Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ryanne_ schreef:Een tip voor de contra galop. Je paard voordat je de contragalop ingaat iets meer verzamelen, hij gaat nu te hard waardoor je de bochten niet mooit doorgaat. van voren iets meer proberen optesluiten. en wat Essie70 al zegt. de keertwendingen zijn nog niet goed, maarja je zegt zelf al dat je er hard op aan het trainen bent dus komt vast goed !
Ohja laatste tip, iets meer op je kont gaan zitten in de galop![]()
En ESSIE70, er staat in de beginpost dat ze een handicap heeft aan dr hand. vandaar die touwtjes, dan kan je niet zomaar zeggen dat ze ze eraf moeten halen..

jury schreef:Ik zou persoonlijk eerst nog wat meer aan je basis werken vordat je aan de trucjes zoals keertwendingen en contragalop gaat werken.
Paar is er in de aanleuning net goed oorheen.
Probeer in stap voor kw meer te verzamelen en zelf rustiger (zeker met bovenlijf) te zitten. Oefen eerst een grotere meer voorwaarts gereden kw.
Bij galop meer op je billen blijven zitten. Het lijkt er nu op alsof je op zoek bent naar de hindernis.
Met travers zit je helemaal krom met je bovenlijf.
Maar nogmaals, eerst je basis veel beter.
xAmigo schreef:jury schreef:Ik zou persoonlijk eerst nog wat meer aan je basis werken vordat je aan de trucjes zoals keertwendingen en contragalop gaat werken.
Probeer in stap voor kw meer te verzamelen en zelf rustiger (zeker met bovenlijf) te zitten. Oefen eerst een grotere meer voorwaarts gereden kw.
Bij galop meer op je billen blijven zitten. Het lijkt er nu op alsof je op zoek bent naar de hindernis.
niks meer aan toe te voegen!
Ik snap misschien dat je een touwtje gebruikt omdat je een handicap hebt maar ik vind eigenlijk niet dat het paard daar dan de dupe van mijn zijn. Dit is echt niet prettig voor het dier maar misschien zeg ik nu wel iets heel stoms. Weet natuurlijk niet wat je hand mankeert. 
Marlou_ schreef:Ik ga hier ook helemaal in meeIk snap misschien dat je een touwtje gebruikt omdat je een handicap hebt maar ik vind eigenlijk niet dat het paard daar dan de dupe van moet zijn. Dit is echt niet prettig voor het dier maar misschien zeg ik nu wel iets heel stoms. Weet natuurlijk niet wat je hand mankeert.
Marlou_ schreef:jury schreef:Ik zou persoonlijk eerst nog wat meer aan je basis werken vordat je aan de trucjes zoals keertwendingen en contragalop gaat werken.
Ik ga hier ook helemaal in meeIk snap misschien dat je een touwtje gebruikt omdat je een handicap hebt maar ik vind eigenlijk niet dat het paard daar dan de dupe van mijn zijn. Dit is echt niet prettig voor het dier maar misschien zeg ik nu wel iets heel stoms. Weet natuurlijk niet wat je hand mankeert.

dat hij soms strak staat, beter dan een scheef paard.