voor het eerst weer buiten rijden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Roxannelove

voor het eerst weer buiten rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 17:46

yeaah, aangezien het weer mooi weer was, en ik een nieuw anky dekje had wou ik wel weer graag leuke fotos
hiervoor heb ik vriendin meegenomen naar paard, en die ging fotos maken!
dit is het resultaat:

info over paard:
naam: chester
leeftijd: 15
hij heeft een paar keer een peesblessure gehad, sinds juni 2009 rijden we er weer op, en hij loopt nu weer met zijn eigenaresse in de B :)

1 Afbeelding

2 Afbeelding

3 Afbeelding

4 Afbeelding

5 Afbeelding

6 Afbeelding

7 Afbeelding

ben benieuwd wat jullie er van vinden :)
en wat jullie de leukste foto vinden, ga er 2 ofzo groot laten afdrukken en inlijsten, maar kan niet kiezen..

liefs,

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:25

Ziet er mooi uit hoor dat setje bij het paard en het paard mag er ook zijn.
Ik heb wel het idee dat je je handen zo laag zet om hem op deze manier meer op kracht naar beneden rijd dan ontspanning. niet elke foto hoor maar volgens mij moet je je handen meer dragen omdat je op deze manier te veel op de lagen in werkt. Meer naar voren rijden dus en minder hangen.(op foto 6 zie je goed wat het ik bedoel in zijn mond)
SUcces :)

dmuts

Re: voor het eerst weer buiten rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:53

leuk en mooi paard!
als tip wil ik meegeven om rechtop te blijven zitten en wat rustiger te zijn met je hand.
Als je paard lekker nageefelijk loopt loopt ie dat ook met gewone aaname van de teugel, vanuit de achterhand.
probeer dus ontspannen te zijn met je hand en m dan een keertje te vragen.
veel succes!

loveRoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:56

handen moeten een stuk hoger, het lijkt of je hem heel erg in de krul wil trekken....
verder een mooi paardje!

Roxannelove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 20:00

ik zit inderdaad erg veel naar voren, ik rij zelf pas sinds een maand weer (na 6 maand stop )
ik hoor heel vaak dat ik te ver naar voren zit, nu ik er zelf op let gaat het ietsje beter.
met in de krul trekken, ja dat klopt ben een beetje te streng in mijn hand.
dit oefenen we in de les, bedankt voor de tips!!:D

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 20:04

Ik vind dat jullie een leuk stel zijn!
Wel moet je er op letten, dat de achterhand ook wat actiever wordt, dus veel overgangen en tempowisselingen maken, lekker actief houden!
Het ziet er nu al goed uit hoor.
En wat een mooi dekje <3
Ik vind de laatste foto erg mooi om uit te vergroten!

amberi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 20:19

Ik vind de eerste en laatste foto erg mooi om te vergroten :P

Het dekje staat erg leuk.

Probeer je handen hoger te houden, dit zal helpen om je paard meer berg op waarts te laten lopen. Hij loopt nu nog iets op de voorhand. Door lekker ontspannen te zitten, goed op je zitbeen knobbels (iets meer achterover) kun je je paard weer meer ontspannen rijden. Verder helpt het ook om schijn en gewone overgangen te maken om de achterhand er weer wat onder te krijgen.

Sucses!

SanneTilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 20:20

Let op dat je zelf niet aan de teugel gaat ;)

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 20:38

De eerste foto vind ik erg leuk, daarna vind ik het wat minder. Je hangt vaak helemaal naast je paard. Ik vraag me af wat je op foto 4 doet..? }:0

Ik lees ook dat je al aan het oefenen bent met het minder streng worden met je hand, dat was mijn tweede punt :) Zonde, want als je meer toestaat loopt hij misschien ook gelijk minder diep :) Maar het is goed dat je ermee bezig bent! Hopelijk kun je het snel verbeteren.

Ik denk dat je hem iets meer zelf moet proberen te laten lopen. Durf hem los te laten en zelf voor je uit te kijken! Het mag minder verkrampt en meer naar het wind-door-je-harengevoel zeg maar, maar dan met cap op :+

Veel plezier!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 23:02

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.