Ik heb een probleempje. Ik rijd 1 keer in de week op een paard en alleen bij dat paard heb ik het probleem dat ik ALLEEN mijn RECHTERHAND niet rustig/stil kan houden.
Het gaat onbewust want voor mijn gevoel houd ik m rustig/stil, maar de instructrice zegt constact dat ik rust in mijn rechterhand moet houden.
Nu probeer ik wel eens mijn elleboog in mijn zij te drukken, dan gaat het wel iets beter, maar heb het idee dat ik dan niet voldoende de mond meer kan volgen.
Ik weet dat hier al een hoop onderwerpen over zijn. Maar dacht dat die van mij toch net wat anders was omdat het bij mij alleen mijn rechterhand is.
Mocht hij toch verkeerd staan dan zie/hoor ik het wel.
In ieder geval ben in op zoek naar bruikbare tips die mijn kunnen helpen met mijn rechterhand.
Het is dus altijd je rechterhand? Als je links- en rechtsom rijdt?
Tja nog steeds geldt hetzelfde trucje: zweepje tussen je handen (of een ander stokje). Zo moet je met twee handen rijden en kun je niet met één hand meer doen dan met de ander. Als je zweepje dus niet recht is, zie je dat je fout zit. Zo zie je het zelf dus ook wat je doet!
het kan ook aan je houding liggen, je typt dat het iets beter gaat als je je elleboog meer in je zij houdt. Let ook op je schouders. Wanneer je rechterschouder scheef zit of niet recht boven je heup is (schouder,heup, hiel) zit je al scheef. Let hierop en als het niet helpt kun je misschien hulp vragen aan een intructeur,
Asmara
Geplaatst: 13-04-10 19:12
Je kan ook je rechterhand een beetje op de hals leggen. Je moet namelijk je handen stil en laag houden. Misschien leer je het zo? Ik heb er niet zoveel tips voor ;$ want ik heb dat probleem niet