Dressuurwedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Geak_Nena

Dressuurwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 19:06

Ik weet niet als het goed staat,maar in iedergeval:
Ik ben een springruiter maar moet van mijn instructeur, om de zoveel tijd een dressuurwedstrijd rijden. Meestal laat hij mij dit een week van te voren weten :+ Dit doet hij zodat ik niet alleen maar train op springen. Nou heb ik zondag een dressuurwedstrijd werd mij een paar dagen geleden verteld :+
Ik rijd start B en moet proef 5 rijden. Het is opzich geen moeilijke proef, maar mijn enigste probleem is dat mijn paard altijd op slof gereden werd, en ik er heilig in geloofde dat ik hier dan maar mee door moest gaan. Mijn fout. :Y) Nou loopt hij in stap heel fijn nageefelijk,maar met overgangen komt hij omhoog, en in de draf komt hij omhoog. Ik werk hier heel hard aan, samen met mijn instructeur. Hij heeft het paard op M niveau(springen) uitgebracht. Het is trouwens een nakomeling van Dunhill H. (heeft meerdere internationale dressuurpaarden gefokt).
Maar hebben jullie mischien nog meer tips/adviezen voor mij?
Heel erg bedankt! Ik ben namelijk heel zenuwachtig, omdat dressuur niet zo mijn ding is en ik kijk er eerlijk gezegt best tegen op.
*edit: slof is eraf
Laatst bijgewerkt door Geak_Nena op 14-04-10 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

jordy1988

Re: Dressuurwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 19:16

als eerste zou ik die slof eraf halen je maakt er meer kapot mee dan goed

blijf lekker relaxt maak je niet te veel zorgen rijd hoe je normaal ook rijd

als hij zijn hoofd omhoog doet gewoon door rijden alsof je neus bloed en thuis hier heeeeeel veel mee oefenen zonder slof

dresuur is de basis van springen

suc6 zondag

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 19:19

veel voorwaarts/ neerwaarts rijden zodat ie zijn hals lang maakt....

slof eraf halen....

Geak_Nena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 19:29

even voor op te helderen:
De slof is eraf!

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 19:50

lekker voorwaarts/neerwaarts losrijden , laatste minuten wat proberen op te pakken, en daarna weer lekker voorwaarts/neerwaarts.. zo leert ie zijn hals en neus laag te houden..en is nog goed voor zijn rug ook.