Na het lange winterweer is het weer tijd voor een HAW topic van Wasilia! We hebben deze winter eigenlijk weinig tot niets gekund en ook stond ze vaak met een dik been op stal. Sinds 3 weken zijn we eigenlijk weer hard aan het trainen en gaat het steeds beter! Het is nog lang niet zoals we willen, maar gelukkig kan ik wel verschil merken en met de kleinste stukjes ontspanning of vooruitgang ben ik super blij mee!
Ik heb Wasilia nu sinds eind oktober 2009 en dankzij de winter hebben we wat aan elkaar kunnen wennen. Wasilia wordt 17 april 7 jaar, maar ondanks haar leeftijd is er niet veel mee gedaan. We zijn dan ook met de les bezig met rechtrichten, balans vinden en de standaard basis dingen.
Ons vorig topic voor vergelijking: http://sleipnir.bokt.nl/forums/viewtopi ... &t=1214830
Ons grootste struikelpunt is de galop. In de bak lukt het haar op de 1 of andere manier niet om 1 rondje vol te houden en nu zeggen mensen wel: Geef haar een mep mee. Maar ik weet dat ze dan beledigd is en dat ze me er dan afgooid, heb het namelijk 1x geprobeerd en inderdaad lag ik er naast. In de bak is dit dus een drama, maar vandaag op het land is het ons gelukt! Mede dankzij de aanmoedigingen van de ''toeshouwers'' hebben we zo'n 4 rondjes het hele land rond aan beide kanten gegalopeerd! Super trots natuurlijk!
Ons niveau is dus eigenlijk niets, maar we gaan 16 mei onze eerste wedstrijd in het B starten dus daar zijn we hard voor aan het oefenen!
Waar ik zelf nog veel op moet letten is mijn houding en mijn buitenteugel gebruik. Zodra ik niet genoeg begrens, breekt ze uit.
Foto's staan niet op volgorde.
Genoeg gekletst, hier de foto's dankzij Elianna_!

Zo begint het rijden, eerst het tempo onder controle krijgen en veel voltes maken en aan het been maken

Zoals hier heb ik een te strenge binnenhand en vergeet ik mijn buitenteugel! Binnenteugel moet dus luchtiger en buitenteugel er meer bij! Wel super tevreden over het achterbeen!

Hakken uitdrukken! En handen tegen het lichaam houden..

Mooi sprong in de galop! Ik ga automatisch naar voren zitten in de galop....

Na de galop, al wat oplettender. Mag nog wel wat meer zakken, maar zijn hier al heel tevreden mee!

Rechtergalop. De betere kant! Heel tevreden met dit beeld, zit alleen wel als een kip

Sprong of sprong!

Ze kakt na de galop vaak in dus hier moet ze actiever blijven! Hakken laag en rechtop blijven zitten!

Na de rechtergalop, ook wat onstpannender..

Dit is helemaal top voor ons doen! Achterhand mag er nog wat meer bij, maar we kunnen niet alles tegelijk

Iets lager instellen, kijken of ze m'n hand wil volgen.. Moet dan alleen voor me blijven kijken

En de laatste foto: even lekker laten galoperen!
Commentaar en kritiek is welkom, graag zelfs! Maar denk er wel om, we moeten nog veel aan elkaar wennen en ik moet vooral durven te rijden (galop).
Groetjes Monica
Gewoon heel de tijd denken: op m'n billen zitten, op m'n billen zitten. Misschien dat je voor je gevoel in 't begin ver achterover hangt. Maar zo helemaal voor over is ook niks.

)
Vraag het na bij iemand op de grond.