Ilvy (v. LLanweneth Don) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elske_

Ilvy (v. LLanweneth Don) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 13:21

Dit weekend heeft m'n zus weer eens foto's gemaakt van het rijden. Ilvy is een Welsch Cob, 11 jaar oud.

In de winter hebben we niet/nauwelijks gereden. Sinds een paar weken heb ik weer iets meer tijd en ben ik het rijden weer aan het oppakken. Het grootste probleem waar ik tegen aan liep was de tempocontrole. Deze was helemaal weg, met als gevolg een pony die te snel en op de voorhand liep. Verder accepteerde ze m'n been ook niet, de basis was dus helemaal weg. We werken voornamelijk aan het tempo, ontspanning en haar(/mijn) scheefheid.

Ons niveau is B, maar echt plannen om te starten zijn er op dit moment (nog) niet.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. Afwenden
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. En nog even balkjes draven 8-)
Afbeelding

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Ilvy (v. LLanweneth Don) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 13:28

Oeh volgens mij zitten daar lekkere gangen op of niet? Ze is wel wat "stevig", weer lekker aan het werk zetten zou ik zeggen :j
Om tempocontrole te krijgen zonder al teveel met je teugels te hoeven doen zou ik veel slangenvoltes en achtjes rijden, door de wendingen komt ze vanzelf terug in tempo. En verder natuurlijk de overgangen en tempowisselingen niet vergeten, op je zit wel te verstaan. Goed dat je balkjes meeneemt, kan nooit kwaad!

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 13:28

Ziet er leuk uit! Probeer te werken aan het ontspannen over de rug lopen en je lengtebuiging (foto 5). Verder liggen de drafbalkjes wel erg ver uit elkaar, of lijkt dat zo?

WandaJacco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 13:49

Wat een leukerd! Kan netjes lopen volgens mij, wel een stevige welsh.

Let er zelf op dat je niet teveel naar beneden gaat kijken, dan ga je namelijk krom zitten :)

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 13:50

ziet er netjes en lekker ontspannen uit!
Veel succes :)

elske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 19:04

Bedankt allemaal! Stevig is ze inderdaad, maar dit is ook echt haar bouw. Een Welsh Cob is over het algemeen iets breder dan bijvoorbeeld Welsh K. Toen we haar kochten was ze nog veel dikker (Lees: vet), dus we zijn al blij dat ze nu zo is. :)

@Rijerijerije: Met slangevoltes en achtjes ben ik volop bezig, werkt heel goed! Bedankt voor de tip :)
@Horse_girl: De balkjes lijken ver uit elkaar te liggen op de foto, maar denk dat het een beetje vertekend. Ze kwam er iig met gemak overheen. Lengtebuiging werken we aan, blijft lastig!

willieby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 19:09

Ga zo door, er zit genoeg potentie in!

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 07:53

Erg leuk paardje, lekker nek zit er ook op!
Ik heb een paar puntjes, voor je kijken/schouders naar achteren en ik weet niet of ik het goed zie (foto's zijn iets te ver daarvoor) maar ik dacht af en toe pianohandjes te zien. En probeer je tenen wat meer naar binnen te houden, dat maakt het plaatje af!

kimvanlier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 12:48

ziet er goed uit. probeer alleen je hakken niet omhoog te trekken. dat doe je af en toe op de foto wel. verder mooi beestje

Lanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 18:17

Gaaf paardje, zeg.
Ze is inderdaad wel te dik, goed oefenen en veel rijden, en de kilo's
vliegen eraf joh :+ en het juiste voer geven. :Y)

Over het rijden, blijf voor je uit kijken en let op je beenligging ;)

melanie_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 18:55

je pony loopt erg mooi. lekker ontspanne enzovoort's.. alleen je houding. robeer rechterop te zitten :) met neerwaards mag je iets voorover zitten :P maar met aan de teugel niet :Y)

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 18:57

Wat een leuke en stoere pony zeg! :D
Ga lekker zo door, dan wordt dat buikje ook wel minder :))

eef_paardjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 18:59

Als ze niet in jouw tempo loopt kan je ook proberen haar op je zit terug te rijden.
Gewoon diep gaan zitten en steeds dichter bij het zadel blijven tijdens het lichtrijden.
Het helpt ook als je je navel in trekt zegmaar. :D