Handhouding

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Idifix

Handhouding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 20:34

Hoi, mijn paard heeft in de winter op een trainingsstal gestaan waar ze is zadelmak gemaakt en waar ik ook wekelijks begeleiding kreeg op haar nu zijn we weer thuis heb de eerste maand niet echt door kunnen rijden hier door het weer en feit dat ik alleen een buitenbak heb.
Nu zijn we weer alles mooi aan het oppakken maar het is precies of ik ben kwijt hoe het moet.
Zelfs mijn paard recht laten gaan blijkt ineens een moeilijkheid, waar ik op stal daar geen problemen had.
Feit is als we dus op de hoefslag stappen en we in de bocht komen ze zodanig veel binnenstelling neemt dat het niet meer mooi om zien is zal ik maar zeggen zelfde probleem als we op de volte gaan, maar door oorzaak van mijn handen.
Ook op de rechte stukken probeer ik zoveel mogelijk erop te letten heb nogal vaak de neiging mijn rechterhand naar voor te laten gaan, wat dus niet hoort.
Zelf ben ik er dus zo over gaan nadenken dat ik uiteindelijk helemaal het noorden kwijt ben.
Vandaar hier even de vraag 'hoe moet het nou weer , of eventuele tips'
Voor alle duidelijkheid eind deze maand begin ik weer met lessen, maar intussentijd wil ik er wel aan proberen werken ipv het erger te maken.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 11:48

Neem les eerder dan eind van de maand. Fouten zijn er, zeker bij een jong paard, zo ingeslopen!

aeolusnr1

Re: Handhouding

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:46

Idd, niet verder aan gaan werken zonder goede begeleiding, het is dan beter er helemaal niets mee te doen dan het maar half goed te doen, fouten zijn er heel vlug in aangeleerd, en ze nadien corigeren dat kan wel maar is behoorlijk wat moeilijker.
Dat is dus ook de reden dat het wordt afgeraden een jong paard bij een niet ervaren iemand te laten.

bennie32

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:52

Ja dat heb je met jonge dieren, vooral niet gaan rijden zonder les want uit jou verhaal blijkt dat je geen ervaring hebt met jonge paarden. En anders er heel goed op letten dat je je handen naast elkaar houd en goed met je been naar je hand toe rijd.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 10:52

Ja misschien even niet rijden totdat je les krijgt, doe zolang even wat anders met het paard, longeren, handwerk, loswerken en wandelen enz enz.
Hij heeft op een trainingsstal gestaan , dus is waarschijnlijk ook nog vrij jong?
Ga in die maand dat je geen les hebt eens werken aan het theoretische gedeelte van het paardrijden, dat is ook echt heel nuttig, zodat je weet waar je mee bezig ben, niet onbelangrijk , zeker als je met een onervaren paard gaat werken en zelf ook niet eerder een paard hebt beleerd.

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 19:47

Is mss wel goed om alles eens op te frisse, daar ben ik alleszinds de laatste maanden wel erg goed begeleid geweest.
Ze is net 6 geworden overigens.

Tessa_Nolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 09:25

Ik heb zelf ook een jong paard en heb soms moeite om haar netjes te laten lopen. Toen ben ik gaan lessen en dat heeft me erg geholpen! Meschien een aanrader?

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 18:41

Tessa_Nolita schreef:
Ik heb zelf ook een jong paard en heb soms moeite om haar netjes te laten lopen. Toen ben ik gaan lessen en dat heeft me erg geholpen! Meschien een aanrader?

Ja,staat ook overigens in mijn beginpost. In ieder geval heb de les toch kunnen ertussen knijpen en vind deze week al plaats