Haar naam is Aviva Savanne, Savanne in het dagelijks leven. Het is een 5-jarige merrie van Tango. Ik heb haar nu bijna 1 jaar, we zijn in de B begonnen in augustus/september, en starten nu L1. We doen rustig aan maar ik heb toch stiekem wel de hoop dat we richting de zomervakantie in de L2 zitten, of in ieder geval na de zomervakantie!
Natuurlijk heb ik ook aandachtspunten. Grootste aandacht heeft haar hoofdhouding. Savanne wil graag achter de loodlijn komen. Vooral in de wendingen in de galop is dit te zien. In stap gaat het over het algemeen wel goed, in draf duikt ze er iets achter, in galop dus erger. Verder heeft ze altijd haast, wil ze graag binnen de tijd zijn. Gelukkig gaat het al een stuk beter dan een tijdje geleden!
Aandachtspunt voor mezelf is mijn rechterhand. Die til ik teveel. Ik wil wel even benadrukken dat ik weinig in mijn handen heb, er staat evenveel druk op beide teugels. Mijn rechterhand is wel geblesseerd, Savanne heeft me er eind november afgegooid, ik ben met spoed geopereerd, en zal nooit meer mijn hand volledig op sterkte terugkrijgen. Gelukkig ben ik grotendeels linkshandig
!Nou, genoeg gekletst, hier komen de foto's! Commentaar is welkom, maar hou het netjes! Er is warm gereden, maar daar zijn geen foto's van!

1. Mooi tegenlicht

2. Net aangesprongen, iets achter ll.

3. Heel mooi beeld, behalve dan mijn rechterhand...

4. Twee galopsprongen verder, mooi ondertredend!

5. Door naar het land, daar ook nog even gereden!

6. Mooi beenwerk, wel iets achter de loodlijn.

7. Inzet naar een pasje wijken. Foto is scheef genomen, dat is jammer.

8. Tussendoor even wat langer, maar ik moet wel rechtop blijven zitten

9. Ze kan ook drammerig zijn. Ze wilde hard, maar dat mocht niet van mij...

10. Mooi!

11. Ben een beetje moe, not...!
Op bovenstaande foto's heeft Savanne een Pessoa bit in. Ik had mijn goede hoofdstel mee naar huis genomen om schoon te maken en in te vetten, en natuurlijk vergeten weer mee naar stal te nemen. Dit is mijn spring hoofdstel, daar rijd ik normaal gesproken dus niet mee!
Onderstaande foto's zijn van een klein jaartje geleden! Zie je verschil?

12. Allereerste kennismaking bij de fokker.

13. Eerste oefenwedstrijd, erg achter de loodlijn.

14. Eerste echte wedstrijd op 22 augustus vorig jaar.

15. Zelfde wedstrijd, stapstuk, op de voorhand.
Bedankt voor het kijken!
Leuk paard!
Probeer wat meer rechtop te zitten en je benen lang te maken, verder heb je een nette houding..