Ik had een vraag, ik heb een paard. Die wel alles uit draf kan springen zelfs 80/90cm, maar als ik uit galop wil springen dan springt ze niet, loopt ze er gewoon doorheen ofzo.. Dus toen met balkjes dat ging goed en toen 10/20 cm dat het wat van grond af was, maar daar struikelt ze gewoon overheen.. Dat heeft ze ook met vrijspringen.. Terwijl haar vader en alles wel kan springen, nu heb ik al een poosje niet gereden(gesprongen) i.v.m blessure van mezelf..
hoop dat jullie ideeën voor mij hebben om het haar toch te leren!
Been of een tikje met de zweep geven op het moment dat z emoet afzetten. En natuurlijk les nemen
kelselientje
Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-10 19:50
les heb ik ook altijd gehad met springen. zweepje helpt ook niet dat heb ik al geprobeerd, dat helpt de eerste keer maar dan de tweede keer gaat het alweer mis
Heb je het al eens aan de longeerlijn geprobeert met balkjes of kaveletti op de grond. Dan heb je wat meer controle dan met vrijspringen maar kan ze het wel zonder ruitergewicht leren. Rustig beginnen, niet boos worden, en overdreven belonen als het goed gaat. Op de makkelijke hand beginnen, en als dat goed gaat de moeilijkere kant. Zorg ervoor dat ze er niet langs kan schieten, leg desnoods twee balken naast elkaar dat je 6 meter hebt.