Tristan na dik een half jaar weer @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x_Lys

Tristan na dik een half jaar weer @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 09:06

Hallo!

Hier zijn we weer. Na een half jaar er tussen uit te zijn geweest zijn we weer begonnen met het trainen om onze wedstrijden te kunnen vervolgen. We hebben ee half jaar stop gehad, omdatw ij alles op buitenterrein hebben. Zoals jullie weten was de sneeuwval en vriestijd dit jaar erg hevig en lang. Hierdoor hebben we een lange tijd niks kunnen doen. We hebben lekker van de sneeuwpret genoten! Gedurende deze periode kwamen we er ook achter dat zijn griffel was gegroeid. Deze hebben we eerst ook nog behandeld en daarna zijn we weer rustig gaan opbouwen.
Tot waar we nu zijn. Ik wil er gelijk bij vermelden, dat het de laatste tijd niet fijn gaat. Tris is een erg moeilijk paard. Iets te moeilijk voor mij krijg ik af en toe het idee. Ik heb nog niet de snelheid en ervaringen om hem op zijn moeilijker periodes fijn te krijgen. Dit is ook gewoon af te zien aan de foto's, dat het gewoon niet zo goed gaat. Maar toch is het echt mijn grootste vriendje en levensmaatje geworden dus we oefenen gewoon door!

Tips zijn welkom maar houd het asjeblieft netjes, zoals ik zeg het is niet de fijnste periode hahaha helemal niet zelfs!
Ook zijn spieren etc zijn allemaal minder geworden. Momenteel ben ik gewoon bezig om hemk fijnnagefelijk te krijgen verder eigenlijk niks. Ik vind zelf dat die wat meer op zijn achterhand moet komen en dat die meer bij elkaar gereden moet worden. Voor mij is hij alleen hier alleen te sterk in en ik vind dit erg lastig. Ik vind dat die momenteel teveel uit elkaar valt en die zich nog te lang in zijn lijf maar.

Eigen commentaar:
* rechtop zitten!!!
* zelf meer op me kont zitten en hem zo meer op zijn achterbeen proberen te krijgen
* goed me buitenteugel erbij houden!

Hier dan de foto's: eerst nog eventjes de foto's hoe we eindigde:

Afbeelding
Afbeelding

En dan hoe het nu is:

Afbeelding
In de hoek is het net een stukje makkelijker rechtsom dan op de lange zijde (linksom precies anderssom)

Afbeelding
Op me buitenteugel moet meneer gaan nageven us daarom naar buiten gesteld

Afbeelding
Zo ziet het er over het algemeen uit, toch op me buitenteugel omdat die daarop moet gaan nageven.

Afbeelding
Fijn beeld, hier mag die alleen meer terug komen op de achterhand. Hier wordt die wat lang in zijn lijf.

Afbeelding
Fijn beeld, alleen hier zie je dat die nog net wat ronder mag en nog net niet los laat. Tegen dit punt lopen we eigenlijk een uur aan te hikken.

Afbeelding
Mooi recht op 2 teugels, nu nog op me kont zittten :P! En schouders naar achteren haha

Afbeelding
Weer erg fijn beeld, maar wordt weer te lang en mag meer bij elkaar.

Afbeelding
Ik vind dit toch een heel fijn stukje! Hier komt die tenminste echt mooi op de achterhand en gaat die echt gaaf lopen. Alleen moet die op dit punt weer net wat ronder.

Afbeelding
Rechtop! En Tris mag nog iets ronder, maar het begint ergens op te lijken.

Afbeelding
Dit begint ergens op te lijken *D!

Afbeelding
Trisje gaat steeds lekkerder showen

Afbeelding
Gelukstreffer denk ik :D maar hier willen we wel heen!

Afbeelding
Zo ziet het er ook vaak uit, net nog even tegen de hand en net nog niet rond genoeg. En dat wordt die dan ook niet emeer :( .

