Knappe Jemila @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Knappe Jemila @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 18:46

Vandaag heeft vriendlief weer foto's gemaakt. En ik ben echt super trots op het resultaat.
Het eerdere topic http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=1172894&hilit=jemila
Ik hoop dat jullie ook al veel verbetering zien.
Ik ben nu voornamelijk bezig met de ontspanning. En goed voor het been maken.
Vandaag waaide het nogal. En ze vond het geluid van de bomen eng. Die maakte een krakend geluid. Dit opgelost door alleen te stappen en gerust te stellen. Ze begon toen vanzelf te ontspannen. En ze begon zo fijn te lopen dat ik vriendlief heb gevraagd of hij foto's wilde maken. En dit is het resultaat.
We rijden nu ongeveer op B niveau. En ik hoop volgend jaar ook met haar te gaan starten.

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7.Afbeelding

Foto 7 vind ik wel heel gaaf. Wil die graag uit laten vergoten.

Als ik deze foto's vergelijk met de eerdere topics dan zijn we echt heel veel vooruit gegaan. Wel zie ik dat ik heel erg moet werken aan mijn eigen houding.
Ik zou het heel leuk vinden als jullie nog opbouwend commentaar hebben.

opisop_shop

Re: Knappe Jemila @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:53

Ziet er al mooi ontspannen uit, mooi paardje ook!
Hoe oud is ze?

Je eigen houding: probeer niet naar beneden te kijken en je handen wat meer te dragen. Verder veel schakelen voor een actievere achterhand.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:57

Vanuit een kritsch oogpunt zeg ik: wacht nog even met foto's uitvergroten. Probeer nog eens foto's te maken waarbij ze iets minder 'lang' word, ze oogt erg hangerig... uhm zeg maar 'zwaar' in de hand. Zie paardje liever iets meer met het achterbeen erbij, is nu een schijnnageeflijkheid. Je handen wat meer dragen/optillen, zonder zelf sterk te worden. Beetje schakelen binnen de stap en draf, iets meer inbuigen (paardje kan wel wat leniger)
Ik denk dat jullie mooiere foto's kunnen maken, want het is een pracht van een dier en er zit een fijne, op het oog zeer vriendelijke ruiter op! Succes

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:59

Gave pony zeg! en ook leuk setje :D

Let er idd op dat ze niet te lang wordt in de hals,
ze mag wat meer gaan dragen. Maar denk dat je dat zelf ook wel wist ;)
En lekker naar voren kijken!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 19:00

Ze word dit jaar 7. Ik heb haar al vanaf haar 3e toen ik haar kocht kon je er alleen opzitten. Ik reed toen zelf alleen recreatief. En kon zelf niet meer als stap draf en galop. Ik heb echt veel mazzel gehad dat ze zo super braaf is. Nu heb ik een fijne instructrice en pakken we het dressuurmatig op.

Ik vond der zelf heel fijn aanvoelen. Helemaal niet zwaar op de hand maar heel licht. Wel is ze nog veel zoekende. En ik zit ook nog heel erg in de leerfase. Tot 2 maanden geleden wist ik niet eens wat nageeflijkheid inhield laat staan hoe ik het voor mekaar krijg. Ik leer nu pas echt rijden :o

Vandaar dat ik al heel trots ben op deze foto's.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 19:27

Snap ik felicity, het ziet er ook al goed uit, maar ik denk dat je foto's nog veel mooier kunnen binnen korte tijd! Met je instructrice proberen het achterbeen er bter bij te krijgen (schakelen etc maar dat weten jullie vast wel) zodat ze minder op de voorhand gaat lopen en je foto's nog veel mooier gaan worden!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 19:31

Vind het ook fijn te horen dat we goed op weg zijn.
Ik maak heel veel gebruik van wat zei aangeeft en beloon der dan uitbundig. Ga je ineens te veel vragen dan blokkeert ze. Ze bouwt dan veel spanning op en je krijgt der niet meer fijn. Of is dat merrie eigen?

asselinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:48

ziet er leuk uit! mooi paard ook!
je zit wel goed, alleen let erop dat je je hakken uitdrukt!
verder denk ik dat je je teugels niet te lang moet laten worden.... ik heb dat zelf ook met mn paard, dan gaat ze heel netjes lopen en dan ontspan ik en glippen de teugels door mn handen, en dan steekt ze haar neus weer naar voren..
heel veel succes! gaat vast wel goedkomen!

Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:57

Ik vind dit echt onwiiiiijs leuk paard!
Jullie zijn een leuke combi, en al erg vooruit gegaan als ik zo het vorige topic zie!

Wat ik ook erg knap vind, als ik zo je profiel lees, dat je alles zo lekker rustig aan heb gedaan qua doorrijden.
Je ziet toch vaak dat mensen het overhaast doen he, erg jammer.

Veel plezier en succes nog!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 17:32

@asselinlover je hebt helemaal gelijk. Dan loop ze fijn ontspannen en dan glijden heel langzaam de teugels door mijn handen. Ik merk het ook pas als ik bij het volgende stopje kom van me teugels.
@Liez Dankjewel voor het compliment. Ik heb 2 jaar lang lekker met der gehobbeld. Ik had toen geen wedstrijdamibities. En bij gebrek aan een goede instructrice heb ik met lang teugeltje gehobbeld. Voor mijn idee kon ik dan het mist verpesten. Nu hebben we goede begeleiding en beginnen we pas echt met rijden. Ben toch wel heel blij dat ik het zo aangepakt heb. Ik heb er nu niks aan verpest.

@de andere ook heel erg bedankt voor het leuke commentaar.

Stephanie_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:47

Wat een gaaf dier! Ik zou nog een paar foto's maken van haar bij die boom op foto 7. Die kleurencombinatie is echt onwijs mooi.
Omdat het HAW is: je hebt haar fijn aan het lopen. Zoals Bonita_bon zegt oogt ze wat lang. Schijn overgangen zal denk ik erg ten goede komen voor je paard.

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:55

Super Feli, gaat al stukken beter he! Weet nog hoe ze een paar maanden geleden liep inderdaad en ze was ook echt niet nageeflijk te rijden, goed hoor! :D
Ze mag nog wat ronder maar dat komt wel, en hou je teugels goed op maat.
Succes met knappe Mila! ;)

dmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:02

Ze loopt al veel beter!
ik zou zeggen, keep the good work going! maar probeer haar nog wat meer van achteren te rijden, al ziet de galop er goed uit. in draf valt ze iets op de voorhand. Veel overgangen en een lekker tempo rijden en het komt helemaal goed!
mooi paard!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 19:15

Je hebt helemaal gelijk. Ze vind het nog moeilijk en nageeflijk lopen en actief blijven. Daar werken we ook hard aan. Probeer kleine stukjes te verruimen en weer terug te rijden. De overgangen doet ze wel netjes. Alleen de tempowisselingen vind ze moeilijk.

Quartusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 17:20

Het ziet er heerlijk ontspannen uit!
Heel vriendelijk voor het paard ook :D