Galop tuiger

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zumba1805

Galop tuiger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 21:08

Wie kan mij tips en trucs geven voor het verbeteren van de galop van een grof gebouwd paard (175cm).
Timon (Ahoy) is 9 jaar oud en is nooit goed beleerd. Na wat aanmodderen en toch wel wekelijks les wordt zijn galop wel iets beter maar ik durf nog geen onderling wedstrijdje mee te doen want hij dendert door de bak. (ongecontroleerd, bochten afsnijdend, en koppie de lucht in). Timon staat regelmatig voor de paardentram, en ik weet ook wel dat het geen dressuurpaard is en ook niet zal worden, maar zijn galop moet toch kunnen verbeteren?? Hoe kan ik hem aanleren gecontroleerder te gaan galopperen??? Tips???
Groetjes Diana

midgie

Re: Galop tuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 07:45

Door de basis goed erin te krijgen, het achterbeen sterker trainen door middel van zijgangen, traver en schouder binnen zijn daar hele goeie oefeningen voor.
Veel werken in stap en misschien je eigen niet te veel focussen op die galop, pas galopperen als hij daar de kracht en de balans voor heeft.
Een tuiger loopt ook graag bovenin, dus zijn rug is ook niet echt ontspannen dan en zit waarschijnlijk ook niet fijn door.
Denk dat je eerst daar aan moet gaan werken en dan pas weer de galop eens oppakken.

zumba1805

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 20:27

Bedankt Midgie voor de tip, de basis daar zijn we idd mee bezig en ook het doorzitten is wel lastig bij hem ja. Wel neemt hij uit zichzelf een houding aan en duikt achter de teugel, waardoor ik hem goed moet bijrijden zodat ie zich weer wat opricht. Wat wel vreemd bij hem is is dat ie na een galop wel iets makkelijker te rijden is.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 15:56

oefenen... is merk dat mijn bijrijd tuiger nogal moeite heeft met haar balans, maar ze kan bijv. wel gewoon een wissel omspringen.
dus veel rechte stukken, dan weer volte terug nemen weer aangaloperen. zodat ze steeds meer vanuit de achterbenen aan springen, en niet alleen met de voorbenen