Zorento aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yess

Zorento aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 09:00

Foto's van de training van dinsdag 13 april. Hij liep zo lekker dat mijn instructrice de camera er bij heeft gepakt.
Zorento is een (bijna) 6-jarige ruin van EquadorXFerro. We komen best wel van ver, en ben heel trots dat hij zich op het moment zo fijn laat bewerken. Eerder kon ie daar erg panisch op reageren, nu kan hij het in z'n koppie makkelijker verwerken.
We starten L1, dus das ons niveau, en we zijn op het moment bezig met het sluiten, oprichten maar wel actief houden natuurlijk. Ook moet ik er zelf op letten dat ik zijn schouder blijf begrenzen en netjes en strak blijf rijden, in plaats van een op volte die nergens heen gaat.
Mijn houding is niet geweldig, komt denk ik door het inrijden van de jonkies, daardoor ga ik teveel meezitten. Ook blijf ik teveel naar beneden kijken. Naja, hier de foto's.

Meteen de mooiste maar het eerst
Afbeelding

Galopje, wordt ie iets te strak, en moet zelf veel meer terug zitten
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Richting schoudervoor, om binnenachterbeen te 'vangen'
Afbeelding

Stukkie terug
Afbeelding

wendely

Re: Zorento aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 09:53

Fijn paard zeg, je hebt hem lekker aan het lopen!
Commentaar heb je zelf al gegeven dus dat vind ik niet nodig..
Denk dat je op de goede weg zit :)

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 10:10

Thnx! We hebben idd nog genoeg om aan te werken, maar t begin is er in ieder geval.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 10:13

volgens mij mag je wel je binnen been iets meer aan de singel houden. Verder knappe fotos

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 10:22

renatevb schreef:
volgens mij mag je wel je binnen been iets meer aan de singel houden. Verder knappe fotos

Heb je helemaal gelijk in. Moet er wel bij zeggen dat ik heel erg bezig ben met voor- en achterhand te plaatsen waar k m precies wil, dus meer naar binnen/buiten, en 'in the heat of the moment' gaat m'n been daar ietwat te enthousiast in mee.

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 10:52

Mooi dier! Persoonlijk zou ik hem wat meer op lengte en lager rijden, zodat hij beter over de rug komt en niet zo achter de loodlijn gaat kruipen. Ik zou vooral lekker met de basis bezig gaan, rechtrichten, stelling en buiging, grote voltes enz.
Je houding vind ik opzich nog wel meevallen.. soms iets voorover, maar niet storend ofzo.

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 10:56

Thnx! Hij moet inderdaad zijn hals meer laten vallen en zijn rug loslaten. Veel meer zelfs. De fysio komt regelmatig en ik longeer hem 2 keer in de week met de lange lijnen om hem goed los te houden zonder dat ik hem in zijn balans kan storen. Hij vindt het heel moeilijk om zich op te rekken over de bovenlijn, dus moeten we inderdaad hard mee aan de gang. Bedankt voor je reactie!

brechtje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 11:54

Ik vind het er netjes uitzien. Stoer paard om te zien. Volgens mij is het meeste commentaar al gegeven. Misschien een stomme opmerking: maar zet een Cap op! (2 mensen in coma zien raken, die allebei goed konden rijden en niet op een stout paard zaten) Maar ja dat is mijn mening :D

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 12:07

brechtje1986 schreef:
Ik vind het er netjes uitzien. Stoer paard om te zien. Volgens mij is het meeste commentaar al gegeven. Misschien een stomme opmerking: maar zet een Cap op! (2 mensen in coma zien raken, die allebei goed konden rijden en niet op een stout paard zaten) Maar ja dat is mijn mening :D

Thnx!! En wat betreft de cap heb je helemaal gelijk, ben niet zo lang geleden heul hard gevallen en heb eigenlijk sindsdien altijd mijn cap op, vaak in combi met bp. Was gister een beetje mislukt.. }:0 Toch stom!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 23:07

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de RT-HAW regels verwijderd.