Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maar proberen kan altijd. Onze instructrice zei: op de fiets al je tenen naar binnen draaien. En dan in de klas als een 'mongooltje' gaan zitten. Dus met je tenen naar binnen. Dan train je je spieren voor die houding. Tenminste ze zei dat dat gewoon spieren zijn die je dan op moet rekken. Maar of dat echt bij een uhm 'verkeerd gegroeide' voet ook lukt
Maar stukje bij beetje misschien. 

Het ziet er vreselijk uit, ook omdat mijn benen heel dichtbij het paard liggen ... zo ziet het er op elke foto uit alsof ik hem net een rotschop verkoop
). Toen ik begon met rijden wezen mijn tenen nog niet naar buiten; het probleem begon pas toen ik mijn hakken leerde uitdrukken .. ik kan het niet allebei.
. Het voelt heel natuurlijk aan, maar als ik dan in de spiegel kijk
. Maar als ik weer begin met rijden zal ik mijn aandacht eerst op mijn hakken richten en dan op mijn tenen, misschien dat dat helpt.
Laat je onderbenen gewoon los hangen, als je knieen goed liggen komt de rest vaak ook wel! En dat gewoon veel oefenen en er echt op letten! Het heeft bij mij geholpen, maar ik betrap me erop dat ik het soms 'vergeet'. En in een bak rijden met spiegels zodat je jezelf kan betrappen op foutjes! Heb ik helaas niet. Ik hoop dat je hier wat aan hebt! mrie schreef:Kromme pootjes heb ik. Ik dacht dat de tenen naar binnen moesten wijzen als indicatie voor het knie en kuitgebruik, kortom als je tenen naar buiten wijzen zou je je knieen te los hebben en meer op je hakken dan je kuiten rijden. Nou ziet er misschien minder net uit maar ik heb er inmiddels maar maling aan. Zolang ik weet dat het met de rest van mijn beenwerking goed zit maak ik er dus geen probleem van.
Is dat eigenlijk zo, waarom moeten de tenen eigenlijk naar binnen?