Igor @ work graag veel tipt gevraagt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pr_BillyBoy

Igor @ work graag veel tipt gevraagt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 21:01

Hallo Bokkers,

hierbij open ik een HAW topic voor mijn 20 jarige KWPN ruin die ik 3 keer per week bijrijd
we lopen met het rijden nog tegen heel veel problemen aan en we zijn
de ontspanning is nog van verre te vinden, wat we doen tijdens het rijden is : slangenbogen, zig zaggen met binnen en buiten stelling, voltes en 8jes, veel overgangen en tempo wisselingen maar toch komt het niet.
ik vind het moeilijk om mijn houding goed op hem te vinden en in dit zadel.
veder heb ik me beugels te kort omdat we ondertussen ook aan het springen waren
maar wou eerst een beetje los rijden dus daarom deze foto;s
Igor heeft een lange stuge rug en is moeilijk los te laten.
ik hoop dat ik julli eeen beetje een beeld heb kunnen geven.
en dat ik wat sirieuse tips kan krijgen
houd het aub wel aardig :)

nou hier komen de foto;s ( sorry ze staan niet op volgorde )

dit is dus Igor

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Binnen stelling gaat zeer vermoeiend

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ook galop is erg moeilijk..

Afbeelding

Afbeelding

hihi big smile zit er nog wel op haha

Afbeelding

wij samen dan nog :+:

Afbeelding

en iets wat ie wel leuk vind en waar die goed in is! :D

Afbeelding

ik hoop op wat sirieuse reacties en tips ;)

deniece

Re: Igor @ work graag veel tipt gevraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 21:12

Leuk dier, ziet er jonger uit dan zijn leeftijd :) Ik denk dat je goed opweg bent en gewoon lekker zo door moet gaan, begint je training niet gelijk met allerlei oefeningen in stap maar stap lekker ontspannen 10 min rond, beetje voltes sturen en verder hoefslag volgen en die ontspanning opzoeken. In draf rijd je gewoon actief door, je handen naast elkaar en hem actief houden. Rijd hem tegen je hand, wat je er van achter in stopt van voren iets opvangen, wordt hij lichter gelijk belonen met je stem. Niet met je hand, houd verbinding daarmee. Goed met je binnenbeen naar je buitenteugel rijden en op je eigen houding letten. Voldoende contact houden en hem actief houden, dan komt dat koppie vanzelf wel :)

Erg leuk dier en zo te zien hebben jullie er samen best veel lol in! :)

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 05:47

deniece: bedank voor het compliment het is altijd leuk te oren dat je paard er nog jonger uit ziet, en bedankt voor je tips hier kan ik zeker wat mee! ik ga hem vanmiddag weer rijden dan zal ik nog wel vertellen hoe het ging, over het actief houden dat is ook een moeilijk punt hij is van zich zelf vrij sloom maar dat gaat steets beter, ik verzorg hem sinds november en rijd em sinds januari ofzo en bn toen eigenlijk meer bezig geweest met hem aan het been te rijden. en daar reageert ie nu super op! dus daarom wil ik met de ontspanning gaan beginnen :j

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 05:54

Wat een leuk koppie heeft ie, zeg.
Je ziet idd niet aan hem dat ie al 20 is.

Wat deniece zegt, kan ik weinig aan toevoegen, maar zie wel op sommige foto's piano handjes en je zou je handen wat hoger mogen dragen,. Op sommige foto's lijkt het aslof je je handen laag vastzet.
Rijd hem lekker van achteren naar voren..

Wat mij wel opviel is dat je zegt dat ie geen stelling kan geven naar binnen. Is dit specifiek 1 kant op? Dan zou ik eens kijken of er geen andere achterliggende problemen zijn, waardoor het hem bemoeilijkt.

Heel veel succes.
Hoop dat het een beetje tactisch overkomt, na me nachtdienst ben ik te moe hiervoor haha

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 06:43

Wat ik als eerste zie is dat jullie allebei plezier hebben, dat vind ik nog het allerbelangrijkste. En uiteraard dat je je paard niet in de weg zit, dat kan ik ook niet uit de foto's opmaken.

Ik zou als eerste je teugels iets korter maken en hem actiever gaan rijden. Hij moet beter aan je been worden, dus nog veel meer gaan schakelen. Probeer eens op 1 lange zijde 2x te schakelen, dus wending uit, naar voren, terugnemen en nog een keer naar voren. Sta toe met je handen met het wegrijden maar hou wel goed contact met zijn mond.

Wat zegt zijn eigenaresse en loopt zei tegen dezelfde problemen aan?

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 06:52

bedankt voor de leuke complimenten! :D
het plezier is zeker aanwezig met rijden en ik vind het echt een schat daarom wil ik ook heel graag doorzetten voor hem!

ook bedankt voor de tips!

kimmie88: jaa hoor ik weet genoeg ondanks je nacht dienst, en nee hij vind een goeie binnen stelling gewoon moeilijk zit veder niks achter. hij wilt heeel graag weg lopen over ze schouder daar bn ik veder ook al mee bezig meer heerlijkk veel los rijd en nog meer los rijden en heel erg veel ze hoofd draaien dus zeg maar met slangenbogen en zigzaggen enz. :)

Maykie: de eigenaresse rijd neit op em ik rijd em 2 keer per week en longeer em 1 keer per week een de pessoa de andere dagen doet ie veder niet echt veel ;)

ladyleonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 20:31

je zegt dat je geen goede houding kan vinden in het zadel, mijn tip een ander zadel! dat heb ik ook met me paard gehad met een nieuwe zadel waar door ik dus bijna niet kon ontspannen en het rijden ging snel achter uit. als je zelf je houding in het zadel niet kan vinden kan je zelf ook niet goed ontspannen waar door je paard ook niet kan ontspannen, want als je onspannen bent gaat je paard ook wel want veder pak je het goed aan door over gangen en veel figuren terijden ;)
Laatst bijgewerkt door ladyleonie op 15-04-10 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 20:34

Wat een leuk paard! :D
en hij ziet er nog super uit,
ben het met de rest eens over de overgangen en het sneller op het been krijgen.

Maar vind hem ook ietsje te dik! :)
Misschien als hij wat slanker is, dat het wat beter zal gaan?

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 21:00

estelle: thanks!
haha ne ehij is niet te dik hij is heel erg breed gebouwd want je kan gewoon zijn ribben voelen

ladyleonie: komt zeker niet door zijn zadel is en zadel van aan jaar oud helemaal gloed nieuw op maat ;) nee maar ik heb het gewoon heel erg op welk paard ik rijd want me andere KWPN kan ik weer erg nettjes op zitten.

ladyleonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:07

Pr_BillyBoy schreef:
ladyleonie: komt zeker niet door zijn zadel is en zadel van aan jaar oud helemaal gloed nieuw op maat ;) nee maar ik heb het gewoon heel erg op welk paard ik rijd want me andere KWPN kan ik weer erg nettjes op zitten.

het is een tip he, met mij nieuwe zadel waar ik niet lekker op zat bij mij paard, zat ik op me vriendin haar paard wel lekker op, en hij kan wel nieuw zijn maar als je op je paard er niet goed op kan zitten kan je niet ontspannen, maar het is tip dus doe er mee wat wilt ;) maar bij mee heeft het gelopen om toch maar weer een anderen zadel te nemen

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 10:43

oke toch bedankt! ;)

Gerianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 13:19

veel figuren gaan rijden, word het paard goed met stelling.
altijd lekker ontspannen blijven zitten word het paard oo kontspannen van:)

groetjes