Nou dit was het! Ik ben benieuwd, nogmaals houd het netjes. Zoals je ziet is hij geen 1 stuk mooi gelijk en ziet het er elek keer anders uit. Hij blijft dus geen moment gelijk en de stukken er tussen zien er nog erger uit :o .

Groetjes Lysanne!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: Tristan na dik een half jaar weer @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 10:54

Wat een leuk paard om te zien! Je zit er ook netjes op, maar mag wel iets trotser zijn op je paard. Iets meer recht op en niet teveel naar zijn hoofd willen kijken.

Er zitten hele nette stukjes tussen, soms zou hij inderdaad wat ronder mogen. Het klopt dat hij op je buitenteugel moet nageven, maar op het rechte stuk heb je (als het goed is) geen buitenteugel en moet ie toch echt op twee teugels lopen.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 13:47

Jullie komen vast wel weer terug op het oude niveau. Op elke foto geef je zelf al het meeste commentaar. Het valt me op dat hij een beetje strak blijft in zijn hals. Misschien helpt het om meer tijd te besteden aan het losrijden en dan door middel van (schijn)overgangen, tempowisselingen en veel draaien (slangenvoltes, etc) hem opgerichter te krijgen. Dus vanuit de ontspanningen die je dan met inrijden hebt rustig aan oprichten, zodat er minder spanning in zijn hals zit. Begrijp je wat ik bedoel?

En probeer aan je houding te denken. Rij er goed achteraan en zit rechtop. Sterkte!

Ellen112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:03

Probeer recht op te blijven zitten en voor je te kijken :)
Succes!

Ellen_Toko8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:42

Je rijd echt heel netjes!
Idd nog een paar kleine aanpassingen zoals op je kont gaan zitten, misschien werkt doorzitten? of zonder zadel rijden (persoonlijk vind ik dat het leukste) dan moet je wel gaan zitten anders lig je er naast :D!

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 17:44

Erg mooi paard! Vind het er netjes uitzien. Probeer alleen je tenen wat minder naar buiten te steken en schouders naar achteren :)

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 20:33

Dankjullie voor de complimenten :)!
Jullie hebben ook gelijk hoor haha! Mar omdat die dan zo lang in zijn lijf wordt ga ik gauw mee met mijn zit en inderdaad ik moet dit niet doen :+ ! Moet soms ook iets meer op mezelf letten dan op me paard haha.
Ik heb weer wat te oefenen!

Quir, je hebt gelijk! Ik probeer hem ook zoveel mogelijk ehct tussen 2 teugels te houden op de rechte stukken alleen in de voles rijd ik hem nu echt nog op me buitenteugel omdat die er anders over wegloopt omdat die daarop niet nageeft.

sharon_quiz : Dankje! Goede tip, voltes rijd ik wel veel mar vaak is die op de rechte stukken makkelijker fijn te krijgen en provbeer ik hem eerst daa fijn te krijgen en dan pas voltes te gaan rijden anders wordt het heel lastig. Maar de andere tips ga ik zeker meenemen! Misschien mopet ik dat weer is proberen! Dankje

Enuhm even heeel groot Stef_Winston heeeeeeeel erg bedankt voor de foto's!Ik vind ze echt super mooi gelukt! Je hebt talent hahah *D! Dankjewel meis! :+:

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 22:54

Moderatoropmerking:
Enkele reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW verwijderd.

sophie_cb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 20:43

Hee, wat een leuk paardje heb je zeg!
Er zitten fijne stukjes tussen, maar ik zou inderdaad gewoon op twee teugels blijven rijden.
Als je elke keer naar buiten stelt, rek je een kant van de spieren op,
de andere kant kort in.
Als je dit constant doet kan je paard scheef worden.
Als je er toch voor kiest, want dit is alleen mijn mening, zou ik in ieder geval veel van hand veranderen,
zodat beide kanten gerekt worden.
Ik zou ook inderdaad iets rechterop gaan zitten (hier heb ik zelf ook last van) en iets dieper/zwaarder gaan zitten.

