Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
doerakje schreef:Persoonlijk heb ik er baat bij door mijn handen een beetje mee te bewegen met het paard. tegen het doorzitten in dus geloof ik. maar mee met het lichaam van het paard zodat in feiten je handen op zijn plek blijven terwijl je lichaam wel beweegt.. ik weet niet of ik het helemaal goed verwoord :S misschien heb je er wat aan misschien denk je UHu?
Beantsje: dit zou ik niet aanraden, dan zet je je handen vast en dat is nooit goed.. waar blijft dan de ontspanning?
echt een aanrader. Elke ruiter, of hij nu 1 jaar of tien of al z'n hele leven rijdt, heeft er baat bij. Je hoeft dan nog niet eens zonder beugels te rijden, laat die maar gewoon aan, maar maak een knoop in de teugels en vertrouw op je instructeur die de longe vastheeft. Dan hou jij (liefst in alle gangen) je handen op de plek waar je ze zou hebben als je wél teugels in je handen zou hebben en dan ga je rijden. Net als anders, maar dan zonder teugels, alleen op je benen en zit. Doe dit een aantal keer en je kunt GEGARANDEERD je handen stiller houden. Ik merkte na één les al het verschil
doerakje schreef:Beantsje: dit zou ik niet aanraden, dan zet je je handen vast en dat is nooit goed.. waar blijft dan de ontspanning?
Rijerijerije schreef:Als je de mogelijkheid hebt: neem zitlesecht een aanrader. Elke ruiter, of hij nu 1 jaar of tien of al z'n hele leven rijdt, heeft er baat bij. Je hoeft dan nog niet eens zonder beugels te rijden, laat die maar gewoon aan, maar maak een knoop in de teugels en vertrouw op je instructeur die de longe vastheeft. Dan hou jij (liefst in alle gangen) je handen op de plek waar je ze zou hebben als je wél teugels in je handen zou hebben en dan ga je rijden. Net als anders, maar dan zonder teugels, alleen op je benen en zit. Doe dit een aantal keer en je kunt GEGARANDEERD je handen stiller houden. Ik merkte na één les al het verschil