na lange tijd weer aan het werk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kellyyy___xx

na lange tijd weer aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 18:26

Hallo,
me paard is nu 3 jaar en 10 maanden. vandaag had ik eindelijk weer les voor de 3e keer na lange periode niks te hebben kunnen doen. En ik vond dat het tijd werd om weer eens wat foto's te laten zien van hoe het nu gaat enz. we zijn bezig met de basis oppakken en dat doet hij erg goed! hij was altijd heel erg bezig met zijn hoofd tijdens het rijden.. en nu hij meer over zijn rug leert lopen hebben we daar eigelijk helemaal geen last meer van. mijn doel is recreatief rijden.. van alles dus een beetje wat.. maar eerst goed de basis kunnen lopen en daar zijn we hard mee bezig..

hier dan wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hier nog een paar foto's van vorige week klein stukje naar buiten:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn eigen commentaar: mijn tenen meer naar binnen.
me schouders vallen soms naar beneden, dat komt ook door dat hij nog wat gaat hangen in de teugels..

commentaar en tips welkom..

dmuts

Re: na lange tijd weer aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:51

netjes hoor!
ik vind het er goed uit zien voor een weer beginnende pony.
probeer je schouders wat naar achteren te doen, dan straal je ook meer zelfvertrouwen uit.
mooi paard!

kellyyy___xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 21:24

dankje!

ja me schouders.. in mijn groei heb ik nooit me schouders echt wat naar achteren gehouden zodat je niet van die hangende schouders krijgt.. nou komt dit wat je ziet op de foto's vooral door dat hij wat gaat hangen in de teugels omdat hij het nog een beetje moeilijk vind.
verder is het geen pony maar een paard haha:P

KaasSouffle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 19:54

ik vind dat je netjes rijd!
jah alleen die tenen en de schouders is iets waar je echt aan moet werken.

jordy1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 18:51

ziet er netjes uit

ja je hebt je tenen indd wat ver nar buiten

met veel trainen en de juiste instructie komen jullie er wel

kellyyy___xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 13:46

dankje, moet er idd aan werken..

zijn er nog meer tips en reacties..!?

PonyPower_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 14:28

Je paardje is 3 jaar? Dan vind ik dat hij heel netjes loopt ;) Het is mooi om te horen dat je eerst werkt op de basis en dan pas verder gaat in het springen/dressuur/.. om het even wat eigenlijk. Ik weet niet wat je plannen precies zijn, maar ik raad op voorhand al aan lang genoeg te wachten met springen. Zorg eerst dat je paard de basis helemaal kent, netjes aan teugel blijft lopen en gewoon doet wat je vraagt in dressuur, voor je begint te springen. Des te gemakkelijker zal het gaan in de jumping. ;)

Op de eerste foto's loopt hij nog erg naar de sterren te kijken, maar ik veronderstel dat je nog aan het losrijden was, want daarna zie ik hem langzaamaan netjes buigen.

Ik zie je heel vaak met platte handen rijden. Probeer louter voor het contact met je paard je handen rechtop te houden (met je duim bovenaan, weliswaar). Je hebt zo een beter contact in de mond. Je kan zo veel gemakkelijker kleine neepjes geven waar nodig.

Je tenen, zoals je zelf al zei, zijn kapstokken. Probeer wat meer met je voeten vooruit te rijden. ;) Bij het lichtrijden is dat niet altijd simpel, maar als je een stukje gaat doorzitten zal je zien dat het veel vlotter gaat :)

Veel tekst, I know, maar ik geef graag lekker uitgebreid commentaar :')