Nicole__1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:09

hey een bekende :P
mooie foto's hoor!!
alleen iets meer recht op zitten en niet zo veel naar beneden kijken

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 18:12

sophie_cb
Je hebt gelijk! Tijdens me les moest ik hem ook meer als die ook maar één moment losliet gelijk tussen 2 teugels houden!
En ik moet zeggen dat het echt superrr ging! haha Dus je hebt helemaal gelijk super bedankt voor je tip :)!

En Melis inderdaad ons mooie dekje hihi! Enuhm hihi moet Lysje harry is onderhande nemen :+ ! Haha

En inderdaad Nicole een bekende :)!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:38

He, daar is Tristan met Lys. Leuke foto's! Je ziet nav de vorige foto's idd dat er een stapje terug is gedaan, maar geeft niks joh. Komt vanzelf wel weer! Probeer wel op je houding te letten en dan vooral de knik in je polsen, je tenen en rug. Zou het beeld al verbeteren, en het zal trist helpen meer op zijn achterhand te lopen. Als jij naar voren gaat zitten, heeft hij ook meer gewicht op de voorhand.. en dat wil je niet :) Hou je hem wel écht bezig? Dus (heel) veel figuren en overgangen? Dus niet alleen voltes, maar ook andere dingen? Denk dat het wel een paard is die zich snel verveeld. Ook had ik hem persoonlijk in de training nog meer vwnw gereden, omdat hij zich makkelijk vast zet.. Maar misschien staat dat niet op de foto ;) . Succes nog!

brechtje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 12:03

Jij doet met je handen wat wij het handtasjes effect noemen... Daar bedoelen we mee je handen zo houden alsof je er een handtasje in hebt zitten. Op iedere foto doe je dit. Handen moeten rechtop, anders mis je een heel stuk besturing en rem op de juiste manier.

Crealief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 12:31

Hoi!

Super mooie combinatie! :)
Probeer je schouders wat meer naar achter te houden zodat je mooi rechtop komt te zitten! verder geen commentaar!

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 19:12

Kom ik ineens een topic van jullie tegen :+:
Merendeel zeg je zelf al en is al gezegd door anderen dus ga er lekker mee aan de slag. Blijf zelf goed op je houding letten (gaan we weer met de polsen :') ) lekker door blijven trainen en dan komt het weer goed :D

shirley4000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 19:34

Wat een geweldig leuk beest! mag op sommige stukken wat ronder, maar ziet er lekker ontspannen uit!

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 21:07

Zal het gelijk de wereld uit helpen. Het is niet mijn paard hoor :D! Was die amar van mij :+: ! Ik verzorg hem met onwijs veel plezier!!!

En bedankt allemaal weer *D!

En Iloon, ik ga juist anar voren zitten omdat Tris zo sterk is en zich lang maakt, ik er erin mee. Ik moet het dus jist meer terug zetten en hem niet de mogelijkheid geven om lang te worden.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 23:30

Moderatoropmerking:
En opnieuw enkele reacties verwijderd die niet voldoen aan de regels van RT-HAW.

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 23:38

nou ik denk dat het wel goed gaat komen.
tip: om je paard meer te gymnastiseren is het ook goed om hem regelmatig te longeren daar wordt hij met rijden ook veeeel fijner van

espritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 14:48

misschien iets meer voor je uit kijken, maar ik vind het er goed en vriendelijk uitzien. jullie zijn vast snel terug op het oude niveau.
succes verder!

Buddy87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 14:52

Wat een mooie lange witte benen!

xsharonaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:32

Mooi paardje, je rijdt hem mooi voor dat tijdje dat je hem niet hebt kunnen rijden :D

mooie combinatie jullie samen !

leentje13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 21:13

Wat een super leuk paardje!

Probeer niet naar beneden te kijken, verder ziet het er wel goed uit

Gerianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 13:21

mooie foto's!:D
probeer alleen meer de schouders naar achter te doen
verder gaat t helemaal goed:D