Unlimited thuis aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

HRE

Unlimited thuis aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 21:22

Hallo ! :wave:

Afbeelding

Vandaag de basis een beetje gereden omdat ik dat bij haar erg belangrijk vind. En mevrouw een nogal
ingewikkelde gebruiksaanwijzing heeft B-)
Unlimited is een 9 jarige merrie van Gribaldi. En we mogen ondertussen de overstap van L1 naar
L2 maken

Foto's zijn niet super scherp
Punten waar ik aan moet werken:
Hakken laag, Handen voor en zorgen voor lengte in de hals.

Afbeelding

Afbeelding
Foto is op een raar moment genomen maar hier heeft ze haar hals wel zoals ik wil.
Afbeelding

Foto is wat wazig maar vind het wel een fijn beeld
Afbeelding
Neusje mag er iets meer uit

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Geweldig sta moment maar ik vind haar houding fijn

Afbeelding
Zus kwam er achter dat ze ook sepia foto's kon maken. B-)

Afbeelding
Knappaard <3

Reactie zou leuk zijn :wave:
Laatst bijgewerkt door HRE op 14-04-10 21:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Sanniej_

Re: Unlimited thuis aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 21:25

Ziet er leuk uit, je beugels mogen zeker wel 1 a 2 gaten langer hoor maakt het plaatje een stuk mooier!

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 07:09

Ja klopt. Ik had ze bewust even wat korter gedaan omdat ik dan veel meer met mn been kan rijden ipv mijn hand. ;)

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 09:36

Mooi paard. Je geeft zelf in het begin aan dat je hem meer op lengte wilt rijden, maar onder de foto's zeg je dan dat je het een fijn beeld vind? Vind ik dus niet, hij loopt niet lekker los door zijn lijf en laat zijn rug niet los. Hij loopt teveel bovenin en teveel opgekropt. Ik zou indd je beugels ook even iets langer doen, zodat je zelf meer kan gaan zitten. Als je je beugels 2 gaatjes langer doet kun je evengoed met je been rijden hoor ;)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 11:18

Leuk paard! <3
Jou beugels mogen een stuk langer. Nu ga je veel te hoog staan in het zadel. Bij lichtrijden moet je je soort uit het zadel laten tillen, en dus maar een klein stukje omhoog.
Let ook op je hakken. Soms prik je wat met je sporen.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 11:37

HRE schreef:
Ja klopt. Ik had ze bewust even wat korter gedaan omdat ik dan veel meer met mn been kan rijden ipv mijn hand. ;)

Moet je dus juist niet doen. Je been ligt teveel naar achter en dus drijf je de hele tijd daar wordt je paard niet beter van (kruipt achter de teugel wat de nu doet). Je been moet terug en lang zodat je kuit eraan komt ipv je hak en dan af en toe wat drijven. met bv een spoortje kan je als hij niet reageert een beetje extra helpen of een zweepje. Als je je hand loslaat moet je paard je hand volgen ook zonder extra been dan wordt hij meer voorwaarts en door het lijf. Als hij dat niet doet is je paard niet los en voor elkaar. Van meer drijven wordt je paard niet beter maar vaak slechter af en toe wat doen heeft meer effect. Zou veel lang en laag rijden en kijken of je daar kan schakelen.

Rij je altijd in dit zadel is het spring of veelzijdig?.

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 11:45

@ Prisca: Bedankt heb er zeker wat aan!
Nee ik rijd eigenlijk alleen op buitenritten en als ik ga springen op springzadel normaal altijd op een dressuurzadel. Maar omdat ik de dag ervoor nogal ruzie met haar had gehad omhoogkomen dat soort dingen ging ik op springzadel omdat ik dan voor mijn gevoel haar 'er meer door heen kan rijden' maar ik heb zeker wat aan je uitleg! :j

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 18:57

Ziet er super leuk uit. Mischien nog iets meer van achter drijven, maar dat is moeilijk te beoordelen met foto's.
Maar mischien het proberen waard.

Ivet_Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 19:26

Toppeeeeeeeeers! <3
Jullie zijn zo te zien wel echt vooruit gegaan!
Ziet er allemaal al lekker ontspannen uit!

Gaat helemaal goed komen in de L2 :+:

lesleygjof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 19:28

CAP OP:P
niet stom bedoeld hoor, maar ik ken iemand en die is vroeger van haar paard afgevallen, en ze reed zonder cap, en die is er niet meer. Its for your own safety.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 23:02

Moderatoropmerking:
Enkele reacties verwijderd die niet voldoen aan de regels van RT-HAW. Let er op dat het de bedoeling is om rijtechnische commentaar te geven zonder daarbij in herhaling te vallen.

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 23:18

vind dit om eerlijk te zijn geen fijn beeld...en geen paard wat fijn door zijn lijf loopt.
Het lijkt alsof er veel spanning in jullie rijden zit en voor mijn gevoel is de knik die hij geeft in zn nek ook niet de nageeflijkheid die over algemeen bedoeld wordt.

Rij je haar ook (zeker in begin) laag en diep en daarin dat lekker schakelen in tempo en overgangen?
Als je dit namelijk doet kan ze vanuit daar lekker gaan leren ontspannen en meer vanachter gaan werken, dan komt het hoger instellen vanzelf!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 02:58

lesleygjof schreef:
CAP OP:P
niet stom bedoeld hoor, maar ik ken iemand en die is vroeger van haar paard afgevallen, en ze reed zonder cap, en die is er niet meer. Its for your own safety.

