Heb al wat op bokt rond gezocht enzo, maar ben er nog niet achter wat nou dé tips of oplossingen zijn vandaar dat ik zelf maar een topic open.
Sinds eind vorig jaar heb ik mijn eigen paard en ik moet wel zeggen dat het eerst nog veel minder was, maar mijn paard wil graag de binnenteugel aannemen en buitenteugel gewoon negeren. Bijvoorbeeld met een volte doet ze haar hoofd naar binnen zodat ze steun krijgt van de binnenteugel terwijl ze dan compleet wegloopt over het buitenshouder. Heb mijn buitenteugel er al veel beter bij dan eerst, maar blijkbaar nog lang niet voldoende. Ook ben ik veel beter bewust met het mee kijken, maar al kijk ik overdreven naar de andere kant ze negeert als het ware mijn buitenhulpen.
De laatste tijd heb ik de zweep in mijn buitenhand genomen zodat ik haar een tik op het buitenshouder kan geven, maar het lijkt wel of ze hierdoor nóg meer naar buiten zwenkt.
Mijn buitenbeen werkt zeker ook in, maar ik heb aan beide knieën wat problemen dus kan ik niet optimale druk geven.
Graag zou ik wat meer tips of oefeningen krijgen over hoe ik haar beter kan begrenzen!
En voordat mensen het vragen; ja ik heb les en we zijn vooral hier mee bezig maar het kan nooit kwaad om andere tips te horen!

Alvast bedankt!
Groetjes Monica
Dan sterk begrenzen, pak je buitenteugel desnoods (in de beginfase) iets korter en wees streng. Geen extra druk op de binnenteugel zetten! Probeer ook te werken aan wijken voor druk: jouw buitenbeen en buitenteugel moeten er samen voor zorgen dat ie netjes begrensd door de bocht loopt. Werk hier eerst aan in stap, dan kun je hem ook rustig eens extra begrenzen. Als je heel consequent nadenkt over wat je moet doen en dit ook goed doet, dan moet het gauw beter gaan!
Echt flink opzij zetten, geen druk, alleen contact.