Unia (Ulysse) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jaaackiiie

Unia (Ulysse) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 17:59

Heey
Ik zou graag jullie mening vragen over wat jullie van mij en Ulysse haar kunnen vinden..
Ulysse is een vosse merrie van 12jaar. Ze is een warmbloed en in haar bloedlijn zit ook volbloed, ze is zeer hevig. maar wij hebben al veel bereikt. We gaan dit seizoen waarschijnlijk de A proeven starten. Dit komt ongeveeer overeen met de L van de LRV.
Ik ben een meisje van 15jaar. En heb al ongeveeer 5jaar ervaring met paarden.

Zoals elke ruiter kan je altijd blijven leren. daarom zet ik dit hier op en hoop dat jullie comentaren schrijven die opbouwend zijn en niet afbrekend zijn.

Hier zijn enkele filmpjes van Ulysse en mij...

Omdat ik het moeilijk vind op hier fotos te zetten.
Is hier een link naar men netlog. waar ook fotos opstaan van men Ulysse
http://nl.netlog.com/Jaaackiiie

Groetjes!

Meraki

Re: Unia (Ulysse) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:05

Ik kan je foto's niet zien :oo anderen waarschijnlijk ook niet ;)

Wat zijn jullie een super leuke combinatie zeg ! Het ziet er ook lekker ontspannen uit, ik heb vrij weinig tips voor je.. misschien iets subtieler zijn met je handen, wanneer je stil gaat staan ben je best aan het pieren met je handen.. :) Althans zo reageert Ulysse :o

Succes met de wedstrijden! :D

dmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:59

netjes hoor op de filmpjes!
als tip wil ik meegeven om wat meer vanuit de achterhand te gaan rijden, dus veel overgangen rijden, lekker vorwaarts etc, zodat het achterbeen er wat beter ondertreed en ze lekker opwaards wordt.
goede combi en veel succes!

Megg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:03

Rij eens door! Het gaat nu zo langzaam dat ze er zelf inzakt. Je rijdt haarnu tegen, en daardoor loopt ze zogenaamd aan de teugel. Je moet er echter gas op geven, zorgen dat ze vanuit de achterhand loopt. Je bent véél teveel met de voorkant bezig, terwijl het bij de achterkant begint.
Van voren los laten dus, en aan tempo werken. vanuit daar kun je weer naar voorwaarts/neerwaarts.
Succes!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:10

ik mis de echte galopssprongen. Vind het net wat te hobbelig terwijl hij wel nagevelijk lijkt. Misschien toch iets meer voorwaarts in de galop.. dat hij de achterbenen meer gebruikt en wat zuivere 3 takt laat zien..meende dat ik het paard af en toe 4 takt zag lopen?

Jaaackiiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 19:12

Knert schreef:
ik mis de echte galopssprongen. Vind het net wat te hobbelig terwijl hij wel nagevelijk lijkt. Misschien toch iets meer voorwaarts in de galop.. dat hij de achterbenen meer gebruikt en wat zuivere 3 takt laat zien..meende dat ik het paard af en toe 4 takt zag lopen?

Jaa ik ben er op aant oefenen op het doorgaan in galop. maar dat is niet zo simpel bij haar. omdat wanneer ik haar doorlaat ze denkt dat ze constant mag snel lopen.. :)
maar ik oefen erop :) toch bedankt voor je tip :)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:15

snel is toch beter dan van voren in houden?
maakt ze haar pas tenminste af.. nu maakt ze haar pas niet af omdat je haar van voren tegenhoud. Vooral in de galop erg goed te zien.

Verders denk ik wel dat het er in zit. Dus je teugels vasthouden alsof je een theeglas vasthoud. Geen getrek.. gewoon voorwaarst, komt dat koppie vanzelf.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:28

Leuk paardje zeg! en voor jouw beperkte rijervaring (5 jaar met paarden bezig is niet lang) ziet het er prima uit! Maar ik zie geen beweging, terwijl het er wel in lijkt te zitten. Passen zijn kort en weinig ruggebruik, probeer haar vrijer te laten van voren. Eerst wat ruimte dan komt de rest vanzelf! (waars de cap in het eerste filmpje?) en die geforceerde keertwending om de voorhand is op deze manier een aanslag op de voorbenen, neem je rust.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:35

ja idd die keertwending wordt op het einde gewoon gedraaid met de voorbenen op de grond. Als een schroef die in de grond wil.. Maar moet ze daar niet een pas maken en weer neerzetten op dezelfde positie? of heb ik dat weer eens helemaal verkeert?

Jaaackiiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 19:38

Knert schreef:
ja idd die keertwending wordt op het einde gewoon gedraaid met de voorbenen op de grond. Als een schroef die in de grond wil.. Maar moet ze daar niet een pas maken en weer neerzetten op dezelfde positie? of heb ik dat weer eens helemaal verkeert?

maar op het einde zouden ze altijd even blijven staan. een 2weken geleden heb ik ze nog is in mijn les gerede en men lesgever vond ze goed...

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:58

Dit is geen correcte keertwending om de voorhand, zo'n overhaaste draai aan het einde waarbij haar voorbeen bijna een halve slag draait op de grond.. nee, ze hoort het te stappen, een beetje draaien op de grond is niet zo'n ramp maar dit is fataal voor de pezen. En ritme houden, dat is ver te zoeken. Oftewel; neem je tijd, laat het paardje haar passen afmaken, en doseer je hulpen.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 20:02

op zich ziet het er niet slecht uit maar
je paard duwt compleet zijn buiten schouder eruit
omdat je zo loopt te frunicen aan je binnenteugel geef je paard eens wat meer lucht van voor en wissel eens wat meer af in die hoofdhouding :)

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 23:01

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.