Een vriendin van me is een paar maanden terug gevallen met cap en voor de rest van haar leven vanaf haar borst ongeveer verlamt En die eventing ruiter die een maand of wat terug gevallen is tijdens een wedstrijd (dus met bodyprotector en cap) was op slag dood. :roll: Dat gedoe over die cap altijd... Als je verkeerd valt heb je gewoon brute pech, met of zonder cap. Denk je echt dat dat hoopje plastic je leven red als je er zo hard vanaf knalt dat je op slag dood bent?

TS: vind het er erg gespannen uit zien. Paard loopt in een valse knik en wordt niet van achteren naar voren gereden. Ik zou minder knutselen vanvoor en eerst de echte basis in orde krijgen, achterhand en ruggebruik, laag en rond over haar rug en van daaruit naar oprichting. :) Veel overgangen, loswerken op een grote volte en tempowisselingen rijden. :) Dan zal ze meer en meer haar gehele lichaam gaan gebruiken en kan jij ook veel gemakkelijker de spanning laten af vloeien als ze "moeilijk" gaat doen. :) Ik zie hier een erg gespannen paard dat enorm vast houd in het bekken, als je dan te veel vraagt gaan ze inderdaad steigeren/hupsen. Meer omdat die spanning hen pijn gaat doen dan omdat ze moeilijk willen doen. :)

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 07:01

@ Amanda: Normaal wel, met dressuurles wedstrijden ect.
Dit keer niet. De knik in d'r nek kan kloppen, ze is een maand geleden behandeld voor haar rug omdat haar schoft tot onder aan haar kont vast zat(was al zo toen we haar kochten) Ze is hier nog maar 1keer voor behandeld. Nu is dit natuurlijk niet een praatje zodat ik onder je commentaar uit kom, maar ze is al stukken beter geworden. Ze begint nu eindelijk een beetje 'los' te komen. Ik zelf ben wel blij met dit beeld omdat ik weet hoe het eerst was ;) Maar inelkgeval bedankt :j

Mich_Danc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 10:33

leuk paardje

ik vind je alleen een beetje kort zitten. verder mag zijn neusje er iets meer uit maar dat zei je zelf ook al.

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 10:58

@ HRE: Dat is natuurlijk zo. Ik kan niet bepalen hoe je trainingsschema over algemeen eruit ziet, of hoe het eerst was en wat er gebeurd is enzo.
Heb mijn visie uiteraard alleen gegeven op deze foto's!

Ik vind het in ieder geval wel echt super leuk paardje en vind fijn om te horen dat je bewust bezig bent met haar! succes met haar.

Ayasha : Als je idd verkeerd valt,dan helpt een cap ook niet meer.
Maar ik ben wel van mening dat het enige waarde heeft bij vele vallen!
ik heb eens een keer vastgehangen met mijn voet in een touwtje,wat langs de bakrand afhing(daar werd de bak in de winter alijd mee opgedeeld) (paard of ik kon er niets aan doen) ik draafde langs,en het lusje schoof zich zo over mijn voet.
Ik ben toen letterlijk van mijn paard getrokken en echt op mijn kop gevallen.
Als ik geen cap op had gehad,denk ik dat ik een zware hersenschudding of misschien wel erger aan over had gehouden!
Dus een cap heeft zeker een meerwaarde!

espritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:08

longeer je ook veel??
ik snap je verhaal, mijn paard zat ook overal vast waar ze maar vast kon zitten!
ik heb toen na de behandeling van de fysio het advies gekregen om eerst een aantal weken te longeren!
gewoon zonder poespas, geen hulpteugels alleen aan het halster.
zij is daar erg van opgeknapt, weer helemaal op eigen benen gaan lopen en de rugspieren zijn er een stuk beter van geworden.

mrsmiami

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 14:24

knap paard dat is het zeker, alleen je mag je beugels inderdaad veel langer doen.
want met lichtrijden vlieg je bijna uit je zadel.
Ook vind ik dat ze vaak haar onderhals vast houd.
En ze heeft heel weinig bespiering op haar kont, hoe komt dat?

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 17:17

@ Dontido: De bespiering die ze nog niet in haar kont heeft komt omdat ze dus vast zat bij haar schoft tot onder aan haar kont wat ik al vertelde.
@ Espritje: Ja 1x tot 2x in de week heb van de kraker van mijn vorige pony uitgeleg gehad hoe ik dat het beste met de slof kan doen.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 19:06

Hey daar hebben we Ulaika :D Leuk om te zien.

Je weet zelf goed waar de punten liggen. Dat vind ze moeilijk, maar ze kan het wel. Het maakt het ook moeilijk dat ze graag in haar eigen houding mag lopen.

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 21:47

Daar zijn Tutje & Tutje! :D

Leuke foto's, maar ben beter van je gewend. Un moet meer zakken, en meer in de ontspanning, dat weet je zelf ook wel. Je hakken/voeten liggen wat ver naar achteren en even op z'n bokts; Waar zijn je CAP en je goede RIJSCHOEISEL?! :( ;)
Ziet er weer leuk uit, maar zoals ik al zei, je kan beter!

Tschuss!

Kimberly_p

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 07:36

Ahh Wat Een Leuk Beest <3 !

probeer hem soms iets maar ruimte in zn hoofd te geven ;) !