foto is echt een heerlijke foto, daar kan menig paard een voorbeeld aan nemen, zeker omdat hij echt je hand volgt.

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 07:06

ikdoemaarwat schreef:
misschien een tipje wat bij jou ook werkt

-verhaal-

leuk paardje, lekker stevig ook

Dankjewel, hier kan ik wat mee!
Ja nu wel iets té stevig omdat het zomerseizoen eraan komt :P

Thanks Joyce!

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 20:40

Ziet er super uit Laura!
Dat strenge vind ik heel erg mee vallen.
Denk erom dat je trots blijft zitten hé! Mag ook wel met die heerlijke Promise :9

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 11:44

het lijkt alsof hij soms wat zwaar word en met zijn hoofd gaat hangen,dat streng valt volgens mij best mee ,geeft verder een fijn beeld :)

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 16:57

Hij is niet erg zwaar in mijn handen. Ik drijf hem express wat meer tegen het bit aan omdat hij vroeg er alleen maar achter liep.

Bedankt voor jullie reacties.

mijnponynero

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 06:59

ten eerste wat een leuk beestje zeg :)) <3 :))
je moet alleen wel je tenen meer naar binnen doen :j
verder heb ik er niks op aan te merken :n